Nieuw gastvrijheidsconcept bij De Cantharel

21 juni 2018 | David Bakker

Na een grondige verbouwing is de nieuwe entree van de hotelhoeve nu gesitueerd in het hart van het gebouw, als verbinding tussen de oude en de nieuwe vleugel van het hotel. De entree staat symbool voor het nieuwe gastvrijheidsconcept waarmee de Cantharel haar gasten nog meer kan verwennen en verrassen. Bewust heeft De Cantharel onlangs de hotelentree en de entree naar de restaurants en zalen van elkaar losgekoppeld. Decennialang maakten gasten gebruik van één ingang voor alle activiteiten. Door de groei van het bedrijf in de afgelopen jaren en de toenemende vraag naar buitenactiviteiten ontstond de wens om een nieuwe lobby te creëren waarin meer tijd en aandacht is voor iedere gast. In de nieuwe hotelentree hebben gastheren en gastvrouwen de mogelijkheid om gasten in een van de zitjes van de nieuwe lobby in alle rust te informeren over de faciliteiten en activiteiten die het hotel biedt en ze zo te verwelkomen in de schoonheid en rust van de Veluwe, de achtertuin van De Cantharel. Ook over het ontwerp van de ruimte is nagedacht vanuit het gastvrijheidsconcept. De grote, gesloten balie is verdwenen waardoor er meer betrokkenheid is tussen gast en gastheer/gastvrouw. Ook is er in de sfeervolle lobby ruimte gecreëerd om te genieten en ontspannen. Een bibliotheek, een veranda en een shop met lekkernijen voor op de kamer, onderweg of thuis bieden gasten alle mogelijkheid om hun verblijf nog aangenamer te maken. De entree voor het restaurant en de zalen blijft overigens op de oorspronkelijke plek, Ook daar is de grote balie verdwenen en worden gasten ontvangen door een gastheer of gastvrouw.

Bevoorrecht

Remmert Zandstra, general manager van Van der Valk Hotel Apeldoorn - De Cantharel: “We krijgen zelf veel energie van de prachtige natuur om ons heen en tegelijkertijd is die natuur heel ontspannend. Het lijkt zo’n vanzelfsprekendheid omdat we er dagelijks in vertoeven, maar we realiseren ons heel goed hoe bevoorrecht we zijn door op de Veluwe te wonen en ons hele team draagt dat met veel liefde uit, we willen onze gasten daar graag van mee laten genieten. De nieuwe hotelentree biedt meer ruimte om de gasten met nog meer aandacht te wijzen op alles wat onze Veluwse Hotelhoeve biedt, zoals koetsritten, een huifkartocht, een wandeling met gids door de prachtige natuur en natuurlijk onze groentetuin, waarmee we in onze keuken een stukje Veluwe tot op het bord van onze gast brengen.“

Natuurbeleving

Met de opening van de nieuwe hotelentree van De Cantharel en de verbouwing van een deel van de hotelkamers, is de natuur nog meer geïntegreerd in het hotelconcept van De Cantharel. Glazen wanden bieden een weids uitzicht op de moestuin, weilanden en bosrand. Op de terrassen van de nieuwe hotelkamers kunnen gasten in een hangstoel en een ligstoel ook privé van hetzelfde uitzicht. De Cantharel mag zich met recht de groenste Van der Valk vestiging noemen. Gasten kunnen vanuit het hotel per fiets, koets, paard of voor een wandeling rechtstreeks de natuur in. Onlangs opende een nieuw klompenpad met als startpunt de enk achter het hotel. Een groep medewerkers is door IVN opgeleid tot Ambassadeur van het Landschap om de gasten de ultieme Veluwebeleving te bieden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: