Hilton Amsterdam Airport Schiphol opent deuren

17 december 2015 |
Hilton Amsterdam Airport Schiphol opent deuren<

Hilton Hotels & Resorts, dat als pionier in 1959 het eerste luchthavenhotel opende ter wereld, opent vandaag het
nieuwe Hilton Amsterdam Airport Schiphol en presenteert daarmee naar eigen zeggen een eigentijdse visie op het luchthavenhotel van nu. Het nieuwe, 433 kamers tellende hotel vervangt het oorspronkelijke Hilton Schiphol dat van 1973 dateert. Het gebouw is ontwikkeld door en eigendom van Schiphol Real Estate.

42-meter hoog atrium
Het Nederlandse architectenbureau Mecanoo creëerde in samenwerking met de Britse interieurontwerpers The Gallery HBA het iconische kubusvormige gebouw met ruitvormige ramen en 42-meter hoog atrium met glazen dak. Nederlandse designinvloeden zijn herkenbaar aanwezig in de openbare ruimtes en in de hotelkamers. De Spaanse kunstenaar Israel Páez maakte een serie kunstwerken voor het hotel, zoals de verhalende tegelwanden in de open keukens van het restaurant en panelen boven het hoofdeinde van de bedden, geïnspireerd op het Nederlandse landschap. Zo biedt elke hotelkamer volgens Hilton iets authentieks en couleur locale.

Pioniersgeest
Milan Arandelovic, area general manager Benelux Hilton Worldwide is trots op het nieuwe gebouw: "De pioniersgeest leeft voort in dit nieuwe Hilton Amsterdam Airport Schiphol, dat model staat voor een nieuwe generatie luchthavenhotels. Het is een geweldig dynamische en inspirerende omgeving; het hotel ademt beweging en beleving en omarmt de geest van het vrije denken. Dat free thinking in action zullen onze gasten en bezoekers ervaren dankzij het visionaire ontwerp en interieur, de wereld aan smaken op het gebied van eten en drinken, de service en voorzieningen en het gedreven medewerkersteam dat is geprikkeld om verwachtingen te overtreffen."



Grootste conferentieruimte
In de open ruimte van het atrium is Hiltons unieke nieuwe lobbyconcept van multifunctionele ‘eilanden’ zichtbaar, met onder meer een receptiegedeelte, lounge en bar. Hilton Amsterdam Airport Schiphol beschikt over het grootste conference centre op de luchthaven. Met 23 in omvang variërende en flexibel in te delen vergaderruimten, een balzaal met een capaciteit van 640 personen en kwalitatief vooraanstaande audiovisuele voorzieningen is het volgens de keten de perfecte locatie voor evenementen en bijeenkomsten van elke gewenste omvang.

Hotelkamers
Het hotel telt 433 kamers, inclusief 12 suites met een aparte woonkamer, grote badkamer en uitgebreide werkruimte en 96 Executive kamers, die gasten toegang geven tot de Executive Lounge.

Eten en drinken
Het Nederlands erfgoed vormde ook de inspiratie voor het aanbod aan dranken en gerechten. In Axis Lobby & Cocktail bar, een van de eilanden in het atrium, kunnen gasten - al sterren tellend door het glazen dak - kiezen uit een groot aanbod van gins en jenevers. Bowery Restaurant heeft drie open keukens en biedt authentieke grillgerechten en Aziatische specialiteiten, bereid van pure ingrediënten en verse producten van lokale telers en leveranciers. De Vine Room biedt de mogelijkheid voor exclusieve wijnproeverijen en private dining tot circa 20 personen en kan gebruikt worden voor boardmeetings en voor speciale gelegenheden.
Hilton Amsterdam Airport Schiphol beschikt als eerste in de Benelux over een eforea spa, Hilton’s wereldwijde spa-concept, en over een 24-uur Fitness Centre.



38 hotels op Europese luchthavens
Simon Vincent, executive vice president en president, Europe, Middle East en Africa, Hilton Worldwide: "Hilton Worldwide heeft op dit moment meer dan 38 hotels op Europese luchthavens en nog meer op cruciale vervoersknooppunten over de gehele wereld. Alleen al vorig jaar bezochten meer dan 55 miljoen passagiers Amsterdam Airport Schiphol, dus we vinden het fantastisch onze gasten deze bijzondere accommodatie, de spa en vergaderfaciliteiten met oog voor klasse en design te kunnen bieden en daarnaast een wereld aan smaken op food & beverage-gebied. Dat zorgt ervoor dat dit nieuwe hotel de eerste keus wordt voor zakenreizigers en vakantiegangers."

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: