U heeft gezocht op : marketingplan

5 september 2019 Interview Longread
Interview oprichters Social Deal: ''Verschillende hotelketens zijn klant van ons''

Rens van de Berg en Bart Oosterholt zijn de oprichters van Social Deal, het platform waar consumenten met korting de beste deals voor vrijetijdsbestedingen kunnen scoren. En ja, de horeca is een zeer grote doelgroep voor Social Deal. Rens: “We bestaan nu zo’n achteneenhalf jaar en zijn i ...

12 oktober 2018 Interview
Interview Hotel Miss Blanche: Hotelgasten met hun eigen voordeur

De mens is een sociaal dier, dus de reclameslogan van Miss Blanche, te weten ‘Het best bewaarde geheim van Groningen’, is kansloos. Niet als marketinginstrument natuurlijk - integendeel! - maar wel in het kader van de realiteit. De hedendaagse hotelgast is dankzij reviewsites en OTA&rsqu ...

16 maart 2018 Hotelbouwplannen OTA's
Blog Coen Schelfhorst GuestHouse hotel Kaatsheuvel: Van Cold House naar Guest House

De tijd verstrijkt en de spanning neemt toe! Ook is de Russische beer op onze bouwplaats niet onopgemerkt gebleven. Sinds de laatste blog is er op alle fronten weer veel werk verzet. Ondanks de kou nadert de opening en staat de marketing en sales van het hotel op dit moment hoog op de agenda. Ik ver ...

23 mei 2017 Achtergronden
Gemiste kansen in restaurants: 10 revenue management tips

In Hotel & Food & Beverage publiceerden we het artikel over 'restaurant revenue management', geschreven door Iris Vieveen van Hotelschool The Hague. Hier volgen, als extraatje, nog tien tips. Restaurant Revenue Management, zo doe je het: 1. Begin echt bij het begin, zorg dat ...

14 maart 2017 Tech
Resultaten e-mailmarketing reisbranche ver onder gemiddelde

e-Village publiceert vandaag de 14e editie (2017) van de E-mail Benchmark, het grootste periodieke e-mailonderzoek in de Nederlandse markt. Ook dit jaar laat de E-mail Benchmark weer een paar opvallende uitkomsten zien over e-mailmarketing in de reisbranche. Zo is de gemiddelde click-to-open-ratio ...

20 november 2015
Flevoland focust op toerisme

Provincie Flevoland heeft gisteren een nieuw strategisch marketingplan gepresenteerd waarbij toerisme centraal staat. Meer dan 130 ondernemers woonden de presentatie van het plan bij tijdens het Vrijetijdscongres 2015 in De Meerpaal te Dronten. Foto: Het vrijetijdscongres dat gisteren gehouden ...

17 juni 2009 Interview Longread
De Van der Most Groep

In de hal van Preston Palace spreekt een vader zijn zoontje licht bestraffend toe: 'Er stond nog een halve frikadel en een half glas cassis.' Maar dat jochie had het beter begrepen dan zijn pa: waarom braaf je bordje leeg eten als je bij Van der Most de hele dag kunt graaien naar taart en an ...

2 april 2005 Achtergronden Longread
Hotelmarketing: De investering gaat voor de baat uit

Wat mag marketing en sales kosten? Een vraag die met de regelmaat van een klok terugkeert in discussies rond marketingplannen en verkoopacties. Vaak wordt dan verwezen naar de algemeen gehanteerde ratio's zoals die in de hospitalityindustrie worden gehanteerd. Grofweg geldt, dat een marketingbud ...

17 februari 2003 Ondernemen
Doelgroepen zijn niet relevant

Terugvallende omzetten, winstwaarschuwingen... Als we elkaar moeten geloven, hebben we in ieder geval te maken met economische tegenwind. Als dat zo is, merkt de gastvrijheidsindustrie dat als een van de eersten. Wat is anno 2003 de juiste marketingstrategie? Hoe voorkom je erger? Op welke doelgroep ...

23 december 2002 Economie Ondernemen
De effectiviteit van het planningsproces

De Nederlandse hotels werden in 2001 voor het eerst sinds jaren geconfronteerd met tegenvallende resultaten. Hoe gaan de hôteliers om met de gewijzigde omstandigheden? In de zomer van 2002 heeft Horwath Consulting een kort inventariserend onderzoek gedaan naar de wijze waarop het proces van he ...

6 juni 2002 Interview Longread
Ewout Hoogendoorn, de krachten gebundeld

Met het Van Heutsz-monument had links Nederland nogal wat moeite, maar in Baarn ligt gelukkig nog steeds de lt-gen. Van Heutszlaan; genoemd naar de veldheer die de Atjeh-oorlog in ons voordeel beslechtte en, als gouverneur-generaal van Nederlands-Indië, het Nederlandse gezag in de Buitenbezitti ...

18 februari 2002 Interview Ondernemen
Nooit narigheid in het rustieke Ruurlo

In het voorwoord van dit blad zijn wel eens ‘harde woorden’ gevallen over de verarming van de Nederlandse taal. Gasthof, slaapstede, taverne, herberg - wie kent ze nog? Te min? Die woorden mogen we best ‘upgraden’ tot een driesterrenniveau. Waarom zeggen we ‘barman&rsqu ...

5 november 2001 Columns Ewout Hoogendoorn
De opkomst van regionaal toerisme?

De ineenstorting van de luchtvaart kwam sneller en heftiger dan menigeen had verwacht. In minder dan drie weken tijd werden wereldwijd tienduizenden ontslagen; werden werktijdverkortingen aangevraagd; luchtvaartmaatschappijen gingen (bijna) failliet, et cetera. Is dat nu allemaal het gevolg van die ...

5 november 2001
Strategische Accountplanning

Wat doet u om uw goede klanten te behouden? Hoe zorgt u ervoor dat ze meer gaan renderen? Slechts weinig hôteliers hebben hierop een bevredigend antwoord. Het is tekenend voor de situatie waarin het accountmanagement van veel hospitalitybedrijven zich bevindt. Een helder inzicht in de status v ...

14 september 2001 Tech
Database management... de moeite waard?

Database management is een term die al ruim dertig jaar bestaat. Niets nieuws en bijzonders. Vrijwel iedere organisatie vult één of meerdere databases, maar worden die ook goed gebruikt en onderhouden? In elk marketingplan wordt onder ‘Actie’ wel een direct mail campagne ge ...

22 november 2000 Columns
Column Hans van Spronsen: Tegendraadse marketing

Zelden is het zo goed gegaan met de hotels als in dit jaar. Met name in de regio Amsterdam lijkt het allemaal niet op te kunnen. Als het zo doorgaat kunnen de hôteliers - in navolging van de makelaars - hun hotelkamers straks per opbod verkopen. Touroperators hebben ze ook niet meer nodig, en ...

11 november 1999 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: De Chinees en uw marketingplan

Alle tekenen wijzen erop dat we te maken krijgen met een nieuw soort consument. De nieuwe consument is ouder en multicultureler; hij is alleenstaand en kritisch. De nieuwe consument is meer ervaren; hij is pragmatischer; hij weet dondersgoed wat hij mag verwachten en rekent het gebodene daar ook op ...

13 februari 1999
Nederlandse financiers zijn terughoudend

De eigenaar van een hotel stapt naar de bank. Prima locatie - dat hotel -; 150 kamers; drie tot vier sterren; exploitatieresultaat voor vaste lasten (Gross Operating Profit, ofwel GOP) 35% van de omzet; een Eigen Vermogen / Vreemd Vermogen verhouding van 50/50; gunstige marktvooruitzichten. De gep ...

11 februari 1998 Hotelketens Internationaal
Van vakantieparken tot zakenhotels

De Dorint Groep telt momenteel 55 hotels in vijf lan­den van Europa: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België en Nederland. Deze in het Duitse Mönchenglad­bach gevestigde organisatie breidt snel uit. Dorint heeft nu alleen hotels in eigendom of beheer, maar een franchi­seor ...

Laad meer resultaten

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: