Dirk Beljaarts algemeen directeur KHN

11 december 2018 | David Bakker

Dirk Beljaarts wordt de nieuwe algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Hij volgt Rob Bongenaar op, die op 1 oktober jl. afscheid nam. Beljaarts is vanaf 2014 General Manager van Novotel Amsterdam City en lid van het Landelijk Bestuur van KHN.

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “Ik ben er heel blij mee dat Dirk Beljaarts de nieuwe algemeen directeur van onze branchevereniging wordt. Dirk is niet alleen iemand die de horeca door-en-door kent, maar ook een charismatisch leider en een betrokken, open persoon. Hij is een strategisch bestuurder met gevoel voor politiek, een ondernemer en iemand die mensen met elkaar weet te verbinden. En dat is precies wat we nodig hebben bij KHN. Zeker in de huidige turbulente tijd waarin digitalisering, flexibilisering (blurring) en personalisering impact heeft op de horeca. Juist nu moeten wij als branchevereniging onze toegevoegde waarde aantonen. Ik heb er alle vertrouwen in dat Dirk daar een succes van gaat maken.”

Over Dirk Beljaarts

Dirk Beljaarts begint op 1 februari 2019 als algemeen directeur van KHN. Naast zijn huidige functie bij Novotel Amsterdam City is hij lid van de Raad van Advies bij het Frans Hals Museum in Haarlem en Honorair Consul van Hongarije in Nederland. Hij was eerder onder meer General Manager bij diverse Golden Tulip Hotels Nederland en Duitsland. Daarnaast was hij als toezichthouder jarenlang actief in de Raad van Toezicht van zorgorganisatie Merinos-De Merwelanden in Dordrecht.

KHN wil het verschil maken voor leden

Dirk Beljaarts: “Ik heb een enorme passie voor de horeca. Na de hoge hotelschool heb ik altijd in de horeca gewerkt. Ik kijk er erg naar uit om voor KHN te gaan werken. Sámen met alle medewerkers wil ik me ervoor inzetten dat onze leden zien én merken dat we ons hard voor ze maken: zowel collectief als individueel. Ik geloof in de kracht van goede belangenbehartiging in politiek Den Haag en op lokaal niveau. Dáár moeten we opkomen voor het belang van horecaondernemers. Daarnaast gaan we ervoor om vanuit KHN een pakket van goede producten en diensten aan te bieden dat voor onze leden het verschil maakt. En ten slotte kunnen KHN-leden ook voor advies en ondersteuning op maat bij ons terecht. Met die drie pijlers, waar ik heel erg in geloof, ondersteunen we onze leden; nu en in de toekomst. Zodat zij ervoor kunnen zorgen dat hun gasten waardevolle momenten beleven.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: