Radisson Hotel Group levert sterke groei in 2022 via zijn negen relevante merken

Auteur: Redactie
Economie Internationaal 19 januari 2023
Radisson Hotel Group levert sterke groei in 2022 via zijn negen relevante merken

In 2022 zette de Radisson Hotel Group zijn ambitieuze uitbreidingsplan voort om met zijn sterke portefeuille van negen verschillende merken en zijn groeiende portefeuille van resorts tot de top drie hotelgroepen ter wereld te behoren.

Radisson Collection, het luxe lifestylemerk, had een uitzonderlijk openingsjaar in 2022, met de introductie van zes nieuwe hotels in Bilbao, Pula, Tirana, Riyad, Tallinn en Istanbul. In 2023 kijkt de Groep uit naar nieuwe centrale toevoegingen, waaronder Radisson Collection Hotel, Santa Sofia Milan, Radisson Collection Royal Astorija Hotel, Vilnius, Radisson Collection Resort, Galle in Sri Lanka, en Cour des Loges Lyon, A Radisson Collection Hotel.

Radisson Individuals Retreats

Radisson Blu blijft al meer dan tien jaar het grootste upper upscale merk in Europa en breidde uit in Roemenië, Madagaskar, het Verenigd Koninkrijk en Spanje, evenals in Zuid-Soedan. Radisson Individuals breidde uit met meer dan 20 hotels in Duitsland, Italië, Frankrijk, Polen en Thailand. In India lanceerde de Radisson Hotel Group zijn eerste Radisson Individuals Retreats met de opening van Rakkh Resort, a member of Radisson Individuals Retreats, dat gasten unieke mogelijkheden biedt om zich onder te dompelen in buitengewone ervaringen via wellness-programma's, culturele excursies, gespecialiseerde gastronomie en meer. Na de opening van drie nieuwe prizeotel hotels in Oostenrijk en Duitsland in 2022 zal de Groep zich in 2023 richten op de verdere uitbreiding van zijn kenmerkende lifestylemerk in de middenklasse.

Azië-Pacific

2022 was een sterk jaar voor Radisson Hotel Group in Azië-Pacific met 40% meer ondertekeningen in de regio in vergelijking met 2021. In China verwacht de Radisson Hotel Group een verdere sterke groei met de heropening van de markt, aangezien het bedrijf streeft naar een verdubbeling van zijn Chinese portefeuille in de komende vijf jaar.

Elders in APAC heeft de Groep nieuwe, speciale business units opgericht in Bangkok, Ho Chi Minh City, Jakarta en Sydney om eigenaars en partners beter te ondersteunen met diepgaande expertise ter plaatse. De Radisson Hotel Group is in India een strategische alliantie aangegaan met Ruptub Solutions Private Limited om 150 hotels toe te voegen aan zijn portfolio onder het middenklasse merk Park Inn & Suites by Radisson en heeft in het vierde kwartaal zijn eerste eigendom getekend.

 

Overig nieuws