Investering van 15 miljoen euro in hotelplatform Bidroom.com

22 november 2018 | redactie

Twee maanden na het aantreden van de nieuwe management board kondigt Bidroom, ’s-werelds snelst groeiende OTC (Online Travel Community), een forse aandelenemissie aan in de onderneming, welke zal worden ingezet om de groei te bespoedigen.

Bidroom is een initiatief van hoteliers voor hoteliers en gestart in 2014 omdat er door de hoge commissies van OTA´s ruimte vrij kwam voor nieuwe spelers in de markt. In september ging de onderneming een nieuwe fase in met de versterking van de directie. Geformuleerde strategische plannen: productverbetering, conceptontwikkeling en solide groei van de community van Bidroom.

Internationale uitrol

De kapitaalsinjectie zal worden aangewend voor de versnelde internationale uitrol. Om de transitie te kunnen maken zal volgens CEO Bas Tolmeijer het personeelsbestand binnen een jaar worden uitgebreid tot 200 medewerkers. Ook wordt in april 2019 een ultramodern kantoor betrokken in Krakau. Hij geeft aan dat de focus momenteel ligt op het werven van IT-specialisten, marketeers en customer service medewerkers. De middelen zullen daarnaast worden gebruikt om de portal compleet te vernieuwen, slimme technologie te ontwikkelen en de distributie uit te bouwen met de grote hotelketens. Tolmeijer voegt verder toe dat er wordt geïnvesteerd in duurzame samenwerking met diverse wereldwijde partners, zoals Visa, waarmee Bidroom een exclusief partnership is aangegaan. De nieuwe aandeelhouders zijn vooral zgn. family offices die sterk geloof hebben in het nieuwe concept.

Duizenden extra hotelkamers nodig

Bidroom werkt achter de schermen aan de afronding van de nieuwe positionering en de lancering van de consumentencampagnes. “De bijzondere samenwerking met Visa is er op gericht dat alle kaarthouders in Europa uitgebreid kennis kunnen maken met de voordelen van boeken via Bidroom. Bidroom heeft onderzocht dat er vooral behoefte is aan citytrips, waarbij men veelal kiest voor hotels in het hogere segment. Om onze community te kunnen bedienen hebben we nog meer hotels nodig in de grotere steden. We hebben daarom besloten om voor de eerste 10.000 hotels die zich aanmelden zelf de activatiekosten te betalen”, aldus CCO Francesco Monaco.     

De onderneming geeft ook aan op korte termijn nieuwe kantoren te zullen openen, om zo de dienstverlening naar de hotels te kunnen optimaliseren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: