Nieuw gastvrijheidsconcept bij De Cantharel

21 juni 2018 | David Bakker

Na een grondige verbouwing is de nieuwe entree van de hotelhoeve nu gesitueerd in het hart van het gebouw, als verbinding tussen de oude en de nieuwe vleugel van het hotel. De entree staat symbool voor het nieuwe gastvrijheidsconcept waarmee de Cantharel haar gasten nog meer kan verwennen en verrassen. Bewust heeft De Cantharel onlangs de hotelentree en de entree naar de restaurants en zalen van elkaar losgekoppeld. Decennialang maakten gasten gebruik van één ingang voor alle activiteiten. Door de groei van het bedrijf in de afgelopen jaren en de toenemende vraag naar buitenactiviteiten ontstond de wens om een nieuwe lobby te creëren waarin meer tijd en aandacht is voor iedere gast. In de nieuwe hotelentree hebben gastheren en gastvrouwen de mogelijkheid om gasten in een van de zitjes van de nieuwe lobby in alle rust te informeren over de faciliteiten en activiteiten die het hotel biedt en ze zo te verwelkomen in de schoonheid en rust van de Veluwe, de achtertuin van De Cantharel. Ook over het ontwerp van de ruimte is nagedacht vanuit het gastvrijheidsconcept. De grote, gesloten balie is verdwenen waardoor er meer betrokkenheid is tussen gast en gastheer/gastvrouw. Ook is er in de sfeervolle lobby ruimte gecreëerd om te genieten en ontspannen. Een bibliotheek, een veranda en een shop met lekkernijen voor op de kamer, onderweg of thuis bieden gasten alle mogelijkheid om hun verblijf nog aangenamer te maken. De entree voor het restaurant en de zalen blijft overigens op de oorspronkelijke plek, Ook daar is de grote balie verdwenen en worden gasten ontvangen door een gastheer of gastvrouw.

Bevoorrecht

Remmert Zandstra, general manager van Van der Valk Hotel Apeldoorn - De Cantharel: “We krijgen zelf veel energie van de prachtige natuur om ons heen en tegelijkertijd is die natuur heel ontspannend. Het lijkt zo’n vanzelfsprekendheid omdat we er dagelijks in vertoeven, maar we realiseren ons heel goed hoe bevoorrecht we zijn door op de Veluwe te wonen en ons hele team draagt dat met veel liefde uit, we willen onze gasten daar graag van mee laten genieten. De nieuwe hotelentree biedt meer ruimte om de gasten met nog meer aandacht te wijzen op alles wat onze Veluwse Hotelhoeve biedt, zoals koetsritten, een huifkartocht, een wandeling met gids door de prachtige natuur en natuurlijk onze groentetuin, waarmee we in onze keuken een stukje Veluwe tot op het bord van onze gast brengen.“

Natuurbeleving

Met de opening van de nieuwe hotelentree van De Cantharel en de verbouwing van een deel van de hotelkamers, is de natuur nog meer geïntegreerd in het hotelconcept van De Cantharel. Glazen wanden bieden een weids uitzicht op de moestuin, weilanden en bosrand. Op de terrassen van de nieuwe hotelkamers kunnen gasten in een hangstoel en een ligstoel ook privé van hetzelfde uitzicht. De Cantharel mag zich met recht de groenste Van der Valk vestiging noemen. Gasten kunnen vanuit het hotel per fiets, koets, paard of voor een wandeling rechtstreeks de natuur in. Onlangs opende een nieuw klompenpad met als startpunt de enk achter het hotel. Een groep medewerkers is door IVN opgeleid tot Ambassadeur van het Landschap om de gasten de ultieme Veluwebeleving te bieden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: