Duurzaamheid in hotels

22 november 2017 | Advertorial

Hotels en hotelketens besteden steeds meer aandacht aan de duurzaamheid van hun activiteiten. Naast een maximale bezettingsgraad draait het om comfort en veiligheid voor de gasten. Een gebouwbeheersysteem dat naadloos aansluit op de standaard en specifieke systemen en applicaties is daarom onmisbaar. Evenals bruikbare managementinformatie op basis waarvan u kunt aan en bijsturen waar nodig.

Priva maakt gebouwbeheer van hotels overzichtelijk door het koppelen van de verschillende systemen. De systemen van Priva maken het mogelijk het klimaat en comfort specifiek per hotelkamer te regelen. Ze zijn bovendien geschikt voor koppelingen aan boekings- en property management-systemen (waaronder Fidelio, Opera, Protel of een ketenspecifiek systeem) en aan mogelijke andere applicaties, ongeacht merk of bouwjaar. Dat maakt het mogelijk klimaatregeling, verlichting, toevoer van water en zonwering in hotelkamers te koppelen aan boekingen.

Comfortabel verblijf, zorg voor veiligheid en milieu

Veiligheid en Legionellapreventie 
Veiligheid in hotels gaat onder andere over het voorkomen van legionella. Door de douches en het verwarmingssysteem te koppelen aan de Priva oplossingen, worden deze in werking gezet zodra er een melding van een afwijkende meting verschijnt. Deze melding geeft het besmettingsrisico weer en geeft u de gelegenheid adequaat te reageren. Maar Priva systemen laten zich ook koppelen met veiligheidsinstallaties zoals brand- en inbraakmeldsystemen.

Energiebesparing & comfort 
Hotels kunnen met Priva fors besparen op de kosten voor onder meer verwarming, koeling, ventilatie en verlichting. Immers: op het moment dat er geen gasten in een kamer of zelfs een complete hotelvleugel zijn, kunnen de instellingen naar lagere waarden. Zijn er volgens het boekingssysteem gasten in aantocht, dan schakelt het gebouwbeheersysteem automatisch naar comfortabele waarden, zodat mensen zich direct thuis voelen. Via gebruiksvriendelijke naregelingen kunnen de gasten het comfort aanpassen aan hun wensen. Zorg voor het klimaat en comfort voor uw gasten gaan bij Priva hand in hand. Wij ontwikkelen geen techniek om de techniek, maar techniek voor mensen.

Green Key 
Het belang van aantoonbare duurzaamheid groeit. Bedrijfsleven en particulieren willen zien en ervaren wat het betekent. Hotelketens die beschikken over het internationale keurmerk Green Key (voorheen Milieubarometer), laten hun gasten zien dat ze meer voor het milieu doen dan de wet van hen verwacht. Green Key garandeert een comfortabel verblijf met zorg voor de omgeving. Priva oplossingen kunnen bijdragen aan het behalen van een Green Key-keurmerk.

Lagere total cost of ownership 
De openheid van de Priva systemen maakt het nog maar een kleine stap naar een volwaardig gebouwbeheersysteem dat een cruciale bijdrage levert aan de verlaging van de total cost of ownership. Alleen al integratie met het boekingsysteem levert forse besparingen op de hotelkamer regelingen en bij een juiste afstemming van primaire regelingen, zoals centrale luchtbehandeling en tapwaterregelingen nog veel meer.

Wie volgt?
Veel hotels in Nederland, België, Duitsland en Engeland maken al gebruik van Priva oplossingen om het bezoekerscomfort te verhogen en tot een efficiëntere inzet van hun installaties te komen. Daartoe behoren bekende luxehotels zoals het Amstel Hotel in Amsterdam, het Kurhaus in Scheveningen, verschillende Hilton en NH hotels en ketens zoals de Accor-groep, Starwood, Eden-groep, CitizenM en Bastion Hotels. Tevens zijn de eerste stappen gezet bij hotels in Dubai; Millennium Hotel Dubai en Premier Travel Inn Dubai.

Bent u voor uw hotel op zoek naar een kostenbewuste oplossing met zorg voor gast en omgeving? Neem contact op met een van onze adviseurs of met uw Priva Partner.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: