E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

18 februari 2019 | redactie

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen en gratis parkeren).

Wat houdt de training in?

E-mailmarketing is een uitstekend instrument om via de juiste campagnes je gasten gericht en persoonlijk aan te spreken en terug te laten komen. Gedurende de training e-mailmarketing ga je actief aan de slag met het verbeteren van de eigen e-mailnieuwsbrieven. Je leert de belangrijkste do’s en don’ts aan de hand van prikkelende voorbeelden van jezelf en je collega’s. Uiteraard ontdek je de belangrijkste juridische randvoorwaarden, hoe je goed converterende e-mails opbouwt en hoe je effectieve onderwerpregels schrijft. Daarnaast leer je wat het belang is van profielopbouw en hoe je de inschrijvingen stimuleert.

Resultaat

  • Je leert e-mailmarketing efficiënt en effectief in te zetten
  • Je verbetert je e-mailcampagnes
  • Je leert gebruik te maken van je kennis van je gasten en zo je campagnes te optimaliseren
  • Je leert de belangrijkste juridische randvoorwaarden. Sinds 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Vanaf die datum geldt dezelfde privacywetgeving in de hele EU
  • Je realiseert meteen meer directe boekingen/reserveringen

Extra

Je krijgt de mogelijkheid om vooraf je eigen e-mailnieuwsbrieven en campagnes aan te leveren. Je krijgt feedback waarmee je direct start met verbeteren.

Voor wie

De training is voor horecaprofessionals die willen starten met e-mailmarketing of hun e-mailmarketing willen verbeteren.

De training is geschikt voor de sectoren hotel, restaurant, lunchroom en bed & breakfast.

Als je nieuwsgierig bent geworden naar manieren om je marketingcampagne te optimaliseren en maar niet weet hoe je dit realiseert, dan kunnen wij je op weg helpen. De training e-mailmarketing van HM Academy geeft je inzicht in het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Je leert de belangrijkste do’s en don’ts aan de hand van prikkelende voorbeelden en je ontvangt de belangrijkste juridische randvoorwaarden. Daarnaast leer je wat het belang is van profielopbouw en hoe je inschrijvingen stimuleert.

Trainer is Hielko van der Molen. Hij heeft bewezen kwaliteiten, onder meer bij Fletcher Hotels (de keten die ongekende successen boekt met de e-mailcampagnes!) en verschillende bedrijven in de retail-, banking- en verzekeringssector.

HM Academy

De Horeca Managers Academy is hét trainingsinstituut voor ondernemers, managers en medewerkers binnen de horeca. HM Academy biedt trainingen toegespitst op de sectoren hotel, restaurant, café, lunchroom en bed & breakfast.

Leren bij HM Academy

Succesvolle ondernemingen vragen lerende managers en professionals. Leren is je vaardigheden verder ontwikkelen. Bij HM Academy volg je intensieve, praktijkgerichte trainingen waarmee je direct resultaat behaalt. Onze trainingen zijn effectieve instrumenten die je competenties aanscherpen.

Vakgenoten

HM Academy biedt trainingen voor de horeca. Dit betekent niet alleen dat de training naadloos aansluit, maar ook dat je samen met andere horecaprofessionals de training volgt. Dit zorgt voor herkenning en een optimale leeromgeving waarin je ervaringen kunt uitwisselen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Longread
Outsourcing (deel 2): Juridische aandachtspunten bij uitbesteding

Uitbesteding (of outsourcing) heeft geen eenduidige definitie in de markt, maar je zou het in algemene termen kunnen omschrijven als een transactie waarbij een leverancier functies gaat vervullen die een bedrijf eerder intern vervulde. Met andere woorden, bij een uitbesteding belegt de uitbestedende...

Wet- en regelgeving Financieel Ondernemen
Checklist naheffingsaanslag btw helpt ondernemers na gemiste btw-deadline

Het afgelopen kwartaal misten ca. 64.000 ondernemers de deadline om hun btw-aangifte en bijbehorende betaling te doen. Dit is zonde, want wie de deadline heeft gemist, ontvangt een dezer dagen een naheffingsaanslag, veelal met boete. Vooral startende ondernemers zijn nog niet gewend aan de terugk...

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: