Duurzaamheid in hotels

22 november 2017 | Advertorial

Hotels en hotelketens besteden steeds meer aandacht aan de duurzaamheid van hun activiteiten. Naast een maximale bezettingsgraad draait het om comfort en veiligheid voor de gasten. Een gebouwbeheersysteem dat naadloos aansluit op de standaard en specifieke systemen en applicaties is daarom onmisbaar. Evenals bruikbare managementinformatie op basis waarvan u kunt aan en bijsturen waar nodig.

Priva maakt gebouwbeheer van hotels overzichtelijk door het koppelen van de verschillende systemen. De systemen van Priva maken het mogelijk het klimaat en comfort specifiek per hotelkamer te regelen. Ze zijn bovendien geschikt voor koppelingen aan boekings- en property management-systemen (waaronder Fidelio, Opera, Protel of een ketenspecifiek systeem) en aan mogelijke andere applicaties, ongeacht merk of bouwjaar. Dat maakt het mogelijk klimaatregeling, verlichting, toevoer van water en zonwering in hotelkamers te koppelen aan boekingen.

Comfortabel verblijf, zorg voor veiligheid en milieu

Veiligheid en Legionellapreventie 
Veiligheid in hotels gaat onder andere over het voorkomen van legionella. Door de douches en het verwarmingssysteem te koppelen aan de Priva oplossingen, worden deze in werking gezet zodra er een melding van een afwijkende meting verschijnt. Deze melding geeft het besmettingsrisico weer en geeft u de gelegenheid adequaat te reageren. Maar Priva systemen laten zich ook koppelen met veiligheidsinstallaties zoals brand- en inbraakmeldsystemen.

Energiebesparing & comfort 
Hotels kunnen met Priva fors besparen op de kosten voor onder meer verwarming, koeling, ventilatie en verlichting. Immers: op het moment dat er geen gasten in een kamer of zelfs een complete hotelvleugel zijn, kunnen de instellingen naar lagere waarden. Zijn er volgens het boekingssysteem gasten in aantocht, dan schakelt het gebouwbeheersysteem automatisch naar comfortabele waarden, zodat mensen zich direct thuis voelen. Via gebruiksvriendelijke naregelingen kunnen de gasten het comfort aanpassen aan hun wensen. Zorg voor het klimaat en comfort voor uw gasten gaan bij Priva hand in hand. Wij ontwikkelen geen techniek om de techniek, maar techniek voor mensen.

Green Key 
Het belang van aantoonbare duurzaamheid groeit. Bedrijfsleven en particulieren willen zien en ervaren wat het betekent. Hotelketens die beschikken over het internationale keurmerk Green Key (voorheen Milieubarometer), laten hun gasten zien dat ze meer voor het milieu doen dan de wet van hen verwacht. Green Key garandeert een comfortabel verblijf met zorg voor de omgeving. Priva oplossingen kunnen bijdragen aan het behalen van een Green Key-keurmerk.

Lagere total cost of ownership 
De openheid van de Priva systemen maakt het nog maar een kleine stap naar een volwaardig gebouwbeheersysteem dat een cruciale bijdrage levert aan de verlaging van de total cost of ownership. Alleen al integratie met het boekingsysteem levert forse besparingen op de hotelkamer regelingen en bij een juiste afstemming van primaire regelingen, zoals centrale luchtbehandeling en tapwaterregelingen nog veel meer.

Wie volgt?
Veel hotels in Nederland, België, Duitsland en Engeland maken al gebruik van Priva oplossingen om het bezoekerscomfort te verhogen en tot een efficiëntere inzet van hun installaties te komen. Daartoe behoren bekende luxehotels zoals het Amstel Hotel in Amsterdam, het Kurhaus in Scheveningen, verschillende Hilton en NH hotels en ketens zoals de Accor-groep, Starwood, Eden-groep, CitizenM en Bastion Hotels. Tevens zijn de eerste stappen gezet bij hotels in Dubai; Millennium Hotel Dubai en Premier Travel Inn Dubai.

Bent u voor uw hotel op zoek naar een kostenbewuste oplossing met zorg voor gast en omgeving? Neem contact op met een van onze adviseurs of met uw Priva Partner.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam
Hoofdkantoor The Student Hotel naar Amsterdam

Vanwege de exponentiële groei van The Student Hotel, heeft het internationale hoofdkantoor zich in januari 2020 in Amsterdam Noord gevestigd. Het culturele, eclectische en industriële bedrijventerrein in Noord sluit naadloos aan bij de kernwaarden van TSH. Het nieuwe hoofdkantoor is gev...

Amsterdam Verbouwen
De L'Europe Amsterdam brengt Amsterdamse iconen samen in 't Huys

Hotel De L'Europe Amsterdam opent in maart de deuren van 't Huys. Een vernieuwde vleugel van het hotel, met een eigen ingang aan de Nieuwe Doelenstraat, waar zowel de Amsterdammer als de hotelgast 'Original Amsterdam Luxury' vindt. 't Huys biedt onderdak aan drie Amsterdamse toon...

Awards Amsterdam
Park Inn by Radisson Amsterdam City West is hotel van het jaar

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel is verkozen tot ‘Hotel van het Jaar 2019’ in de regio Midden- en Zuid-Europa van de Radisson Hotel Group (RHG). Het designhotel behaalde op het gebied van bezettingsgraad, kwaliteit, omzet, gast-reviews, duurzaamheid en veiligheid...

Van der Valk
Van der Valk gaat hotelgasten helpen om te stoppen met roken

Waar Van der Valk Hotels de afgelopen jaren met haar Vitaal-concept al grote stappen zette in de gezondheidsmarkt, gaat ze nu ook haar gasten helpen met het stoppen met roken. In een 5-daags intern programma wordt er middels zowel groeps- als individuele coaching een extra stimulans gecreëerd o...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Hotel Den Haag
Kennisnetwerk Destinatie Nederland zet in op gastvrijheidsbeleving door samenwerking met Hotelschool The Hague

Hoe kun je als destinatiemanagement organisatie (DMO) een bijdrage leveren aan de gastvrijheidsbeleving van jouw stad of streek? Dat is de vraag die regelmatig gesteld wordt binnen Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Gastvrijheid is één van de pijlers binnen Perspectief2030, de visie o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: