Hilton Rotterdam in de prijzen

22 september 2014 |
Hilton Rotterdam in de prijzen<

Hilton Rotterdam heeft haar status op het gebied van duurzaamheid verder vergroot. Hilton ontving vandaag uit handen van de grootste online reiscommunity
ter wereld – Trip Advisor –de prestigieuze onderscheiding Platinum Trip Advisor GreenLeaders. Met het Platinum TripAdvisor GreenLeaders-status demonsteert het Rotterdamse Hilton hotel dat gasten tijdens hun verblijf hun ‘ecologische afdruk’ verkleinen. Het nieuwe iniatief van Trip Advisor is onlangs in Europa geïntroduceerd na een succesvolle introductie in de Verenigde Staten. Het programma is erop gericht om reizigers te adviseren bij het plannen van ‘groene’ reizen door duurzame accommodaties aan te wijzen die erkend zijn met de GreenLeader-status.

Bijenkasten
Hilton Rotterdam staat bekend om haar strikte duurzaamheidprincipes. Onlangs behaalde Hilton voor het derde jaar op rij de gouden Green Key status. Afgelopen zomer plaatste het hotel bijenkasten op het dak van de 2e verdieping om te voorzien in eigen honingproductie. Hiermee omarmt het hotel het initiatief van de stadsimker Balten Schalkwijk die pleit voor structurele toename van het aantal bijenkasten in de Maasstad. Jan Rutgers, Hotel Manager Hilton Rotterdam vertelt: “We willen als Hilton vooral het uitgangspunt ondersteunen om de natuur meer bij de stad te betrekken. Dit was ook de achterliggende gedachten achter het plaatsen van de bijenkasten op het dak van het hotel. Daarnaast treffen we al jaren diverse maatregelingen die de CO² uitstoot reduceren. Het is dan ook een eer dat al onze iniatieven door Trip Advisor niet onopgemerkt zijn gebleven en wij nu erkend zijn als GreenLeader. ‘s Werelds grootste online reiscommunity wordt door onze gasten beschouwd als een gerespecteerd bron voor het verkrijgen van reisinformatie. Deze onderscheiding is zonder twijfel een nog grotere stap voortwaarts in het verder vergroten van onze duurzame reputatie.”

"MEER LEZEN OVER HILTON? KLIK HIER!":http://www.hospitality-management.nl/?q=hilton&x=zoeken

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: