Duurzaamheid in hotels

22 november 2017 | Advertorial

Hotels en hotelketens besteden steeds meer aandacht aan de duurzaamheid van hun activiteiten. Naast een maximale bezettingsgraad draait het om comfort en veiligheid voor de gasten. Een gebouwbeheersysteem dat naadloos aansluit op de standaard en specifieke systemen en applicaties is daarom onmisbaar. Evenals bruikbare managementinformatie op basis waarvan u kunt aan en bijsturen waar nodig.

Priva maakt gebouwbeheer van hotels overzichtelijk door het koppelen van de verschillende systemen. De systemen van Priva maken het mogelijk het klimaat en comfort specifiek per hotelkamer te regelen. Ze zijn bovendien geschikt voor koppelingen aan boekings- en property management-systemen (waaronder Fidelio, Opera, Protel of een ketenspecifiek systeem) en aan mogelijke andere applicaties, ongeacht merk of bouwjaar. Dat maakt het mogelijk klimaatregeling, verlichting, toevoer van water en zonwering in hotelkamers te koppelen aan boekingen.

Comfortabel verblijf, zorg voor veiligheid en milieu

Veiligheid en Legionellapreventie 
Veiligheid in hotels gaat onder andere over het voorkomen van legionella. Door de douches en het verwarmingssysteem te koppelen aan de Priva oplossingen, worden deze in werking gezet zodra er een melding van een afwijkende meting verschijnt. Deze melding geeft het besmettingsrisico weer en geeft u de gelegenheid adequaat te reageren. Maar Priva systemen laten zich ook koppelen met veiligheidsinstallaties zoals brand- en inbraakmeldsystemen.

Energiebesparing & comfort 
Hotels kunnen met Priva fors besparen op de kosten voor onder meer verwarming, koeling, ventilatie en verlichting. Immers: op het moment dat er geen gasten in een kamer of zelfs een complete hotelvleugel zijn, kunnen de instellingen naar lagere waarden. Zijn er volgens het boekingssysteem gasten in aantocht, dan schakelt het gebouwbeheersysteem automatisch naar comfortabele waarden, zodat mensen zich direct thuis voelen. Via gebruiksvriendelijke naregelingen kunnen de gasten het comfort aanpassen aan hun wensen. Zorg voor het klimaat en comfort voor uw gasten gaan bij Priva hand in hand. Wij ontwikkelen geen techniek om de techniek, maar techniek voor mensen.

Green Key 
Het belang van aantoonbare duurzaamheid groeit. Bedrijfsleven en particulieren willen zien en ervaren wat het betekent. Hotelketens die beschikken over het internationale keurmerk Green Key (voorheen Milieubarometer), laten hun gasten zien dat ze meer voor het milieu doen dan de wet van hen verwacht. Green Key garandeert een comfortabel verblijf met zorg voor de omgeving. Priva oplossingen kunnen bijdragen aan het behalen van een Green Key-keurmerk.

Lagere total cost of ownership 
De openheid van de Priva systemen maakt het nog maar een kleine stap naar een volwaardig gebouwbeheersysteem dat een cruciale bijdrage levert aan de verlaging van de total cost of ownership. Alleen al integratie met het boekingsysteem levert forse besparingen op de hotelkamer regelingen en bij een juiste afstemming van primaire regelingen, zoals centrale luchtbehandeling en tapwaterregelingen nog veel meer.

Wie volgt?
Veel hotels in Nederland, België, Duitsland en Engeland maken al gebruik van Priva oplossingen om het bezoekerscomfort te verhogen en tot een efficiëntere inzet van hun installaties te komen. Daartoe behoren bekende luxehotels zoals het Amstel Hotel in Amsterdam, het Kurhaus in Scheveningen, verschillende Hilton en NH hotels en ketens zoals de Accor-groep, Starwood, Eden-groep, CitizenM en Bastion Hotels. Tevens zijn de eerste stappen gezet bij hotels in Dubai; Millennium Hotel Dubai en Premier Travel Inn Dubai.

Bent u voor uw hotel op zoek naar een kostenbewuste oplossing met zorg voor gast en omgeving? Neem contact op met een van onze adviseurs of met uw Priva Partner.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: