Deense hotelketen introduceert alcoholvrij barconcept

25 januari 2019 | Thijs Jacobs

De toonaangevende Deense boetiekhotelketen Brøchner Hotels staat erom bekend het anders te doen. Dus niet alleen als het gaat om het omzetten van iconische architectuur in het hart van Kopenhagen in unieke boetiekhotels. Nu lanceert Brøchner Hotels een nieuw alcoholvrij barconcept No/Low in aanvulling op hun gebruikelijke barmenu, in al hun lobbybars.

Hoewel alcoholvrij bier en wijn al vele jaren op de markt zijn, is er in deze jaren een internationale trend aan het ontstaan, met de nadruk op niet-alcoholische drank. No/Low staat voor "Non or low alcoholic drinks" en in Denemarken lanceert de Deense boetiekhotelketen Brøchner Hotels nu het concept met nieuwe alcoholvrije alternatieven voor hun internationale en lokale gasten in hun zes boetiekhotels in Kopenhagen.

"We hebben een toenemende vraag naar niet-alcoholische producten in onze lobby bars ervaren en verwachten dat deze vraag in de komende jaren aanzienlijk zal toenemen. Steeds meer mensen die doordeweeks uitgaan en genieten van een drankje, willen niet de bijwerkingen van alcohol. Dit geldt in het bijzonder voor onze lokale gasten, die misschien niet op vakantie zijn, maar misschien wel de dag erna naar huis moeten gaan om naar hun familie te gaan of om de dag erna te werken", zegt Christian Lond, directeur inkoop bij Brøchner Hotels, die verantwoordelijk is voor de barlevering en verkoop van de hotelketen.

Aanzienlijke groei

De verkoop van niet-alcoholische dranken zoals bier en wijn groeit aanzienlijk. De internationale verkoop van bier en cider met een alcoholpercentage van minder dan 1,2% steeg in 2017 met bijna 30% ten opzichte van 2015, terwijl de vraag naar lage en niet-alcoholische wijnen volgens analysebureau Kantar Worldpanel met 8% steeg.
Volgens cijfers van de Deense Brouwerijvereniging is de verkoop van alcoholvrij bier gestegen van 938.000 liter in 2014 tot 3.200.000 liter in 2017. In 2017 was de verkoop van alcoholvrij bier goed voor 1,1% van de totale bierverkoop in Denemarken.

Voor hun nieuwe 'No/Low'-concept heeft Brøchner Hotels een volledig barmenu ontwikkeld met niet-alcoholische alternatieven voor zowel bier, een glas bubbels als klassiekers zoals Gin & Tonic en Dark n 'Stormy.

Iedereen welkom

Brøchner Hotels staat bekend om het uitnodigen van zowel hotelgasten als de lokale bevolking in de bars en restaurants van hun boetiekhotels, die voor iedereen toegankelijk zijn. Daarom is het natuurlijk belangrijk voor de hotelketen om dit waar te maken met de selectie van de aangeboden dranken.

"Als we zeggen dat iedereen welkom is, bedoelen we dat. Onze lobby bars hebben een uitgebreide selectie van drank, wijn en frisdranken, en we willen ook bekend staan om de beste alternatieven voor klassieke alcoholische dranken. Met ons "No/Low" concept hebben we het barmenu uitgebreid met smakelijke niet-alcoholische producten, zodat mensen die geen alcohol willen drinken, zich niet beperken tot een frisdrank of sap. Nu kunnen gasten een alcoholvrije 'Dark n' Stormish' krijgen, die eigenlijk smaakt naar het origineel, en tegelijkertijd een geweldige barervaring krijgen," legt Christian Lond uit.

Het alternatief voor de originele gin of rum is gebaseerd op aroma's van dezelfde basisingrediënten. In plaats van alcohol wordt capsaïcine toegevoegd, dat is het kruidige element in chilipepers en geeft je het warme gevoel bij het drinken van alcohol.

alcoholvrije bar in hotel

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Culinair
Coperto Restobar in Zwolle is erkend met een Bib Gourmand

Chef-kok Remco Jansen en zijn brigade zijn er dolgelukkig mee: “Al sinds de opening twee jaar geleden hebben we de ambitie om op dit niveau te acteren. We konden niet gelukkiger zijn nu het is gelukt om daadwerkelijk beloond te worden met een Bib.” De nieuwe Bib Gourmand restaurantgid...

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Hotelketens
Leonardo Boutique Hotel komt naar Nederland

Een aantal weken na de officiële opening van het eerste Leonardo Royal Hotel in Nederland, heeft Fattal Hotel Group bekend gemaakt ook het merk ‘Leonardo Boutique’ in Amsterdam te introduceren. Vanaf april 2020 zal Apollo Museumhotel Amsterdam City Centre, na een half jaar durende r...

Hotelketens Internationaal
Ruby Hotels vindt vermogende investeerder en zet in op grote groei

De Otto-familie heeft een aandeel van 25% verworven in de Ruby hotelgroep. De overname vond plaats in het kader van een kapitaalsverhoging. Ruby Hotels is in 2013 opgericht als een 'Lean Luxury hotelgroep' en exploiteert momenteel zeven Ruby hotels. Nog eens tien hotels zijn in aanbouw of wo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: