Finalisten AF&BM’s F&B Professional of the Year ’19 bekend

9 januari 2019 | Thijs Jacobs
Finalisten AF&BM’s F&B Professional of the Year ’19 bekend

Op woensdag 9 januari is op de Horecava in het InnovationLAB duidelijk geworden welke drie F&B Professionals het in de finale tegen elkaar op gaan nemen om de felbegeerde titel ‘F&B Professional of the Year 2019’.

Gedurende een aantal weken kon er gestemd worden op de tien genomineerde professionals. Ruim 4.000 publieksstemmen van collega’s, gasten, zakelijke relaties, vrienden en familie kwamen binnen bij de AF&BM, initiatiefnemer van de verkiezing. Daarnaast konden de professionele vakgenoten van de genomineerden, de AF&BM leden en partners hun stem uitbrengen.

Al snel was duidelijk dat de twee vrouwelijke F&B Managers Caroline van den Hoogen en Lieke Weerdenburg van respectievelijk Van der Valk Hotel Hoorn en Van der Valk Hotel Uden Veghel favoriet waren. Een absolute bevestiging dat de eigentijdse en professionele wijze waarop de Van der Valk Hotels zich manifesteren in hospitalityland opvalt en aanspreekt, zelfs bij de vakgenoten.

Extreem spannend

De strijd om de derde finaleplaats bleef tot het laatste moment spannend. Na het sluiten van de stembus hadden Sander van de Ven, Hospitality en Event Manager voor Hutten Catering en Tim Maathuis, Assistant F&B Manager van het Conservatorium Hotel in Amsterdam evenveel punten bemachtigd. In het InnovationLAB moest daarom duidelijk worden welke professional de finaleplaats verdiende. Aan de hand van stellingen over de sociaal maatschappelijke thema’s: minder en verantwoord alcoholgebruik en gezonde en bewuste voeding ging juryvoorzitter Maarten Wessels in gesprek met de kanshebbers, waarna het aanwezige publiek mocht beslissen welke kandidaat zich het beste had geprofileerd. Tim Maathuis kreeg van het publiek de meeste stemmen.

De drie finalisten zijn:

Caroline van den Hoogen | Van der Valk Hotel Hoorn

Lieke Weerdenburg | Van der Valk Hotel Uden Veghel

Tim Maathuis | Conservatorium Hotel Amsterdam

De finale

Op 18 januari mogen de drie finalisten zich in de organisatie waar zij werkzaam zijn presenteren aan de vakjury, die bestaat uit:

Maarten Wessels – Wessels Trainingen

Iris Kranenburg – Entree Magazine

Paul Sprakel – Hospitality Management

Demian van der Reijden – Misset Horeca

Frank Lindner – Food Inspiration

Ruth Engels – INK Hotel Amsterdam / F&B Professional of the Year ‘18

Maatschappelijke verantwoordelijkheid

De jury geeft alvast mee dat ondernemerschap, gedrevenheid, aantoonbare successen én liefde voor het F&B-vak, essentiële factoren zijn in de finale. Daarnaast zal dit jaar extra gelet worden op de maatschappelijke verantwoordelijkheid die de professionals hebben. Hoe stimuleren zij hun gasten èn hun medewerkers tot minder en verantwoord alcoholgebruik en het bewust kiezen van gezonde voeding.

De jury beslist wie dit jaar de titel in de wacht sleept en de award krijgt uitgereikt tijdens het AF&BM jaargala op 2 februari in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky.

Foto: Entree Magazine | Pim Ras

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
ibis Styles Delft City Centre verwelkomt haar eerste gast

ibis Styles Delft City Centre opent vanaf vandaag haar deuren. Het driesterren hotel telt 82 kamers en is gevestigd aan het Van Leeuwenhoekpark 2 in Delft. Het hotel bevindt zich in het hart van het centrum, vlakbij het station. Met de toevoeging van ibis Styles Delft City Centre aan het ibis Styles ...

Hotelbouwplannen
Bouw Amrâth Galaxy Jaarbeurs Hotel vertraagd

De ambitie om nog dit jaar het Amrath Galaxy Jaarbeurs Hotel in Utrecht te openen, gaat niet worden gehaald. De bouw van het multifunctionele gebouw heeft vertraging opgelopen. Bijna drie jaar geleden startte de bouw van de 90 meter hoge toren. Het hotelgedeelte bestaat uit de eerste zeven verdie ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Corona
Terrassen gaan op 21 april niet open

De terrassen gaan op 21 nog niet open. De voorgenomen versoepelingen zijn met minstens een week opgeschoven, aangezien de besmettingscijfers nu nog te hoog zijn. Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst heeft dit bevestigd na het 'Catshuisoverleg' van zondag. De burgemeesters van ...

Toerisme Achtergronden
Oasis Parcs verandert naam in Oasis Premium Resorts

Het premium merk Oasis Parcs gaat verder onder de naam Oasis Premium Resorts. De nieuwe naam sluit beter aan bij het portfolio van uitsluitend luxe resorts met 4- en 5-sterren hotelfaciliteiten. De exploitant van luxe vakantieresorts beheert momenteel zeven resorts in Nederland, Curaçao, Oost ...

Achtergronden
Dit lees je in de gloednieuwe Hospitality Management

Een bijzonder speciale editie van Hospitality Management valt over een aantal dagen bij iedere hotelier op de mat. Ewout Hoogendoorn – al jaren als gewaardeerde columnist verbonden aan het blad – interviewt niemand minder dan John Fentener van Vlissingen, oprichter van zakenreisconcern B ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: