Je hebt gezocht op: ANWB

“Gasten die via Relais & Châteaux komen houden ons scherp”
27 september 2023Nieuws

“Gasten die via Relais & Châteaux komen houden ons scherp”

Hun horecabedrijf bestond al ruim tien jaar, maar een fine dining restaurant en een hotel hadden Sharon en Lennart van Gastel nog niet. Toch startten...

Elektrisch laden is additionele omzet 
26 maart 2021Nieuws

Elektrisch laden is additionele omzet 

Het aantal elektrische auto’s is in het jaar 2020 verdubbeld. Uit onderzoek van de ANWB blijkt dat er bijna 145.000 elektrische auto’s ove...

Verbind de ouderen aan je hotel
29 juli 2020Nieuws

Verbind de ouderen aan je hotel

In juli is de Nederlandse vertaling van het boek Grey Ocean Strategy van Edgar Keehnen van Grey Ocean AGEnSee verschenen met als titel De Grey Ocean S...

Column: wat leren we van de coronacrisis?
6 maart 2020Nieuws

Column: wat leren we van de coronacrisis?

De wereld gaat gebukt onder de uitbraak van het coronavirus. Grootschalige evenementen worden verplaatst of geannuleerd, zoals het International Hotel...

Coronavirus: checklist en veelgestelde ondernemersvragen. Wie betaalt de rekening?
28 februari 2020Nieuws

Coronavirus: checklist en veelgestelde ondernemersvragen. Wie betaalt de rekening?

In Nederland loopt het aantal besmettingen met het coronavirus op. Volgens experts is er nog geen reden tot paniek, maar wat heeft de internation...

Leonardo Royal Hotel Amsterdam ontvangt  700e Green Key certificaat van Nederland
16 oktober 2019Nieuws

Leonardo Royal Hotel Amsterdam ontvangt  700e Green Key certificaat van Nederland

Het onlangs geopende Leonardo Royal Hotel in Amsterdam heeft vandaag het 700e Green Key certificaat uitgereikt gekregen. Het hotel in Amster...

Fontana Resort Bad Nieuweschans is Het Leukste Uitje van Groningen
10 januari 2018Nieuws

Fontana Resort Bad Nieuweschans is Het Leukste Uitje van Groningen

Fontana Resort Bad Nieuweschans mag zich net als vorig jaar het ‘Leukste uitje van Groningen’ noemen. Dat blijkt uit de ANWB-verkiezing va...

Landal GreenParks en ANWB gaan samenwerken
29 september 2017Nieuws

Landal GreenParks en ANWB gaan samenwerken

Landal GreenParks en de ANWB gaan een langdurig partnerschap aan. Beide bedrijven hebben veel overeenkomstige thema’s: eropuit, ontdekken, belev...

Sector presenteert Toerisme in Nederland: Welkom!
13 maart 2017Nieuws

Sector presenteert Toerisme in Nederland: Welkom!

Vandaag publiceert Gastvrij Nederland, mede namens de trekkers van de sleutelprojecten, de slotrapportage Toerisme in Nederland: Welkom. Met deze publ...

Protest tegen verhoging toeristenbelasting
23 augustus 2016Nieuws

Protest tegen verhoging toeristenbelasting

De ANWB, Consumentenbond, Koninklijke Horeca Nederland en Recron lieten zaterdag 20 augustus in de media hun protest horen tegen de verhoogde toeriste...

Hutten genomineerd voor Beste Werkgever 2016
26 juli 2016Nieuws

Hutten genomineerd voor Beste Werkgever 2016

Hutten is genomineerd voor Beste Werkgever 2016 in de branche vrije tijd, reizen en cultuur. De cateraar en leverancier van hospitali...

Hospitality Management 25 jaar: Onderzoek naar hotels en internet in 2001
4 maart 2016Nieuws

Hospitality Management 25 jaar: Onderzoek naar hotels en internet in 2001

Hoteliers bleken in 2001 traag in het oppakken van internetmogelijkheden. Samen met Deloitte & Touche heeft Hospitality Management onderzoek gedaan...

Gastvrijheids7daagse aanstaande
21 juli 2014Nieuws

Gastvrijheids7daagse aanstaande

Van 15 tot en met 21 september vindt de eerste Gastvrijheids7daagse plaats. De in dit voorjaar 145 genomineerden voor Het Meest Gastvrije Restaurant e...

Slapen met Johnny  & Jan
22 april 2014Nieuws

Slapen met Johnny & Jan

Mannen gaan er graag even tussenuit met Johnny de Mol. Vrouwen geven, misschien iets minder verrassend, de voorkeur aan Jan Kooijman. Desondanks gaan...

Ciel Bleu meest gastvrije restaurant
14 januari 2014Nieuws

Ciel Bleu meest gastvrije restaurant

Ciel Bleu, het tweesterrenrestaurant van het Okura Hotel in Amsterdam, is tijdens Horecava 2014 verkozen tot Meest Gastvrije Restaurant van Nederland....

Horecava: Innoveer, ontmoet en beleef
5 december 2013Nieuws

Horecava: Innoveer, ontmoet en beleef

Van 13 tot en met 16 januari 2014 vormt de "Horecava":http://www.horecava.nl/online/Pages/default.aspx?actioncode=&utm_source=Banners&utm_medium=exter...

Landal GreenParks in race voor titel
30 augustus 2013Nieuws

Landal GreenParks in race voor titel

Landal GreenParks is voor het vierde achtereenvolgende jaar genomineerd als ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’. Van de tien bedrijven die j...

Nieuwe koers Gastvrijheidsgilde
24 juni 2013Nieuws

Nieuwe koers Gastvrijheidsgilde

Het Gastvrijheidsgilde gaat een nieuwe koers varen. Dat is bekend gemaakt tijdens De dag van de Gastvrijheid op 24 juni. Het gilde viert tevens het 10...

Hotelsterren.nl geeft eerlijk totaalbeeld
7 november 2012Nieuws

Hotelsterren.nl geeft eerlijk totaalbeeld

Hotelgasten kennen het rode 'classificatieschildje' naast de entree van een hotel; vanaf 1 november kunnen zij op de website "Hotelsterren.nl":http:/...

Frieslandhotel Weidumerhout; Jimme Binne Tige Wolkom
22 september 2012Nieuws

Frieslandhotel Weidumerhout; Jimme Binne Tige Wolkom

Temidden van grazige weiden, in het hart van Fryslân, ligt WeidumerHout, een landgoed van drie en een halve hectare. Locatie: zes kilometer ten...

Interview: Frieslandhotel Weidumerhout
6 september 2012Nieuws

Interview: Frieslandhotel Weidumerhout

Temidden van grazige weiden, in het hart van Fryslân, ligt WeidumerHout, een landgoed van drie en een halve hectare. Locatie: zes kilometer ten zuide...

De vliegende hotelier wacht op vliegtuigen
17 december 2010Nieuws

De vliegende hotelier wacht op vliegtuigen

Het is een spannend adres: Airport Plaza 1, Lelystad Airport. In ieder geval makkelijk te vinden, maar een 'plaza'? Nou nee, zeker niet in de...

Tulip Inn Maastricht beste wegrestaurant
16 augustus 2010Nieuws

Tulip Inn Maastricht beste wegrestaurant

Tulip Inn Maastricht Aachen Airport is door de ANWB uitgeroepen tot lekkerste wegrestaurant van Nederland. Met een 7,9 behaalde het restaurant aan de...

Hotel De Lutt verkocht
7 juni 2010Nieuws

Hotel De Lutt verkocht

Eigenaar Jan Meijerink van het viersterrenhotel De Lutt in Twente, heeft zijn hotel-restaurant deze week verkocht aan collega Frits Hulshof. Per 2 aug...

Hotel-Restaurant Belvédère: Teamgeest en de kracht van nostalgie
22 december 2009Nieuws

Hotel-Restaurant Belvédère: Teamgeest en de kracht van nostalgie

Op een zonnige winterochtend aanrijden op het idyllische Schoonhoven is geen straf: het weidse uitzicht vanaf de Lekdijk, de optrekkende mist... Een b...

Heemskerk: 'Vooruitzichten hospitality veelbelovend'
13 november 2009Nieuws

Heemskerk: 'Vooruitzichten hospitality veelbelovend'

Onlangs vond in het Kurhaus te Scheveningen een internationale conferentie plaats ter gelegenheid van het 80-jarig jubileum van Hotelschool Den Haag....

Hotel-Café-Restaurant Hoffmann's Vertellingen
10 oktober 2008Nieuws

Hotel-Café-Restaurant Hoffmann's Vertellingen

'Drenthe doet wat met je.' Dat is de zinspreuk waarmee deze provincie ten strijde is getrokken. Wat valt er meer te zeggen over het deel van o...

Na tien jaar compensatie hotelbrand
3 november 2005Nieuws

Na tien jaar compensatie hotelbrand

De Nederlandse slachtoffers en nabestaanden van een hotelbrand in 1994 in Antwerpen krijgen samen 900.000 euro schadevergoeding. Bij de brand in het S...

Inkomend toerisme naar Nederland
2 oktober 2005Nieuws

Inkomend toerisme naar Nederland

Het inkomend toerisme is van groot belang voor de Nederlandse economie; er gaat heel wat geld in deze sector om. Steeds meer toeristen ontdekken dat N...

De vestigingsplaats heeft meer effect op de kamerprijs dan het sterrenniveau
17 oktober 2004Nieuws

De vestigingsplaats heeft meer effect op de kamerprijs dan het sterrenniveau

Een hotelier wil graag een product aanbieden dat zoveel mogelijk tegemoetkomt aan de wensen van zijn gasten. Een sauna, een goed restaurant, een beaut...

Reis- en luchtvaartsector kiest 'Politicus van het Jaar'
7 oktober 2004Nieuws

Reis- en luchtvaartsector kiest 'Politicus van het Jaar'

De reis- en luchtvaartsector kiest de Politicus van het Jaar. Het initiatief van journalisten van de Travel Press Society, een genootschap van vakjour...

Hotelclassificatie
22 december 2003Nieuws

Hotelclassificatie

Vanaf eind jaren negentig klinkt er een steeds luidere roep vanuit de hotellerie om meer flexibiliteit binnen de hotelclassificatie. De Benelux-Hotelc...

De Hoofdige Boer, Almen; Eten met het stempel van de streek
22 december 2003Nieuws

De Hoofdige Boer, Almen; Eten met het stempel van de streek

’Elk weet, waar ’t Almensch kerkje staat en kent de laan die derwaart gaat...’ Zo begint  A.C.W. Staring zijn uit 1820 stammend...

ANWB Hotelkampioen 2004
11 december 2003Nieuws

ANWB Hotelkampioen 2004

Edwin en Henriet Cretier van Hotel de Gouden Molen in Rossum hebben de titel ANWB Hotelkampioen 2004 in de wacht gesleept. Jaarlijks reikt de ANWB een...

Horecaondernemers met een gouden hart
17 september 2003Nieuws

Horecaondernemers met een gouden hart

Sinds kort siert een Gouden Medizon Hart de gevel van dorpscafé Odeon in het Groningse Oldehove. Het Gouden Hart geeft aan dat de eerstehulpver...

Verlost van oubollig imago
15 september 2003Nieuws

Verlost van oubollig imago

‘Een hoog Heugafelttegel-gehalte,’ zo typeerde een kenner van de branche het samenwerkingsverband Holland Hotels enkele jaren terug. Volge...

Gastvrijheid en Gastheerschap
27 april 2003Nieuws

Gastvrijheid en Gastheerschap

Een jaar geleden werd de hôteliers, in een onderzoek over de gastvrijheid binnen de hotellerie, een spiegel voorgehouden. Via Hospitality Manage...

Nieuwe hotelclasssifiactie komt eraan
13 februari 2003Nieuws

Nieuwe hotelclasssifiactie komt eraan

Onder de hoteliers heersten er al langere tijd veel vragen over het huidige Benelux Hotel classificatiesysteem en was er de wens om tot een moderner e...

Hotel grondig doorgelicht: horecaScan opent de ogen
2 oktober 2002Nieuws

Hotel grondig doorgelicht: horecaScan opent de ogen

Dat een hôtelier zich bereid toont om zijn bedrijf door anderen te laten doorlichten, is al een compliment waard: hij beseft kennelijk dat ieder...

Gastvrijheid: geen verbeterpunten...?!
2 oktober 2002Nieuws

Gastvrijheid: geen verbeterpunten...?!

Gastvrijheid is de basis van de hotelbranche en dat willen de hôteliers weten ook. Het zelfvertrouwen ten aanzien van hun eigen gastvrijheid lij...