E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

18 februari 2019 | redactie

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen en gratis parkeren).

Wat houdt de training in?

E-mailmarketing is een uitstekend instrument om via de juiste campagnes je gasten gericht en persoonlijk aan te spreken en terug te laten komen. Gedurende de training e-mailmarketing ga je actief aan de slag met het verbeteren van de eigen e-mailnieuwsbrieven. Je leert de belangrijkste do’s en don’ts aan de hand van prikkelende voorbeelden van jezelf en je collega’s. Uiteraard ontdek je de belangrijkste juridische randvoorwaarden, hoe je goed converterende e-mails opbouwt en hoe je effectieve onderwerpregels schrijft. Daarnaast leer je wat het belang is van profielopbouw en hoe je de inschrijvingen stimuleert.

Resultaat

  • Je leert e-mailmarketing efficiënt en effectief in te zetten
  • Je verbetert je e-mailcampagnes
  • Je leert gebruik te maken van je kennis van je gasten en zo je campagnes te optimaliseren
  • Je leert de belangrijkste juridische randvoorwaarden. Sinds 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Vanaf die datum geldt dezelfde privacywetgeving in de hele EU
  • Je realiseert meteen meer directe boekingen/reserveringen

Extra

Je krijgt de mogelijkheid om vooraf je eigen e-mailnieuwsbrieven en campagnes aan te leveren. Je krijgt feedback waarmee je direct start met verbeteren.

Voor wie

De training is voor horecaprofessionals die willen starten met e-mailmarketing of hun e-mailmarketing willen verbeteren.

De training is geschikt voor de sectoren hotel, restaurant, lunchroom en bed & breakfast.

Als je nieuwsgierig bent geworden naar manieren om je marketingcampagne te optimaliseren en maar niet weet hoe je dit realiseert, dan kunnen wij je op weg helpen. De training e-mailmarketing van HM Academy geeft je inzicht in het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Je leert de belangrijkste do’s en don’ts aan de hand van prikkelende voorbeelden en je ontvangt de belangrijkste juridische randvoorwaarden. Daarnaast leer je wat het belang is van profielopbouw en hoe je inschrijvingen stimuleert.

Trainer is Hielko van der Molen. Hij heeft bewezen kwaliteiten, onder meer bij Fletcher Hotels (de keten die ongekende successen boekt met de e-mailcampagnes!) en verschillende bedrijven in de retail-, banking- en verzekeringssector.

HM Academy

De Horeca Managers Academy is hét trainingsinstituut voor ondernemers, managers en medewerkers binnen de horeca. HM Academy biedt trainingen toegespitst op de sectoren hotel, restaurant, café, lunchroom en bed & breakfast.

Leren bij HM Academy

Succesvolle ondernemingen vragen lerende managers en professionals. Leren is je vaardigheden verder ontwikkelen. Bij HM Academy volg je intensieve, praktijkgerichte trainingen waarmee je direct resultaat behaalt. Onze trainingen zijn effectieve instrumenten die je competenties aanscherpen.

Vakgenoten

HM Academy biedt trainingen voor de horeca. Dit betekent niet alleen dat de training naadloos aansluit, maar ook dat je samen met andere horecaprofessionals de training volgt. Dit zorgt voor herkenning en een optimale leeromgeving waarin je ervaringen kunt uitwisselen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor Internationaal
Accor opent 3000ste hotel in Europa

Accor opent haar 3.000ste hotel in Europa met de komst van twee ‘Mondrian’ hotels in Frankrijk. Met meer dan 340.000 kamers in 39 landen is Accor Europees markleider. De komst van Mondrian naar Europa, Accor’s 26e merk, onderstreept Accor’s ambitie in het premium en lifestyle...

Interview Longread
''In mijn hotel werken alleen 50-plussers''

Op een steenworp afstand van het beroemde Maastrichtse Vrijthof vind je Hotel Botticelli, een prachtig klassiek hotel in Venetiaanse sferen. De eigenaar Charles Steffens leidt ons rond in zijn hotel dat herinneringen oproept aan een roemrijk verleden, maar tegelijkertijd toekomstbestendig is, aangez...

Hotelbouwplannen Hilton
Hilton Royal Parc Soestduinen heropend na renovatie

Na 16 maanden waarin Hilton Royal Parc Soestduinen volledig gerenoveerd is, is het hotel er nu klaar voor om als DoubleTree by Hilton haar deuren te heropenen. Samen met de eigenaren, Netjes Beheer B.V., is er bewust voor gekozen om onder een ander Hilton-brand verder te gaan. Voortaan een Double...

Awards Culinair
Booking.com lanceert nieuwe pilot-app 'CityBook'

Door het gebruik van machine learning krijgen reizigers aanbevelingen die het makkelijker maken om de steden te verkennen. Met als missie het voor iedereen makkelijker te maken om de wereld te beleven, kondigt Booking.com een nieuwe pilot aan: CityBook. Deze digitale stedengids brengt inspiratie, pl...

Wet- en regelgeving Airbnb
KHN: Snel ingrijpen op platformen zoals Airbnb noodzakelijk

De Tweede Kamer spreekt donderdag 16 januari in een schriftelijk verslag over nieuwe wetgeving voor huizenverhuurplatformen, zoals Airbnb. In aanloop naar deze kamerbehandeling pleit Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voor verplichte medewerking van deze platformen als het gaat om toezicht op verhuu...

Personalia Mensen
RAI Amsterdam benoemt Luuk Scholte tot Domain & Partnership Manager

Na zeven edities leiding te hebben gegeven aan Horecava is Luuk Scholte door RAI Amsterdam benoemd tot Domain & Partnership Manager. Carlijn Groen, huidig Exhibition Manager van Horecava, neemt het stokje van Luuk Scholte over. Luuk Scholte is in zijn nieuwe rol verantwoordelijk voor het rea...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: