Must: richt je op Chinese gast

28 juli 2015 |
Must: richt je op Chinese gast<

De constante groei in het aantal internationale Chinese reizigers biedt grote kansen voor de wereldwijde reisindustrie en hoteliers, zo onthult de
Chinese International Travel Monitor (CITM) 2015 van boekingswebsite Hotels.com. Uit hun laatste onderzoek blijkt dat technische, jonge en welgestelde Chinezen voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor de groei van 20% in internationale Chinese toeristen. Deze 20% bereikte vorig jaar een aantal van 107 miljoen reizigers, die verder reisden dan het Chinese vasteland. Het onderzoek benadrukt tevens de vraag aan hoteliers om in de behoeften van Chinese reizigers te voorzien, zoals Chinees sprekend personeel en gidsen en aangepaste websites.

Toenemende invloed van 'millennials'
De Chinese International Travel Monitor identificeert de groeiende invloed van Generatie Y-reizigers, de zogenoemde technische 'millennials' tussen de 18 tot 35 jaar oud. Van de ondervraagde hoteliers geeft 59% aan een toename in Chinese gasten tot 35 jaar oud waar te nemen in het afgelopen jaar. Tevens verwachten de hoteliers dat deze trend blijft toenemen. De groei is voornamelijk sterk in de Aziatisch-Pacifische regio, waar 78% van de hoteliers een toename van Chinese 'millennials' rapporteerde.

Luxe Chinese gast geeft meer dan 3000 euro per dag uit
Een ander resultaat is het groeiende financiële vermogen van de 10% meest welvarende Chinezen. Met 13.800 RMB (€2.047) aan reisuitgaven per dag, inclusief accommodatie, geven zij meer dan vier keer zoveel uit dan de gemiddelde reiziger, die 3.324 RMB (€493) per dag uitgeeft. Toch verbleekt dit vergeleken met de 5% meest spenderende Chinese reizigers, die per dag meer dan zes keer het gemiddelde uitgeven (20.896 RMB/€3.099), wat de opkomst van een 'superluxe' klasse aanduidt.

Voorkeur voor online boeken
Het internet gebruiken om een reis te plannen en te boeken is de norm geworden voor Chinese reizigers. Ook het gebruik van mobiele telefoons is omhooggeschoten. In het afgelopen jaar heeft 80% van de Chinese reizigers een online apparaat gebruikt om een reis te plannen en te boeken, vergeleken met slechts 53% vorig jaar. De helft van alle Chinese reizigers gebruikt nu apps op de smartphone om reizen te plannen en te boeken. Vorig jaar was dat nog 17%.

Boekingswebsite in het Chinees
Door het groeiende belang van de Chinese reismarkt te herkennen, heeft Hotels.com in 2009 een Chineestalige website gelanceerd. Verschillende Hotels.com apps voor smartphones en tablets zijn ook beschikbaar in vereenvoudigd Chinees. Ook is de populaire Chinese betalingsmethode Alipay geïntroduceerd voor Chinese klanten. Abhiram Chowdhry, vicepresident en managing director Asia Pacific van het merk Hotels.com, vertelt: "Hotels.com's laatste rapport onthult verschillende opkomende thema's, waaronder de toenemende invloed van Chinese (millennial-)reizigers, meer welvarende Chinese reizigers en een explosieve toename in het gebruik van technologie als onderdeel van het boekingsproces van accommodaties. Veel hoteliers hebben reeds de voordelen van gratis wifi en Chinese informatie en boekingswebsites erkend."
Over de Chinese International Travel Monitor 2015
De Chinese reizigerssurvey is in mei 2015 uitgevoerd door IPSOS, een wereldleider in marktonderzoek, wereldwijde marktinformatie en zakelijke analyses, met een onderzoek onder 3.000 respondenten uit het vasteland van China. Minimumgrenzen zijn gesteld voor demografische factoren zoals leeftijd, geslacht en regio om een representatieve subgroep te creëren die het analyse daarvan toelaat. De survey besloeg uit onderwerpen zoals reisgedrag, boekingsmethodes en keuze voor accommodatie.

Voor de inzichten van hoteliers is in mei 2015 een wereldwijde survey afgenomen bij meer dan 1.500 partners van Hotels.com. Antwoorden zijn ontvangen van Amerika, Argentinië, Australië, Brazilië, Canada, Colombia, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Hong Kong, India, Ierland, Italië, Japan, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Rusland, Singapore, Spanje, Taiwan, Thailand, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

Wil je meer weten over de Chinese International Travel Monitor 2015? Klik "hier":http://www.citm2015.com/ om het volledige onderzoek te lezen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting. Dat heeft me gered!''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik mij in de h...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Hotel de Heerlickheijd van Ermelo heeft een compleet nieuwe fitness

Hotel de Heerlickheijd heeft geïnvesteerd in een compleet nieuwe fitness. Gasten van het hotel en inwoners van en rondom Ermelo kunnen aan de slag met de gloednieuwe apparatuur en gewichten om optimaal te werken aan hun conditie en gezondheid. De Wellness & Fitnessclub wordt aanstaande zate...

Toerisme Coronacrisis
Helft minder Nederlanders op vakantie in maart 2020

In maart 2020 gingen er 1,7 miljoen Nederlanders minder op vakantie dan in dezelfde maand van 2019. Dit is een daling van ruim 50 procent. Over het eerste kwartaal van 2020 is de daling 18 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2019. De daling geldt voor zowel vakanties in het buitenland a...

Achtergronden Coronacrisis
Hoteliers.com organiseert eerste drive-in masterclass

Deze week organiseerde Hoteliers.com, leverancier van commissievrije boekingssoftware voor hotels, een uniek evenement voor haar klanten. Bij Hotel Ernst Sillem Hoeve in Den Dolder was een gedeelte van het parkeerterrein omgetoverd tot een drive-in bioscoop en op het scherm presenteerde Hoteliers.c...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: