Investering van 15 miljoen euro in hotelplatform Bidroom.com

22 november 2018 | redactie

Twee maanden na het aantreden van de nieuwe management board kondigt Bidroom, ’s-werelds snelst groeiende OTC (Online Travel Community), een forse aandelenemissie aan in de onderneming, welke zal worden ingezet om de groei te bespoedigen.

Bidroom is een initiatief van hoteliers voor hoteliers en gestart in 2014 omdat er door de hoge commissies van OTA´s ruimte vrij kwam voor nieuwe spelers in de markt. In september ging de onderneming een nieuwe fase in met de versterking van de directie. Geformuleerde strategische plannen: productverbetering, conceptontwikkeling en solide groei van de community van Bidroom.

Internationale uitrol

De kapitaalsinjectie zal worden aangewend voor de versnelde internationale uitrol. Om de transitie te kunnen maken zal volgens CEO Bas Tolmeijer het personeelsbestand binnen een jaar worden uitgebreid tot 200 medewerkers. Ook wordt in april 2019 een ultramodern kantoor betrokken in Krakau. Hij geeft aan dat de focus momenteel ligt op het werven van IT-specialisten, marketeers en customer service medewerkers. De middelen zullen daarnaast worden gebruikt om de portal compleet te vernieuwen, slimme technologie te ontwikkelen en de distributie uit te bouwen met de grote hotelketens. Tolmeijer voegt verder toe dat er wordt geïnvesteerd in duurzame samenwerking met diverse wereldwijde partners, zoals Visa, waarmee Bidroom een exclusief partnership is aangegaan. De nieuwe aandeelhouders zijn vooral zgn. family offices die sterk geloof hebben in het nieuwe concept.

Duizenden extra hotelkamers nodig

Bidroom werkt achter de schermen aan de afronding van de nieuwe positionering en de lancering van de consumentencampagnes. “De bijzondere samenwerking met Visa is er op gericht dat alle kaarthouders in Europa uitgebreid kennis kunnen maken met de voordelen van boeken via Bidroom. Bidroom heeft onderzocht dat er vooral behoefte is aan citytrips, waarbij men veelal kiest voor hotels in het hogere segment. Om onze community te kunnen bedienen hebben we nog meer hotels nodig in de grotere steden. We hebben daarom besloten om voor de eerste 10.000 hotels die zich aanmelden zelf de activatiekosten te betalen”, aldus CCO Francesco Monaco.     

De onderneming geeft ook aan op korte termijn nieuwe kantoren te zullen openen, om zo de dienstverlening naar de hotels te kunnen optimaliseren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Advertorial
Travel Suit Collection by NCF

Na een succesvolle entree van de Corporate Identity Concept Collectie hebben wij met de introductie van de Corporate Travel Suit Collectie het programma-aanbod bij Nieuwenhuis Corporate Fashion aanzienlijk uitgebreid. Met behoud van uniek ontwikkelde pasvormen vanuit onze bestaande concepten kara...

Economie Achtergronden
Horeca ziet personeelstekort oplopen: 23.000 openstaande vacatures

De omzet van de horeca steeg in het derde kwartaal van 2019 met 0,2 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam echter met 0,3 procent af. De omzet van logiesverstrekking steeg met 0,1 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 0,2 procent. Omzet logiesver...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: