Accor lanceert website groepsboekingen

19 december 2014 |
Accor lanceert website groepsboekingen<

Reisorganisaties kunnen voortaan eenvoudig hotelkamers boeken voor groepen van 15 tot 60 personen. Accor ontwikkelde speciaal
hiervoor een gebruiksvriendelijke site waarop tot 30 kamers gelijktijdig geboekt kunnen worden.

Gebruikers van de boekingssite hebben toegang tot:
- De realtime beschikbaarheid van single, double en twin rooms;

- De best beschikbare prijs;

- De optie- en reserveringssystemen van alle individuele hotels.

Beschikbaar
Momenteel zijn de belangrijkste Europese bestemmingen via de site beschikbaar, waaronder Accor hotels in de Benelux, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. In 2015 worden alle Aziatische bestemmingen van de hoteloperator aan de site toegevoegd. Alle marktsegmenten zijn op de site vertegenwoordigd, van luxe tot economy hotels.

Toenemend aantal online groepsboekingen
“Het aantal online boekingsaanvragen is met 33% gestegen sinds 2012”, aldus Carlo Olejniczak, Accor Senior Vice President Global Sales. Hij onderstreept met deze cijfers het belang van online boekingskanalen. “Reisorganisaties willen steeds sneller informatie kunnen opzoeken om hun eigen klanten van dienst te zijn.”

Jean-Claude Balanos, Accor’s Vice President Leisure Sales, verklaart het idee achter de site: “Voor het eerst is er nu een online tool die ingewikkelde en tijdrovende groepsboekingen tot het verleden laat behoren. Reisorganisatoren kunnen eenvoudig beschikbaarheid van hotelkamers bekijken en vervolgens boeken en besparen zo veel tijd.”

Aanvullende hoteldiensten
Gebruikers hebben eveneens de mogelijkheid om aanvullende hoteldiensten te boeken. Zo kunnen organisatoren via de site een groepsdiner in het hotel reserveren of bagagebeheer boeken.

Internationaal
De markt voor groepsreizen is internationaal georiënteerd, waarbij Aziatische gasten de trend zetten. Het internationale hotelaanbod van Accor, dat 92 landen beslaat, biedt daarom een passend aanbod voor deze markt. Accor-merken zoals Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure en ibis zijn dankzij hun aanbod en ligging populaire bestemmingen.

De site is beschikbaar op accorhotels.com via de ‘tourism’-link in het tabblad ‘zakelijke oplossingen’.

Accor
Accor, ‘s werelds toonaangevende hoteloperator, biedt haar gasten en klanten de deskundigheid van zowel een hoteloperator en franchisegever (HotelServices) als van een hotelbezitter en investeerder (HotelInvest), met als doelstelling het realiseren van aanhoudende groei en harmonieuze ontwikkeling van het netwerk. Met ruim 3.600 hotels en 460.000 kamers, verdeeld over alle hotelsegmenten, verwelkomt Accor zowel zakelijke als vrijetijdsreizigers in 92 landen. Het merkportfolio bestaat uit de luxe hotels Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, de midscale-hotels Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio en de economy-hotels ibis, ibis Styles, ibis budget en hotelF1. www.accor.com | www.accorhotels.com

In Nederland biedt Accor zijn gasten een brede keuze uit 40 hotels, van het luxe tot het budget segment:
1 Sofitel Legend - het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 1 Pullman hotel, 1 MGallery hotel – toekomstig INK Hotel Amsterdam, 8 Novotel hotels, 13 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 3 ibis Styles hotels en
2 ibis budget hotels.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: