Landal GreenParks en ANWB gaan samenwerken

29 september 2017 | Thijs Jacobs

Landal GreenParks en de ANWB gaan een langdurig partnerschap aan. Beide bedrijven hebben veel overeenkomstige thema’s: eropuit, ontdekken, beleven, bewegen en genieten. Daarnaast hebben bij zowel Landal GreenParks als de ANWB duurzaam ondernemerschap en maatschappelijk verantwoord ondernemen topprioriteit. De samenwerking wordt dan ook aangegaan op basis van gelijkwaardigheid en gedeelde doelstellingen.

Zowel Landal GreenParks als de ANWB staan al jaren in de top 10 van Nederlands meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland, maar hebben eigenlijk geen klanten. Bij Landal gaat het consequent om ‘gasten’ en de ANWB is een vereniging met ‘leden’. Beide organisaties zijn volledig ingericht om gasten en leden een optimale ervaring te bieden en spannen zich in om dagelijks oprechte gastvrijheid en ledenvoordeel te bieden. Doel is dan ook om de beleving van gasten en leden op het hoogste niveau te krijgen.

Gezamenlijke visie

De afgelopen tijd werkten Landal en de ANWB aan een gezamenlijke visie: ‘Iedere Nederlander moet in vrijheid en plezier kunnen genieten van ruimte, (duurzame) natuur in zijn vakantie en vrije tijd’. In die visie zorgt ANWB zorgt voor de ‘reis’ en Landal voor de ‘bestemming.’

De eerste gezamenlijke actie van de partners is dat ANWB-leden gebruik kunnen maken van een aantrekkelijk aanbod bij parken van Landal GreenParks in binnen- en buitenland. Bij aankomst ontvangen ze een rugzak met fiets- en wandelkaart voor de omgeving, wandel- en fietsroutes en versnaperingen.

Langdurige samenwerking

“Gasten- en ledenvoordeel is weliswaar de basis van onze samenwerking, maar we gaan geen van beiden voor een ‘snelle deal’. We streven naar een langdurig partnerschap op basis van gelijkwaardigheid en gedeelde doelstellingen. Op het gebied van de thema’s fietsen en wandelen zullen we met elkaar content gaan delen en creëren en gezamenlijke acties starten,” aldus Erik van Essen, commercieel directeur van Landal GreenParks.

“Landal en de ANWB hebben dezelfde bloedgroep”, constateert Van Essen. “Ons motto ‘Ontdek wat groen kan doen’ past ook bij de ANWB. Samen zetten we ons in om gasten en leden nieuwe dingen te laten ontdekken en daarbij een bijdrage te leveren aan een ‘groene wereld’. Landal GreenParks en de ANWB zijn begonnen aan een reis waarbij er zóveel plekken zijn die we kunnen aandoen om onze gasten en leden een onvergetelijke ervaring te kunnen bieden. We zijn trots op onze overeenkomst en zitten boordevol plannen.”

Onderzoek

Landal en ANWB peilen continu de mening van gasten en leden. Bij Landal gebeurt dat met een digitale enquête na terugkomst van de gast van een verblijf. De ANWB vraagt regelmatig naar de mening van haar leden. “Als we onze meerwaarde willen vergroten door middel van samenwerkingen, dan moet je ook weten wat leden vinden van mogelijke partners, en welke het beste bij je merk en organisatie horen. We hebben honderden leden gevraagd naar hun mening hierover. De responsaantallen laten duidelijk zien dat de leden in Landal een passende partner zien,” aldus Marga de Jager, directeur Merk en Leden van de ANWB.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: