Landal GreenParks en ANWB gaan samenwerken

29 september 2017 | Thijs Jacobs

Landal GreenParks en de ANWB gaan een langdurig partnerschap aan. Beide bedrijven hebben veel overeenkomstige thema’s: eropuit, ontdekken, beleven, bewegen en genieten. Daarnaast hebben bij zowel Landal GreenParks als de ANWB duurzaam ondernemerschap en maatschappelijk verantwoord ondernemen topprioriteit. De samenwerking wordt dan ook aangegaan op basis van gelijkwaardigheid en gedeelde doelstellingen.

Zowel Landal GreenParks als de ANWB staan al jaren in de top 10 van Nederlands meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland, maar hebben eigenlijk geen klanten. Bij Landal gaat het consequent om ‘gasten’ en de ANWB is een vereniging met ‘leden’. Beide organisaties zijn volledig ingericht om gasten en leden een optimale ervaring te bieden en spannen zich in om dagelijks oprechte gastvrijheid en ledenvoordeel te bieden. Doel is dan ook om de beleving van gasten en leden op het hoogste niveau te krijgen.

Gezamenlijke visie

De afgelopen tijd werkten Landal en de ANWB aan een gezamenlijke visie: ‘Iedere Nederlander moet in vrijheid en plezier kunnen genieten van ruimte, (duurzame) natuur in zijn vakantie en vrije tijd’. In die visie zorgt ANWB zorgt voor de ‘reis’ en Landal voor de ‘bestemming.’

De eerste gezamenlijke actie van de partners is dat ANWB-leden gebruik kunnen maken van een aantrekkelijk aanbod bij parken van Landal GreenParks in binnen- en buitenland. Bij aankomst ontvangen ze een rugzak met fiets- en wandelkaart voor de omgeving, wandel- en fietsroutes en versnaperingen.

Langdurige samenwerking

“Gasten- en ledenvoordeel is weliswaar de basis van onze samenwerking, maar we gaan geen van beiden voor een ‘snelle deal’. We streven naar een langdurig partnerschap op basis van gelijkwaardigheid en gedeelde doelstellingen. Op het gebied van de thema’s fietsen en wandelen zullen we met elkaar content gaan delen en creëren en gezamenlijke acties starten,” aldus Erik van Essen, commercieel directeur van Landal GreenParks.

“Landal en de ANWB hebben dezelfde bloedgroep”, constateert Van Essen. “Ons motto ‘Ontdek wat groen kan doen’ past ook bij de ANWB. Samen zetten we ons in om gasten en leden nieuwe dingen te laten ontdekken en daarbij een bijdrage te leveren aan een ‘groene wereld’. Landal GreenParks en de ANWB zijn begonnen aan een reis waarbij er zóveel plekken zijn die we kunnen aandoen om onze gasten en leden een onvergetelijke ervaring te kunnen bieden. We zijn trots op onze overeenkomst en zitten boordevol plannen.”

Onderzoek

Landal en ANWB peilen continu de mening van gasten en leden. Bij Landal gebeurt dat met een digitale enquête na terugkomst van de gast van een verblijf. De ANWB vraagt regelmatig naar de mening van haar leden. “Als we onze meerwaarde willen vergroten door middel van samenwerkingen, dan moet je ook weten wat leden vinden van mogelijke partners, en welke het beste bij je merk en organisatie horen. We hebben honderden leden gevraagd naar hun mening hierover. De responsaantallen laten duidelijk zien dat de leden in Landal een passende partner zien,” aldus Marga de Jager, directeur Merk en Leden van de ANWB.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: