Je hebt gezocht op: boekingskanalen

a&o Hostels kent recordjaar en investeert 500 miljoen euro in verdere groei
a&o Hostels, Europa's grootste hostelketen, heeft voor 2024 een recordprestatie geleverd en overtrof daarmee het record van het voorgaande jaar. M...

Training revenue management: nu alvast 7 tips
Stan Josephi - Senior Lecturer Revenue Management aan de BUAS - geeft zeven waardevolle tips over revenue management. Josephi verzorgt, spec...

Grote hotelketens beloven all-in-prijzen te hanteren
Bastion Hotels, IHG Hotels, Marriott, NH Hotels en Van der Valk hebben de Consumentenbond beloofd in het vervolg (laat in het boekingsproces) geen ver...

Van Berkel Hospitality geeft hotelkamers gratis weg bij een flesje water
Op Prinsjesdag heeft de hotelsector te horen gekregen dat de btw-verhoging vanaf 2026 voor de hotelkamers zal stijgen van 9 naar 21 procent. Een stijg...

“Ik bepaalde dat hotels dezelfde, of een lagere, prijs bij ons moesten aanbieden”
Booking.com kreeg onlangs van de Europese Commissie te horen dat het per 1 juli niet langer rate parity, of pariteitsverplichtingen, mag hanteren in o...

Pariteitsverplichtingen niet langer van toepassing op Booking.com
De pariteitsverplichtingen die Booking.com hanteert in Nederland zijn vanaf 1 juli 2024 niet langer van toepassing, zo laat het platform weten in een...

“Zonde wanneer acht van de tien hotelmedewerkers niet zoveel doen”
‘Synergie’ is een woord dat een aantal keer valt in gesprek met Ali Abbach. De Haagse ondernemer beheert met zijn bedrijf Homey Housing zo...

Stardekk wordt onderdeel van Lighthouse: meer mogelijkheden voor onafhankelijke hotels
Stardekk, een toonaangevende speler op het gebied van channelmanagement- en distributiesoftware voor de logiessector, heeft vandaag aangekondigd dat h...

Vacature van de week: Hotel Restaurant in België zoekt manager(s)/partner(s)
1. WERKGEVER a) Plaats van tewerkstelling Hotel restaurant 38 kamers Franstalig Ardennen (Wallonië) circa 300 kilometer vanaf Eindhoven. b) Om...

“Wij beseffen ook niet altijd hoe uniek dit hotel is”
Oranje is geen gebruikelijke huiskleur voor een hotel, maar bij Hotel Papendal is er vrijwel geen ontkomen aan. Dat is niet zonder reden, aangezien he...

“Gasten die via Relais & Châteaux komen houden ons scherp”
Hun horecabedrijf bestond al ruim tien jaar, maar een fine dining restaurant en een hotel hadden Sharon en Lennart van Gastel nog niet. Toch startten...

Fletcher Hotels kiest Hoteliers.com als partner voor channel management
Hoteliers.com, een aanbieder van hotelsoftware gevestigd in Amsterdam, kondigt aan dat Fletcher Hotels, de bekende Nederlandse hotelketen met ruim hon...

Hotel en theater, gouden combinatie of zorgenkind?
Theater en hotel zijn gescheiden werelden, die veel met elkaar gemeen hebben. Ze zetten allebei graag de deuren wijd open voor hun gasten en ze zijn o...

Column: Opvallend is het niet
SiteMinder publiceerde deze week de resultaten van hun jaarlijkse onderzoek naar de meest populaire boekingskanalen van het coronajaar 2020. Niet gehe...

De 12 beste boekingskanalen van 2020
SiteMinder, platform voor de werving van gasten in de hotelbranche, heeft lijsten opgesteld met distributiekanalen die de hoogste boekingsinkomsten vo...

Directe boekingen winnen terrein
SiteMinder, het wereldwijde toonaangevende acquisitieplatform van gasten in de hotelindustrie, onthult vandaag de jaarlijkse lijsten van de...

Onderzoek: hotelboekingen komen binnen via deze kanalen
SiteMinder, een platform voor de acquisitie van gasten uit de hotelbranche, onthulde vandaag de jaarlijkse lijsten van de kanalen die in 201...

Zakenreizigers maken minder gebruik van directe boekingskanalen in 2018
De trend onder zakenreizigers om vlucht en accommodatie rechtstreeks bij leveranciers te boeken is met 12% gedaald, blijkt uit recent onderzoek van SA...

Stan Josephi over revenue management
In de loop van de jaren is de focus van revenue management flink aan verandering onderhevig. Waarbij er in de beginjaren met name gekeken werd naar he...

Revenue management: jongleren met prijzen voor de hoogste omzet
Revenue management is zorgen voor de beste prijs voor een kamer op een specifieke dag. Geen eenvoudige opdracht, want OTA’s snoepen mee van de o...

Stijgende hoteltarieven, stabiele luchtvaarttarieven en nieuwe zakenreistrends
Advito's 2018 Industry Forecast voorspelt een matige toename in hoteltarieven wereldwijd en een toename in vliegreizen die, buiten markten waar de...

Overzicht: Hospitality Terminologie
Een alfabetische lijst met veelgebruikte termen en begrippen uit de hotellerie. Aangeboden door Hospitality Management. Ideaal voor managers, hotelsch...

Sales en revenue management; vrienden of vijanden?
Begin jaren negentig waren in de hotellerie de rollen en verantwoordelijkheden van de commerciële afdelingen duidelijk. Salestaken bestonden uit...

Column Hans van Spronsen: de kracht van verbazing
Bij alles wat mensen doen, ondergaan of bedenken hebben zij een verwachting. Dit geldt bij elke menselijke activiteit, hoe groot of hoe klein ook. We...

Zo verdien je aan content op je website
Iedereen weet dat hoogwaardige content op de hotelwebsite leidt tot meer sales. Een open deur wellicht dat hoe beter je het product in beeld brengt h...

Interview Dries van der Vossen: “De vent maakt de tent”
Wie herinnert zich nog de Nederlandse Formule 1 coureur Christijan Albers? Hij reed voor Spyker (u weet wel…) en maakte in 2007 naam door de pi...

Accor lanceert website groepsboekingen
Reisorganisaties kunnen voortaan eenvoudig hotelkamers boeken voor groepen van 15 tot 60 personen. Accor ontwikkelde speciaal hiervoor een gebruiksv...
Interview: "Misschien moet Mercure wat minder soft worden"
Op toeristenkaarten ontbeert Tilburg een rode of groene onderstreping, want deze stad staat niet wijd en zijd bekend als bezienswaardig. Zij die deze...

iTesso komt naar u toe!
iTesso nodigt alle hotelmedewerkers en alle hoteleigenaren van Nederland uit om de nieuwe PMS-software te komen uitproberen. *Bij u in de regio* i...

Column Hans van Spronsen: Niet zeuren of niet meedoen
De afgelopen periode heb ik diverse malen het genoegen gehad met hoteliers te mogen debatteren over het wel of niet meedoen met de nieuwste verkoopkan...

Park Hotel Amsterdam sluit zich aan bij WORLDHOTELS
Het Park Hotel in Amsterdam heeft zich aangesloten bij de internationale hotelgroep voor zelfstandige hotels WORLDHOTELS. ÂOm onze ambitieuze doelste...

Stenen, exploitatie, waardecreatie en een merk
Amsterdam is een stad voor... de liefhebbers. Geen Hanzestad, geen Hofstad, wel onze hoofdstad; de 'grote stad' - verheerlijkt door de é...

Column Sander Allegro: Vliegles
Voordat de radar en de computer hun intrede deden, was er voor vliegers maar één 'instrument' dat het verschil maakte tussen lev...

HCC-hotelgroep; een goede opleiding is het halve werk
Als de herfstwind guur om het huis blaast en de straten gegeseld worden door winterse buien, lijkt een hotel met de naam Zonheuvel een aantrekkelijke...

Hotelmarketing: De vijf P’s van Yield Management
Marketing heeft vier P’s (Product, Prijs, Plaats, Promotie); Yield Management heeft er vijf. De basisgedachte van Yield Management is het verkop...