Philips lanceert MediaSuite voor hotellerie

13 september 2011 |
Philips lanceert MediaSuite voor hotellerie<

Philips, de toonaangevende leverancier van televisies aan de hospitality industrie, lanceert Philips MediaSuite. Deze nieuwe reeks op internet aangesloten televisies biedt hotelgasten het gemak van internet in de eigen hotelkamer. Vanaf nu laat de gast de laptop thuis.

Speciaal voor de hotellerie
Philips’ MediaSuite televisies zijn de meest recente toevoeging aan de portfolio van Philips producten die speciaal voor de hotelsector worden vervaardigd. Hiermee krijgen hoteliers de mogelijkheid om hun gasten op een kosteneffectieve en makkelijke manier via een aaneenschakeling van NetTV apps interactieve services te bieden. Bekijk hier de introductievideo van MediaSuite.
Onderzoek
Uit pan-Europees onderzoek onder bijna 7000 respondenten is gebleken dat meer dan de helft van de reizigers (55%) de voorkeur geeft aan een hotel met internettelevisie. Van de ondervraagden gaf 92% aan altijd gebruik te maken van NetTV op de hotelkamer. De meest gebruikte functies die naar voren kwamen, zijn: catch-up tv (39%), het nieuws (17%) en het weer (11%) Als het gaat om hotelspecifieke functies zijn stadsinformatie (39%), conciërgediensten (16%) en vluchtinformatie (10%) het meest interessant voor reizigers.

Geen laptop meer mee?
Hotelgasten kunnen zonder hun eigen laptop of notebook uit te moeten pakken genieten van toegang tot het internet. Catch-up TV, online applicaties zoals het lokale weer en nieuws, Facebook en Twitter worden toegankelijk door de televisie op de hotelkamer. De afstandsbediening is speciaal ontworpen voor een intuïtieve navigatie door de verschillende interactieve diensten.

De Philips ‘Super Seven’
MediaSuite TV’s zijn ontworpen op basis van de Philips ‘Super Seven’; een serie van zeven exclusieve voordelen voor hoteliers en hotelgasten:

Duurzaamheid: Besparen van energie en kosten.
Eenvoud: Het aanbieden van aanpasbare, gebruiksvriendelijke TV-schermen en het generen van nieuwe inkomsten.
Smart Technologie: Een uiteenlopende reeks LED TV’s met superieure beeldkwaliteit, IPTV en compatibiliteit met een interactief systeem naar keuze
Diensten: Inclusief 5 jaar garantie en een handig huurprogramma.
Signature Range: Geeft u de mogelijkheid uw gasten iets unieks te bieden door het gebruik van Ambilight en 3D in de hotelkamer.
Veiligheid: Met versleuteling van de inhoud zodat uw gasten als eerste de nieuwste blockbusters kunnen bekijken.
Segmentatie: Speciale proporties en kenmerken zodat ook horecagelegenheden en cruiseschepen baat hebben bij de professionele televisies van Philips.

Wouter Staal
Wouter Staal, Sr. Global Marketing Manager, Philips Hotel TV: ''Met behulp van onze Hotel TV-oplossingen willen wij hoteleigenaren en managers in de hele wereld faciliteren in het aanbieden van een unieke hotelervaring voor gasten. Met Philips MediaSuite kan dit op een kostenffectieve en duurzame manier. Het versterkt ons aanbod en laat zien dat wij vastbesloten zijn om onze partners door middel van innovatie en service een concurrentievoordeel te verschaffen.''

Ian Millar
Ian Millar CHTP, Professor of Information Technology, Deputy Director of Innovation, Lausanne Hotel School: ''Tegenwoordig verwachten gasten dat technologie een onderdeel uitmaakt van de ervaring die hoteliers bieden. Gasten gaan er van uit dat zij dezelfde toegang tot entertainment en sociale media hebben als thuis. Door dit mogelijk te maken is MediaSuite niet alleen een geweldig product, maar precies wat de industrie nodig heeft.”

Het Philips ‘CoCreation Expert Team’
Philips heeft meer dan dertig jaar ervaring met het leveren van innovatieve oplossingen in de hotelindustrie. Hierbij horen onder andere verschillende LED TV's met baanbrekende eigenschappen. Door de oprichting van het Philips ‘CoCreation Expert Team’ laat het bedrijf haar toewijding op gebied van innovatie zien. Dit panel van onafhankelijke leiders uit de branche brengt jaren van expertise bij elkaar. Daarnaast biedt het panel, door middel van producttests, belangrijke marktinzichten. Op deze manier kunnen ook in de toekomst toonaangevende oplossingen ontwikkeld blijven worden voor de beste interactieve kijk- en gebruikerservaringen voor gasten. Het ‘CoCreation Expert Team’ van Philips bestaat uit onder andere senior managementleden van grote hotelketens zoals Marriot en Accor en toonaangevende hospitality consultants Ted Horner en Bryan Steele en Ian Millar van de Lausanne Hotel School.

Meer weten?
Voor meer informatie over Philips Hotel TV's gaat u naar www.philips.com/hoteltv.
Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: