Het Global Restaurant Investment Forum komt naar Amsterdam

21 december 2018 | David Bakker

Het Global Restaurant Investment Forum 2019 (GRIF), de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor internationale restaurantinvesteerders - georganiseerd door Bench Events - werkt voor de zesde editie samen met NH Hotel Group. GRIF vindt voor het eerst plaats in Amsterdam.

Waar gaat het over?

GRIF, dat van 25 tot 27 februari 2019 plaatsvindt in het NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, brengt meer dan 350 investeerders, eigenaren, franchisegevers en horecaleiders samen. De thema's zijn evolutie, disruptie en innovatie in de restaurantindustrie.

Er is gekozen voor Amsterdam omdat het een van Europa's meest innovatieve steden op f&b gebied is. GRIF brengt nieuwe markten, inspirerende sprekers en nieuwe concepten naar Amsterdam. Het is een driedaags evenement dat inspiratie, inzicht en kansen biedt aan restaurantinvesteerders.

De restaurantrevolutie

Jennifer Pettinger-Haines, medeoprichter, GRIF en Managing Director - Middle East, Bench Events, zei: "Wanneer de fundamenten van de sector veranderen, groeiaanjagers onvoorspelbaar zijn, investeringsmodellen onbetrouwbaar zijn, klantenprognoses steeds onnauwkeuriger worden - dan is het tijd om deze evolutie te bespreken. "Het GRIF 2019 programma is samengesteld om inzichten te krijgen dat u nodig heeft om uw bedrijf te stimuleren, te ontwikkelen en (opnieuw) uit te vinden."

"We zullen de toekomst van F&B in de detailhandel bespreken, de ontwikkeling van het hoteldiner analyseren en onthullen hoe 'entertainment' het landschap verandert, om vervolgens een duik te nemen in de evolutie van gastenervaringen, duurzaamheid, concurrerende socialisatie en nieuwe beleggerstrends," aldus Pettinger-Haines.

De rol van f&b in retail is een internationle aangelegenheid. Dit speelt niet alleen in Nedeland maar is een internationale trend. In Nederland meldt Colliers dat het de snelste stijger is in de retailmarkt, met alleen al in 2018 bijna 139.000 vierkante meter extra.

Etienne van Unen, Partner, Directeur Retail van Colliers International, zei: "F&B zal de beslissende factor zijn in het succes van winkelgebieden. Het is niet langer een toegevoegde waarde voor het winkelaanbod, maar eerder de reden waarom mensen besluiten om naar een winkelgebied te gaan".
 
Stefan Breg, Group Strategy Director, Keane, die een presentatie zal geven over de wereldwijde restauranttrends, voegt daaraan toe: "We zullen onderzoeken hoe de vraag evolueert van jong naar millennial, gen x en y naar babyboomers in de vier continenten waar we werken. We kijken naar de strategie van winkelcentra, master-ontwikkelaars en grote restaurant-hotelgroepen en hoe 'wetenschap' wordt gebruikt om vorm te geven aan wat ze doen," aldus Breg.

Hotel dining is back

Maarten Markus, Managing Director Noord-Europa, NH Hotel Group, vult aan: "Bij NH Hotel Group zijn we altijd op zoek naar vruchtbare samenwerkingsmogelijkheden met investeerders en partnerships en topkoks om onze gasten de hoogst mogelijke service en kwaliteit te bieden. Zo hebben wij gefaciliteerd bij innovatieve samenwerkingsverbanden.

"Daarnaast is het stimuleren van talent in de gastronomie voor ons van groot belang", vervolgt Markus. "We ondersteunen gastronomisch talent door overeenkomsten met gastronomische scholen en instellingen aan te gaan. Ook stimuleren wij talent bij NH. Wij geven ze kansen om te groeien door ze te laten werken met Michelin-sterrenchefs van NH Hotel Group. We kijken ernaar uit om onze inzichten te delen tijdens de 'Hotel dining is back' paneldiscussie op GRIF 2019.

Tijdens GRIF wordt ook de convenience-revolutie besproken, het gebruik van f&b technologie om de omzet te verhogen; de ervaringen van klanten in de 21ste eeuw; het in evenwicht brengen van authenticiteit en schaalbaarheid; en strategieën voor uitbreiding in Europa.

Sustainable Restaurant Association

Pettinger-Haines: "We verwachten dat veel van het debat bij GRIF wordt ondersteund door het thema duurzaamheid en het belang van 'profit with purpose'. Daarom hebben we industrie legende Raymond Blanc, Chef Patron van Belmond Le Manoir aux Quat'Saisons en oprichter van The Raymond Blanc Consultancy, uitgenodigd voor een keynote interview over zijn werk als voorzitter van de Sustainable Restaurant Association (SRA)".

"Ik weet dat duurzaamheid een grote rol gaat spelen in onze industrie. Het dwingt ons de cruciale vragen te stellen: wat is moderne luxe? Wat is modern eten? En hoe creëren we een duurzaam bedrijf dat toekomstbestendig is?" aldus Blanc.

Hij voegt daaraan toe: "Om iets van consequente schoonheid te creëren en duurzaam te zijn moet alles op elkaar zijn afgestemt. De producten, het ontwerp, het team, de marketing en de opleiding, elk onderdeel speelt een belangrijke rol in het leveren van een duurzame ervaring".

www,grif.com

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting. Dat heeft me gered!''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik mij in de h...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Hotel de Heerlickheijd van Ermelo heeft een compleet nieuwe fitness

Hotel de Heerlickheijd heeft geïnvesteerd in een compleet nieuwe fitness. Gasten van het hotel en inwoners van en rondom Ermelo kunnen aan de slag met de gloednieuwe apparatuur en gewichten om optimaal te werken aan hun conditie en gezondheid. De Wellness & Fitnessclub wordt aanstaande zate...

Toerisme Coronacrisis
Helft minder Nederlanders op vakantie in maart 2020

In maart 2020 gingen er 1,7 miljoen Nederlanders minder op vakantie dan in dezelfde maand van 2019. Dit is een daling van ruim 50 procent. Over het eerste kwartaal van 2020 is de daling 18 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2019. De daling geldt voor zowel vakanties in het buitenland a...

Achtergronden Coronacrisis
Hoteliers.com organiseert eerste drive-in masterclass

Deze week organiseerde Hoteliers.com, leverancier van commissievrije boekingssoftware voor hotels, een uniek evenement voor haar klanten. Bij Hotel Ernst Sillem Hoeve in Den Dolder was een gedeelte van het parkeerterrein omgetoverd tot een drive-in bioscoop en op het scherm presenteerde Hoteliers.c...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: