Het Global Restaurant Investment Forum komt naar Amsterdam

Auteur: David Bakker
Events 21 december 2018
Het Global Restaurant Investment Forum komt naar Amsterdam

Het Global Restaurant Investment Forum 2019 (GRIF), de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor internationale restaurantinvesteerders - georganiseerd door Bench Events - werkt voor de zesde editie samen met NH Hotel Group. GRIF vindt voor het eerst plaats in Amsterdam.

Waar gaat het over?

GRIF, dat van 25 tot 27 februari 2019 plaatsvindt in het NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, brengt meer dan 350 investeerders, eigenaren, franchisegevers en horecaleiders samen. De thema's zijn evolutie, disruptie en innovatie in de restaurantindustrie.

Er is gekozen voor Amsterdam omdat het een van Europa's meest innovatieve steden op f&b gebied is. GRIF brengt nieuwe markten, inspirerende sprekers en nieuwe concepten naar Amsterdam. Het is een driedaags evenement dat inspiratie, inzicht en kansen biedt aan restaurantinvesteerders.

De restaurantrevolutie

Jennifer Pettinger-Haines, medeoprichter, GRIF en Managing Director - Middle East, Bench Events, zei: "Wanneer de fundamenten van de sector veranderen, groeiaanjagers onvoorspelbaar zijn, investeringsmodellen onbetrouwbaar zijn, klantenprognoses steeds onnauwkeuriger worden - dan is het tijd om deze evolutie te bespreken. "Het GRIF 2019 programma is samengesteld om inzichten te krijgen dat u nodig heeft om uw bedrijf te stimuleren, te ontwikkelen en (opnieuw) uit te vinden."

"We zullen de toekomst van F&B in de detailhandel bespreken, de ontwikkeling van het hoteldiner analyseren en onthullen hoe 'entertainment' het landschap verandert, om vervolgens een duik te nemen in de evolutie van gastenervaringen, duurzaamheid, concurrerende socialisatie en nieuwe beleggerstrends," aldus Pettinger-Haines.

De rol van f&b in retail is een internationle aangelegenheid. Dit speelt niet alleen in Nedeland maar is een internationale trend. In Nederland meldt Colliers dat het de snelste stijger is in de retailmarkt, met alleen al in 2018 bijna 139.000 vierkante meter extra.

Etienne van Unen, Partner, Directeur Retail van Colliers International, zei: "F&B zal de beslissende factor zijn in het succes van winkelgebieden. Het is niet langer een toegevoegde waarde voor het winkelaanbod, maar eerder de reden waarom mensen besluiten om naar een winkelgebied te gaan".
 
Stefan Breg, Group Strategy Director, Keane, die een presentatie zal geven over de wereldwijde restauranttrends, voegt daaraan toe: "We zullen onderzoeken hoe de vraag evolueert van jong naar millennial, gen x en y naar babyboomers in de vier continenten waar we werken. We kijken naar de strategie van winkelcentra, master-ontwikkelaars en grote restaurant-hotelgroepen en hoe 'wetenschap' wordt gebruikt om vorm te geven aan wat ze doen," aldus Breg.

Hotel dining is back

Maarten Markus, Managing Director Noord-Europa, NH Hotel Group, vult aan: "Bij NH Hotel Group zijn we altijd op zoek naar vruchtbare samenwerkingsmogelijkheden met investeerders en partnerships en topkoks om onze gasten de hoogst mogelijke service en kwaliteit te bieden. Zo hebben wij gefaciliteerd bij innovatieve samenwerkingsverbanden.

"Daarnaast is het stimuleren van talent in de gastronomie voor ons van groot belang", vervolgt Markus. "We ondersteunen gastronomisch talent door overeenkomsten met gastronomische scholen en instellingen aan te gaan. Ook stimuleren wij talent bij NH. Wij geven ze kansen om te groeien door ze te laten werken met Michelin-sterrenchefs van NH Hotel Group. We kijken ernaar uit om onze inzichten te delen tijdens de 'Hotel dining is back' paneldiscussie op GRIF 2019.

Tijdens GRIF wordt ook de convenience-revolutie besproken, het gebruik van f&b technologie om de omzet te verhogen; de ervaringen van klanten in de 21ste eeuw; het in evenwicht brengen van authenticiteit en schaalbaarheid; en strategieën voor uitbreiding in Europa.

Sustainable Restaurant Association

Pettinger-Haines: "We verwachten dat veel van het debat bij GRIF wordt ondersteund door het thema duurzaamheid en het belang van 'profit with purpose'. Daarom hebben we industrie legende Raymond Blanc, Chef Patron van Belmond Le Manoir aux Quat'Saisons en oprichter van The Raymond Blanc Consultancy, uitgenodigd voor een keynote interview over zijn werk als voorzitter van de Sustainable Restaurant Association (SRA)".

"Ik weet dat duurzaamheid een grote rol gaat spelen in onze industrie. Het dwingt ons de cruciale vragen te stellen: wat is moderne luxe? Wat is modern eten? En hoe creëren we een duurzaam bedrijf dat toekomstbestendig is?" aldus Blanc.

Hij voegt daaraan toe: "Om iets van consequente schoonheid te creëren en duurzaam te zijn moet alles op elkaar zijn afgestemt. De producten, het ontwerp, het team, de marketing en de opleiding, elk onderdeel speelt een belangrijke rol in het leveren van een duurzame ervaring".

www,grif.com

Overig nieuws