Stardekk wordt onderdeel van Lighthouse: meer mogelijkheden voor onafhankelijke hotels

Auteur: redactie
Branded Content 15 februari 2024
Stardekk wordt onderdeel van Lighthouse: meer mogelijkheden voor onafhankelijke hotels Vincent Goemaere (CEO Stardekk) en Sean Fitzpatrick (CEO Lighthouse) (Fotografie: Stardekk)

Stardekk, een toonaangevende speler op het gebied van channelmanagement- en distributiesoftware voor de logiessector, heeft vandaag aangekondigd dat het onderdeel is geworden van Lighthouse (voorheen OTA Insight), het grootste commerciële platform voor de hospitality-sector.

Deze zet betekent een nieuwe stap vooruit in de toewijding van beide bedrijven om commerciële teams in de hospitality-sector te ondersteunen door middel van één platform om hun omzetgroei te stimuleren. Fortino Capital, een Europese investeringsmaatschappij gericht op B2B software, was de partner van Stardekk sinds 2020.

Het Stardekk-team en de producten, inclusief de Cubilis channelmanagementoplossing, zullen blijven bestaan en verder ontwikkeld worden. Het gecombineerde technologieplatform zal de data en artificiële intelligentie van Lighthouse samenbrengen met de distributiemogelijkheden van Stardekk, wat hoteliers een ongeziene dynamische optimalisatie van boekingskanalen zal opleveren. Het geïntegreerde platform zal het makkelijker maken voor hoteliers om realtime beslissingen te nemen in een snel evoluerende markt. Met name onafhankelijke hotels zullen voordeel kunnen halen uit deze geavanceerde distributietools en prijsinzichten om hun prestaties ten opzichte van de concurrentie te verbeteren.

"We zijn enorm verheugd om Stardekk in ons team te verwelkomen", zegt Sean Fitzpatrick, CEO van Lighthouse. "Hun innovatieve oplossingen en team sluiten aan bij onze missie om de commerciële strategie binnen hospitality te herdefiniëren. Samen zullen we een ongeziene meerwaarde kunnen bieden aan onafhankelijke hoteliers door de combinatie van betere data, betere automatisering en dynamische distributie.”

Vincent Goemaere, oprichter en CEO van Stardekk reageert: "We zijn dankbaar voor de samenwerking met onze voormalige investeerder Fortino en erg trots om nu de krachten te bundelen met Lighthouse – een belangrijke mijlpaal in ons traject. Wij hebben altijd al gestreefd naar het ondersteunen van hospitality-professionals met gebruiksvriendelijke, krachtige tools. Deze volgende groeifase is niet alleen in lijn met onze visie, maar breidt ook onze gezamenlijke vaardigheden uit. Zo kunnen we een enorme meerwaarde betekenen voor onafhankelijke hoteliers die moeten kunnen blijven concurreren in een snel evoluerende markt door hun omzet en winstgevendheid te verhogen. Het potentieel dat we samen kunnen verwezenlijken is ongelooflijk."

Focus op onafhankelijke hotels

Terwijl het platform van Lighthouse gebruikt wordt door hospitality-bedrijven van alle groottes, van onafhankelijke hotel tot de grootste wereldwijde ketens, richt deze overname zich specifiek op de onderbediende markt van onafhankelijke hotels. “Ons ideale klantprofiel voor deze oplossing is een onafhankelijk hotel dat onvoldoende geholpen wordt door de huidige technologieleveranciers." legt Fitzpatrick uit.

Marktfragmentatie aanpakken

De hotelsector werd lang belemmerd door een gefragmenteerde aanpak op het vlak van prijszetting, marketing en distributie. Dat bracht onafhankelijke hoteliers vaak in een benadeelde positie door gegevens en systemen die niet op elkaar waren afgestemd. Lighthouse zal deze kloven dichten door een intelligente channelmanagementoplossing te bieden voor onafhankelijke hotels die dynamische prijsoptimalisatie en distributiebeslissingen combineert in één enkel platform om omzetgroei en winstgevendheid te bevorderen.

De kracht van AI en automatisering benutten 

Met een uniek begrip van de uitdagingen waarmee onafhankelijke hoteliers worden geconfronteerd in een steeds complexer distributielandschap bundelen Lighthouse en Stardekk de krachten om een toonaangevende oplossing in de sector te bieden. Onafhankelijke hotels hebben vaak niet voldoende tijd, gegevens en budget om te concurreren met grotere ketens. Deze overname zal de expertise van Lighthouse en Stardekk verenigen wat betreft het inzetten van data, AI-algoritmes en automatisering met als doel hoteliers de ongeziene mogelijkheid te bieden om hun commerciële strategie maximaal doeltreffend en efficiënt te maken.

Een gedeelde visie voor hoteliers

Lighthouse en Stardekk zijn klaar om samen het distributielandschap te herdefiniëren voor onafhankelijke hoteliers wereldwijd en een nieuw tijdperk in te luiden van innovatie, efficiëntie en concurrentievermogen. Dankzij deze stap zullen dezelfde tools voor iedereen toegankelijk worden in een snel veranderende markt.

Blijf op de hoogte!

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws