Je hebt gezocht op: marketinginstrument

De Librije en Librije’s Hotel voerden vierdaagse werkweek in: "Personeel staat weer te knallen"
31 oktober 2023Nieuws

De Librije en Librije’s Hotel voerden vierdaagse werkweek in: "Personeel staat weer te knallen"

Bij driesterrenrestaurant De Librije eten en drinken gasten niet alleen op topniveau, een meerderheid van de dinergasten overnacht ook in de Librijewe...

De hotelier en de OTA, een liefdesgeschiedenis?
18 oktober 2021Nieuws

De hotelier en de OTA, een liefdesgeschiedenis?

Het is zo’n 25 jaar geleden dat de eerste gasten een hotelkamer boekten via een boekingssite. Een weids perspectief opent zich voor hoteliers. B...

Hoogleraar Zef Hemel over overtoerisme: ''Toeristenprobleem? Vooral een woningbouwprobleem''
8 september 2021Nieuws

Hoogleraar Zef Hemel over overtoerisme: ''Toeristenprobleem? Vooral een woningbouwprobleem''

Jarenlang was Amsterdam in de ban van ‘overtoerisme’. Vanwege corona bleven de toeristen weg, maar inmiddels leeft de vrees voor overtoeri...

Meer directe reserveringen met een nieuwe hotelsite in 2021
8 december 2020Nieuws

Meer directe reserveringen met een nieuwe hotelsite in 2021

Porter, ontwikkelaar van kwalitatief hoogwaardige hotelwebsites, biedt vanaf deze maand een gloednieuw template aan, genaamd Berlin. Met een website v...

Vind de route naar jouw gasten
27 mei 2020Nieuws

Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leve...

Interview oprichters Social Deal: ''Verschillende hotelketens zijn klant van ons''
5 september 2019Nieuws

Interview oprichters Social Deal: ''Verschillende hotelketens zijn klant van ons''

Rens van de Berg en Bart Oosterholt zijn de oprichters van Social Deal, het platform waar consumenten met korting de beste deals voor vrijetijdsbested...

E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca
18 februari 2019Nieuws

E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je...

Interview Hotel Miss Blanche: Hotelgasten met hun eigen voordeur
12 oktober 2018Nieuws

Interview Hotel Miss Blanche: Hotelgasten met hun eigen voordeur

De mens is een sociaal dier, dus de reclameslogan van Miss Blanche, te weten ‘Het best bewaarde geheim van Groningen’, is kansloos. Niet a...

Hospitality Management 25 jaar: Hans van Spronsen “Ik werd adjunct-directeur van een jeugdherberg"
27 mei 2016Nieuws

Hospitality Management 25 jaar: Hans van Spronsen “Ik werd adjunct-directeur van een jeugdherberg"

Hospitality Management bestaat 25 jaar. Tijd om terug te blikken op items die de aandacht trokken. Hans van Spromsen schrijft al jarenlang columns v...

Textielbedrijven omarmen nieuw MVO-project
5 april 2016Nieuws

Textielbedrijven omarmen nieuw MVO-project

Door het unieke Chetna project laten Dibella, Blycolin en Lamme Textielbeheer zien dat horizontale en verticale ketensamenwerking mogelijk is, rendab...

Interview Erik Stroink, BBB Maastricht
9 september 2015Nieuws

Interview Erik Stroink, BBB Maastricht

Van 5 tot en met 7 oktober staat het MECC in Maastricht in het teken van bourgondisch genieten. Zowel de "BBB":https://registration.n200.com/survey/09...

Ewout Hoogendoorn: Leve Airbnb, Uber en Blablacar!
1 april 2015Nieuws

Ewout Hoogendoorn: Leve Airbnb, Uber en Blablacar!

Toch heerlijk als een branche weer eens volledig op zijn kop wordt gezet. En zoals te doen gebruikelijk, gebeurt dat door buitenstaanders. De hoteller...

Princess Hotel Collection naar Oostenrijk
31 maart 2015Nieuws

Princess Hotel Collection naar Oostenrijk

De "Princess Hotel Collection":http://www.hospitality-management.nl/?q=princess+hotel+collection&x=zoeken is weer een bijzonder hotel rijker, het Prin...

Social media als marketinginstrument
18 oktober 2014Nieuws

Social media als marketinginstrument

Social media wordt door steeds meer hotels ingezet voor marketing naar met name leisure gasten. Maar wat zijn de ‘do’s’ en don&rsquo...

De hotelkamer wordt een multimedia suite
18 september 2014Nieuws

De hotelkamer wordt een multimedia suite

Er is geen weg terug. In-room-technology maakt een wezenlijk onderdeel uit van de gastenbeleving. Pay-tv is passé. Sterker nog: het kan echt ni...

Column Sander Allegro: Merk toch hoe sterk
12 september 2013Nieuws

Column Sander Allegro: Merk toch hoe sterk

“In de 21e eeuw zullen merken voor hotels onbelangrijk worden.” Met die stelling ging ik in 1999 - in opdracht van een grote hotelketen -...

Het hotelrestaurant biedt wél kansen
24 mei 2013Nieuws

Het hotelrestaurant biedt wél kansen

Linksaf slaan voor een bezoek aan het hotelrestaurant? Nee hoor, rechtstreeks naar de uitgang op zoek naar een etablissement in de stad. Hoe komt het...

De televisie als marketinginstrument
23 juni 2007Nieuws

De televisie als marketinginstrument

Een hotelkamer zonder een televisietoestel is bijna ondenkbaar. Tegenwoordig is ook toegang tot het internet min of meer een vereiste. Net nu de meest...

Column Hans van Spronsen: Onthaastmarketing met spoed!
25 oktober 2006Nieuws

Column Hans van Spronsen: Onthaastmarketing met spoed!

Tijd is schaars! De confrontatie met de factor tijd als marketinginstrument, naast andere P’s, wordt steeds duidelijker. Tijd is een schaars goe...

www.hotelblog.com
17 oktober 2006Nieuws

www.hotelblog.com

Een weblog als marketinginstrument voor de hotellerie. Zinvol of niet? De meningen over weblogs zijn verdeeld. De ene marketeer ziet weblogs (of blogs...

Personeel is niet zomaar inwisselbaar
13 september 2006Nieuws

Personeel is niet zomaar inwisselbaar

Zodra de vier P's naar voren komen, in willekeurig welke marketingpresentatie, kun je er vergif op innemen dat iemand roept: 'En de P van pers...

Laat de gast een handje helpen
20 juni 2006Nieuws

Laat de gast een handje helpen

Laatst beklaagde de manager van een bekend hotel zich over het feit dat hij - zonder resultaat - enorm veel tijd en energie had gestoken in het benade...

Column Ewout Hoogendoorn: Nordic Walking als inspiratiebron
6 april 2006Nieuws

Column Ewout Hoogendoorn: Nordic Walking als inspiratiebron

De hotelmanager die denkt dat een goed product en goede service 'unique selling points' zijn, zou ontslagen moeten worden. De hotelier die den...

Goede-doelen-marketing
21 februari 2006Nieuws

Goede-doelen-marketing

Wie kent zulke foto's niet? Een directeur of manager van een bedrijf overhandigt een cheque aan iemand van de stichting Doe een Wens, aan Warchild...

Kidsmarketing
22 december 2005Nieuws

Kidsmarketing

'Bij Scarlet One een kindermobieltje gratis...' TV-reclames in kinderblokken; kidsmarketing is 'hot'. Wat opvalt is, dat er nog nauwel...

Hotelclassificatie
22 december 2003Nieuws

Hotelclassificatie

Vanaf eind jaren negentig klinkt er een steeds luidere roep vanuit de hotellerie om meer flexibiliteit binnen de hotelclassificatie. De Benelux-Hotelc...

Vijf jaar Hans van Spronsen
17 september 2001Nieuws

Vijf jaar Hans van Spronsen

Marten Toonder (van Ollie B. Bommel en Tom Poes) richtte zich met grote regelmaat tot zijn ‘oplettende lezertjes’. Welnu, trouwe en oplett...

Humor en ontspanning in het hotel van de toekomst
22 december 2000Nieuws

Humor en ontspanning in het hotel van de toekomst

‘Veel meer persoonlijke aandacht voor de gasten en voor het personeel,’ voorspelt Stephen Hodes, directeur LAgroup, leisure & arts con...

Gereedschap voor gastvrijheid
22 december 2000Nieuws

Gereedschap voor gastvrijheid

Ondanks de gure herfststormen is een economische depressie nog altijd niet in zicht. Nederlanders geven steeds meer geld uit aan ontspanning. Maar de...

Yield Management zorgt voor topcijfers in 1999
10 september 2000Nieuws

Yield Management zorgt voor topcijfers in 1999

De bezettingscijfers van 1999 voor de Nederlandse hotellerie - zoals gepresenteerd in het HOSTA 2000 rapport - laten voor het eerst sinds 1993 een dal...

Marketinggereedschap voor de arbeidsmarkt
12 december 1999Nieuws

Marketinggereedschap voor de arbeidsmarkt

Wanneer we de werkgelegenheid over de afgelopen tien jaar bekijken, dan zien we vanaf 1995 een positieve trend. Was er in 1994 nog sprake van een dali...

Zeeland is goed te spreken over de Gastenenquête
13 september 1997Nieuws

Zeeland is goed te spreken over de Gastenenquête

In de ogen van het Nederlandse publiek is de provincie Zeeland, samen met de provincie Drenthe, een typisch toeristische provincie. De Zeeuwsche horec...

Het hotel is een prima locatie
13 april 1997Nieuws

Het hotel is een prima locatie

Nederland zit in de lift als congres- en vergaderland. In 1995 werden er 509 internationale congressen gehouden. Dat is een stijging van 27,6% ten o...

Hoop of Hype?
19 november 1995Nieuws

Hoop of Hype?

Internet zit vol beloftes. Met een modem, een computer en een Internetaansluiting kunnen in theorie miljoenen afnemers worden bereikt. De superlatieve...

Interne controle en automatisering
19 juni 1995Nieuws

Interne controle en automatisering

In het artikel 'Interne controle in de horeca' in Hospitality Management nr. 1 van dit jaar, werd door dhr. J.C. den Houting ingegaan op...