Hammam is populair in hotelwellness

16 september 2014
Hammam is populair in hotelwellness

Eeuwenoud, maar populairder dan ooit tevoren: oosterse hammams met hun traditionele badrituelen. Nu heeft ADA een toepasselijke 'hotel cosmetic badlijn'
ontwikkeld. Met HAMMAM SPA kunnen hoteliers hun gasten een exclusieve wellnesservaring voor lichaam en geest aanbieden.

Het woord ‘hammam’ betekent gewoon ‘warmen’. Maar het staat ook voor een oude wellnessformule: ontspanning en gezondheid alsmede het ‘reinigen’ van lichaam en geest. In het Oosten is de traditionele badceremonie – die bestaat uit reinigen, ontspannen en massage – een deel van het dagelijkse leven voor veel mensen. In Europa wordt een steeds groter aantal publieke hammams gebouwd. Vele hotels hebben het badritueel als aantrekkelijke aanvulling op het wellnessprogramma toegevoegd. Voor die hoteliers die hun badkamers of sparuimten willen ombouwen tot luxueuze badtempels, biedt ADA Cosmetics International (ADA) een bijpassende exclusieve cosmeticlijn: HAMMAM SPA.

*Verwenprogramma*
Dit uitvoerige verwenprogramma van de grootste producent van premium hotelcosmetica volgt de rituelen van de Ottomaanse bad tradities. Het belangrijkste is het zuiverende stap-voor-stap reinigende element:
• De Shower Peeling met plantaardige componenten verwijdert zacht alle huidschilfers and laat een egalere en zachte huid achter;
• De mineraalrijke Body Mud heeft een diep zuiverend effect, maakt de huid schoon en herstelt zijn natuurlijke vocht balans.
• De Body Wash met versterkend, voedend en vochtinbrengend rozenwater, de shampoo met vijgen extract en de Hair Conditioner met pro-vitamine B5 vervolmaken het ritueel. Als alternatief biedt de badlijn een speciale massagezeep met vijgen extract en klei. Het zachte vijgenextract verfrist de huid en houdt het gehydradeerd.

Om het ritueel af te maken biedt, ADA een Body Cream met kostbare arganolie, rijk aan vitamine E. De cream is hydraterend, stimuleert de natuurlijke vernieuwing van de huid en maakt hem zacht en soepel.

Uiterlijk volgt het ontwerp van de nieuwe cosmeticalijn de oosterse stijl. De tubes zijn er in warme, aardse kleuren terwijl de typisch oosterse ornamenten de esthetisch aangename look vervolmaken.

*Ingrediënten*
Het verzachtende effect van de HAMMAM SPA-producten komt door de natuurlijke, kostbare ingrediënten. De formule bestaat uitsluitend uit bio-afbreekbare PH-neutrale componenten. De produkten bevatten geen ingredienten als parabenen, minerale oliën of siliconen-oliën. De uitgebreide produktlijn omvat shower peeling, shampoo, conditioner and body cream in 30ml tubes. Verder omvat de lijn nog creamy soap (20g) en massage soap (50g). Sommige produkten zijn er ook in 150ml tubes en zijn zeer geschikt om aan de receptie of in de hotelwinkel verkocht te worden. Hair & body shampoo en liquid soap zijn ook beschikbaar in de ecovriendelijke Smart care (300ml) dispensers. Accessoires als een wellness giftset maken het aanbod van deze nieuwe badlijn compleet. Gaat u naar "www.ada-cosmetics.com":http://www.ada-cosmetics.com voor meer informatie.

Overig nieuws