Landal GreenParks en ANWB gaan samenwerken

29 september 2017 | Thijs Jacobs

Landal GreenParks en de ANWB gaan een langdurig partnerschap aan. Beide bedrijven hebben veel overeenkomstige thema’s: eropuit, ontdekken, beleven, bewegen en genieten. Daarnaast hebben bij zowel Landal GreenParks als de ANWB duurzaam ondernemerschap en maatschappelijk verantwoord ondernemen topprioriteit. De samenwerking wordt dan ook aangegaan op basis van gelijkwaardigheid en gedeelde doelstellingen.

Zowel Landal GreenParks als de ANWB staan al jaren in de top 10 van Nederlands meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland, maar hebben eigenlijk geen klanten. Bij Landal gaat het consequent om ‘gasten’ en de ANWB is een vereniging met ‘leden’. Beide organisaties zijn volledig ingericht om gasten en leden een optimale ervaring te bieden en spannen zich in om dagelijks oprechte gastvrijheid en ledenvoordeel te bieden. Doel is dan ook om de beleving van gasten en leden op het hoogste niveau te krijgen.

Gezamenlijke visie

De afgelopen tijd werkten Landal en de ANWB aan een gezamenlijke visie: ‘Iedere Nederlander moet in vrijheid en plezier kunnen genieten van ruimte, (duurzame) natuur in zijn vakantie en vrije tijd’. In die visie zorgt ANWB zorgt voor de ‘reis’ en Landal voor de ‘bestemming.’

De eerste gezamenlijke actie van de partners is dat ANWB-leden gebruik kunnen maken van een aantrekkelijk aanbod bij parken van Landal GreenParks in binnen- en buitenland. Bij aankomst ontvangen ze een rugzak met fiets- en wandelkaart voor de omgeving, wandel- en fietsroutes en versnaperingen.

Langdurige samenwerking

“Gasten- en ledenvoordeel is weliswaar de basis van onze samenwerking, maar we gaan geen van beiden voor een ‘snelle deal’. We streven naar een langdurig partnerschap op basis van gelijkwaardigheid en gedeelde doelstellingen. Op het gebied van de thema’s fietsen en wandelen zullen we met elkaar content gaan delen en creëren en gezamenlijke acties starten,” aldus Erik van Essen, commercieel directeur van Landal GreenParks.

“Landal en de ANWB hebben dezelfde bloedgroep”, constateert Van Essen. “Ons motto ‘Ontdek wat groen kan doen’ past ook bij de ANWB. Samen zetten we ons in om gasten en leden nieuwe dingen te laten ontdekken en daarbij een bijdrage te leveren aan een ‘groene wereld’. Landal GreenParks en de ANWB zijn begonnen aan een reis waarbij er zóveel plekken zijn die we kunnen aandoen om onze gasten en leden een onvergetelijke ervaring te kunnen bieden. We zijn trots op onze overeenkomst en zitten boordevol plannen.”

Onderzoek

Landal en ANWB peilen continu de mening van gasten en leden. Bij Landal gebeurt dat met een digitale enquête na terugkomst van de gast van een verblijf. De ANWB vraagt regelmatig naar de mening van haar leden. “Als we onze meerwaarde willen vergroten door middel van samenwerkingen, dan moet je ook weten wat leden vinden van mogelijke partners, en welke het beste bij je merk en organisatie horen. We hebben honderden leden gevraagd naar hun mening hierover. De responsaantallen laten duidelijk zien dat de leden in Landal een passende partner zien,” aldus Marga de Jager, directeur Merk en Leden van de ANWB.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
De stad, de kust en landelijk, werelden van verschil

Het zijn roerige tijden voor hoteliers, dat is bekend. Maar toch zijn de gevolgen van de Covid-19 crisis heel verschillend, sommige landelijke hotels en hotels aan de kust draaien in 2020 zelfs een beter jaar in vergelijking met vorig jaar. En een ding is duidelijk, de stadshotels die jarenlang mooi...

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie KHN
KHN pleit voor extra steunmaatregelen

De snelle toename in het aantal besmettingen was de aanleiding voor een extra persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge vanavond. Het aantal coronabesmettingen blijft stijgen, het kabinet grijpt daarom landelijk keihard in. Opnieuw krijgt de horeca harde klappen. Aanvullend op de maa...

Achtergronden Tech
Horeca gebruikt relatief vaak online platformen

Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. De belangrijkste redenen waren de toegang tot een grotere afzetmarkt (83 procent) en gemak (75 procent). Dit blijkt uit het o...

Economie
"Horeca 22.00 uur dicht, maximale groepsgrootte naar 30"

Tijdens de persconferentie van vanavond zal premier Mark Rutte bekendmaken dat de horeca iedere dag verplicht om 22.00 uur de deuren zal moeten sluiten. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. Dat geldt dus ook in restaurants. Daarbij wordt het personeel niet meegerekend. D...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: