Column Gabriella Esselbrugge: Wij willen meer vrije tijd

8 november 2017 | Roy Spijker

Personaliseren is je team ook een gezicht geven. Maar hoe kunnen we onze medewerkers en de studenten van de toekomst voorbereiden? En hoe kunnen we met onderwijs inspelen op de wensen van onze teams en onze gasten het hof maken? Kunnen we het hospitality-onderwijs gezamenlijk vormgeven en hoe kunnen we de passie voor gastvrijheid behouden, belonen en een nieuwe boost geven?

DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE EDITIE VAN HOSPITALITY MANAGEMENT

Gastvrijheid verandert in rap tempo, geleid door nieuwe technologie, dynamische strategieën, kritische gasten en jonge medewerkers met hang naar meer vrije tijd.  Het motto van onze nieuwe medewerkers: ‘Het hebben van vrije tijd om te herijken, inspiratie te krijgen en te genieten is belangrijker dan geld verdienen. Als ik niet gelukkig ben, heb ik ook niks aan geld.’

'Mouwen opstropen en in actie', denk ik als we met ons team zitten, maar ook ‘wensen op tafel en elkaar inspiratie en vrije tijd gunnen’. Op inspiratietour naar andere bedrijven, branches, landen en culturen. Stagiaires een belangrijke rol geven in je team en met ideeën laten komen.

Als hoteliers moeten we veel meer aan het roer gaan zitten in het onderwijs. We hebben programma’s nodig om blijvend te inspireren en we moeten onze mensen koesteren. Met een simpel ‘werken in de gastvrijheid is geweldig’ zijn we er niet. Onze arbeidsvoorwaarden moeten goed zijn. Dat is de basis, maar vooral vrijheid en cross-overs voor meer dynamiek in je team. In alle branches is vraag naar mensen met hospitality-DNA en werpt het werken met deze talenten zijn vruchten af. Laten we niet bang zijn dat de studenten die we opleiden niet meer bij ons komen, maar voorwaarden scheppen waardoor we die talenten kunnen behouden en inspireren. Want je kunt niet meer voldoening in het leven krijgen dan een gast die lachend over de loper naar buiten loopt. 
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: