Keurmerk voor Golden Tulip Hotel Central

19 oktober 2014 |
Keurmerk voor Golden Tulip Hotel Central<

Golden Tulip Hotel Central heeft deze week het nieuwe hygiënekeurmerk ‘De Keus van Rob Geus’ uitgereikt gekregen door keurmeester Rob Geus,
o.a. bekend als presentator van de televisieprogramma’s ‘De Smaakpolitie’ en ‘Red mijn vakantie’. Geus' keurmerk is evenwel niet geheel onomstreden.
Keurmerk ‘De Keus van Rob Geus’
Rob Geus werkt met bedrijven samen om de hygiëne naar een hoger plan te tillen. Van verzorgingstehuizen tot restaurants, van vakantieparken tot tankstations; in alle bedrijfstakken is een goede hygiëne van levensbelang. Geus heeft zich tot doel gesteld de professionele Nederlandse horeca de aankomende jaren goed op de kaart te zetten. Middels het platform ‘De Keus van Rob Geus’ laat hij aan Nederland zien waar er schoon en hygiënisch gewerkt wordt en waar de consument dus verantwoord kan eten. Doel is om bedrijven, via professionele audits, advies te geven op het gebied van hygiëne en uiteindelijk samen toe te werken naar de uitreiking van zijn keurmerk.

Trots
Karin Rademaker, directeur van Golden Tulip Hotel Central is erg trots op het behalen van het nieuwe keurmerk. “In het kader van de visie op duurzaamheid zijn wij al sinds 2012 in het bezit van het Gouden Green Key duurzaamheidscertificaat. Na een uitgebreide hygiëne controle volgens de NVWA normen door Rob Geus op 26 september j.l., zijn wij aan de slag gegaan met zijn adviezen op het gebied van voedselveiligheid om de zaken op een nog beter plan te krijgen en vooral de structuur te verbeteren. De 2e controle vond afgelopen week plaats en aansluitend kregen wij het felbegeerde keurmerk ‘De Keus van Rob Geus’ uitgereikt. Een bijzondere aanvulling op de service aan onze gasten.”

Golden Tulip Hotel Central
Met een reeks aan mogelijkheden en faciliteiten voor zowel de zakelijke- als vrijetijdsgast is Golden Tulip Hotel Central het kloppende hart in de binnenstad van ’s-Hertogenbosch. Het hotel bestaat uit o.a. 125 kamers (waarvan drie suites en in totaal negen verschillende kamertypes), 12 multifunctionele vergaderzalen en de prachtige 14e-eeuwse gewelvenkelder ‘De Hoofdwacht’ voor recepties, stijlvolle diners en feesten. Naast restaurant ‘de Leeuwenborgh’, brasserie ‘Central’ en de twee bars ‘Moriaenbar’ en ‘Tony’s bar’ is het neusje van de zalm toch wel het fitnesscentrum op de 7e etage met een bijzonder uitzicht op de Sint-Jan.

Over Louvre Hotels Group & Golden Tulip
Met meer dan 1.100 hotels in 47 landen is Louvre Hotels Group een van de grootste internationale hotelketens. De keten is eigendom van Starwood Capital Group. Golden Tulip, onderdeel van Louvre Hotels Group, heeft meer dan 50 jaar ervaring in de hospitality industrie en heeft hotels in het midden-, hoog-, en luxe segment. De groep omvat meer dan 200 hotels. De merken Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip, bieden in Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië, het Pacifisch gebied en Amerika een internationale standaard aan service en faciliteiten met een persoonlijke touch. Louvre Hotels Group voert naast Golden Tulip de merken Première Classe, Campanile, Kyriad en Kyriad Prestige. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en Tulip Inn (42 hotels), Campanile (20 hotels) en Première Classe (2 hotels).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Internationaal
International Hotel Investment Forum verplaatst vanwege coronavirus

Vanwege de wereldwijde bezorgdheid over de uitbraak van het coronavirus kondigt organisator Questex vandaag aan dat het International Hospitality Investment Forum (IHIF) zal worden verplaatst van 2-4 maart naar 4-6 mei 2020. Het IHIF is 's werelds grootste en meest invloedrijke horeca-investe...

Achtergronden Internationaal
Coronavirus: checklist en veelgestelde ondernemersvragen. Wie betaalt de rekening?

In Nederland is donderdagavond een eerste besmetting met het coronavirus vastgesteld, gevolgd door een tweede op vrijdag. Volgens experts is er nog geen reden tot paniek, maar wat heeft de internationale uitbraak van het virus voor impact op de Nederlandse logiesverstrekkers? Het RIVM en KHN hebb...

Economie Achtergronden
Omzet horeca stijgt 1,6 procent in vierde kwartaal

De omzet van de horeca steeg in het vierde kwartaal van 2019 met 1,6 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam met 1,4 procent toe. De omzet van logiesverstrekking steeg met 1,2 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 1,7 procent. Al bijna zeven jaar nee...

Interview
Interview met Joachim de Looij, algemeen directeur BUNK hotels

Na een snelle oversteek met de pont over het IJ en wandeling door de Van der Pekbuurt, zijn we in Amsterdam-Noord. Joachim de Looij algemeen directeur van BUNK hotels, neemt ons direct mee naar het magische hart van de kerk. ‘Verwonderen en verbinden' dat is waar het over gaat bij BUNK. En...

Amsterdam Opening
BUNK Amsterdam gaat open

Na het knallende succes in Utrecht krijgt nu ook Amsterdam een BUNK Hotel. In de voormalige Sint-Rita kerk in Amsterdam Noord opent BUNK op 5 maart haar deuren. Na een grondige verbouwing heeft het monumentale gebouw plek voor 300 gasten. Is het een hotel met hostelprijzen? Of een hostel met de kwal...

Achtergronden Internationaal
Coronavirus laat diepe wonden achter bij hotels in Hongkong

Hoteliers in Hongkong voelen zich in de steek gelaten door hun overheid. De recente uitbraak van het coronavirus heeft de hotellerie in de stad diep getroffen: terwijl er vorig jaar in februari 90.000 nachtelijke bezoekers werden geregistreerd, is dat aantal nu gedaald naar 3.000. De overheid heeft ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: