Duurzaamheid in hotels

22 november 2017 | Advertorial

Hotels en hotelketens besteden steeds meer aandacht aan de duurzaamheid van hun activiteiten. Naast een maximale bezettingsgraad draait het om comfort en veiligheid voor de gasten. Een gebouwbeheersysteem dat naadloos aansluit op de standaard en specifieke systemen en applicaties is daarom onmisbaar. Evenals bruikbare managementinformatie op basis waarvan u kunt aan en bijsturen waar nodig.

Priva maakt gebouwbeheer van hotels overzichtelijk door het koppelen van de verschillende systemen. De systemen van Priva maken het mogelijk het klimaat en comfort specifiek per hotelkamer te regelen. Ze zijn bovendien geschikt voor koppelingen aan boekings- en property management-systemen (waaronder Fidelio, Opera, Protel of een ketenspecifiek systeem) en aan mogelijke andere applicaties, ongeacht merk of bouwjaar. Dat maakt het mogelijk klimaatregeling, verlichting, toevoer van water en zonwering in hotelkamers te koppelen aan boekingen.

Comfortabel verblijf, zorg voor veiligheid en milieu

Veiligheid en Legionellapreventie 
Veiligheid in hotels gaat onder andere over het voorkomen van legionella. Door de douches en het verwarmingssysteem te koppelen aan de Priva oplossingen, worden deze in werking gezet zodra er een melding van een afwijkende meting verschijnt. Deze melding geeft het besmettingsrisico weer en geeft u de gelegenheid adequaat te reageren. Maar Priva systemen laten zich ook koppelen met veiligheidsinstallaties zoals brand- en inbraakmeldsystemen.

Energiebesparing & comfort 
Hotels kunnen met Priva fors besparen op de kosten voor onder meer verwarming, koeling, ventilatie en verlichting. Immers: op het moment dat er geen gasten in een kamer of zelfs een complete hotelvleugel zijn, kunnen de instellingen naar lagere waarden. Zijn er volgens het boekingssysteem gasten in aantocht, dan schakelt het gebouwbeheersysteem automatisch naar comfortabele waarden, zodat mensen zich direct thuis voelen. Via gebruiksvriendelijke naregelingen kunnen de gasten het comfort aanpassen aan hun wensen. Zorg voor het klimaat en comfort voor uw gasten gaan bij Priva hand in hand. Wij ontwikkelen geen techniek om de techniek, maar techniek voor mensen.

Green Key 
Het belang van aantoonbare duurzaamheid groeit. Bedrijfsleven en particulieren willen zien en ervaren wat het betekent. Hotelketens die beschikken over het internationale keurmerk Green Key (voorheen Milieubarometer), laten hun gasten zien dat ze meer voor het milieu doen dan de wet van hen verwacht. Green Key garandeert een comfortabel verblijf met zorg voor de omgeving. Priva oplossingen kunnen bijdragen aan het behalen van een Green Key-keurmerk.

Lagere total cost of ownership 
De openheid van de Priva systemen maakt het nog maar een kleine stap naar een volwaardig gebouwbeheersysteem dat een cruciale bijdrage levert aan de verlaging van de total cost of ownership. Alleen al integratie met het boekingsysteem levert forse besparingen op de hotelkamer regelingen en bij een juiste afstemming van primaire regelingen, zoals centrale luchtbehandeling en tapwaterregelingen nog veel meer.

Wie volgt?
Veel hotels in Nederland, België, Duitsland en Engeland maken al gebruik van Priva oplossingen om het bezoekerscomfort te verhogen en tot een efficiëntere inzet van hun installaties te komen. Daartoe behoren bekende luxehotels zoals het Amstel Hotel in Amsterdam, het Kurhaus in Scheveningen, verschillende Hilton en NH hotels en ketens zoals de Accor-groep, Starwood, Eden-groep, CitizenM en Bastion Hotels. Tevens zijn de eerste stappen gezet bij hotels in Dubai; Millennium Hotel Dubai en Premier Travel Inn Dubai.

Bent u voor uw hotel op zoek naar een kostenbewuste oplossing met zorg voor gast en omgeving? Neem contact op met een van onze adviseurs of met uw Priva Partner.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Corona
Swissôtel op Damrak dwingt huurkorting af

Het Swissôtel op het Amsterdamse Damrak dwingt bij rechter 50 procent huurkorting af, zo lezen we op de website van het Parool. Het hotel telt 114 kamers en een restaurant. De huur bedraagt jaarlijks ruim één miljoen euro. Het hotel stelt dat het hard wordt getroffen door de coro ...

Corona
Hier te downloaden: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Hotels mogen gasten blijven ontvangen, maar ook gasten moeten zich aan de avondklok houden. Van en naar het werk reizen is wel ...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. In de herfst van 2011 publiceerde de redactie van Hospitality Management een artikel voer de toe ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: