5 badkamertrends waarvan je steil achterover slaat

22 december 2016 | Thijs Jacobs

De natte hoek is voor veel vrouwelijke gasten een bepalend onderdeel van de hotelervaring. Voor veel mannen trouwens ook. Daarom moet de hotelbadkamer absoluut niet onderdoen voor die van de gasten thuis. En hoe krijg je dat als hotelier voor elkaar? Bovendien zijn er veel guest supplies op de markt die het verschil maken.

Trend 1: Een bad van schuim

Schuim kom je wel vaker tegen in het bad, maar een bad gemaakt van schuim zie je zelden. Daar komt verandering in, want er is een bad op de markt dat gemaakt is van een speciaal schuim. Het bestaat uit drie lagen: een binnenlaag, een buitenlaag en een flexibele binnenlaag die de warmte vasthoudt. Het bad is zo flexibel dat het zich vormt naar de gebruiker. Bovendien komt er bijna geen waterdamp vrij, dus schimmel is ook verleden!

Trend 2: Dun keramiek

Dun, dunner, dunst… In de wereld van keramiek is dun dé absolute trend. Door het gebruik van een speciale keramiekmassa kunnen opzetbakken met een randdikte van slechts vijf millimeter worden gerealiseerd. Deze bakken zijn bovendien slagvast en onderhoudsvrij. 

Trend 3: Industriële uitstraling

Een ligbad in een stalen frame of een betonnen vloer… De industriële look is nog steeds in. Gelukkig hoef je geen pijpen weg te werken wanneer je kiest voor deze look; dat scheelt weer.

Trend 4: De natuur in de badkamer

Nee, u hoeft geen bevers los te laten in de hotelkamers. Een plant op de badkamer is genoeg. Met name de planten die goed gedijen in de Amazone zijn een goede aanwinst voor de sanitaire ruimte. Wat dacht u van een calathea bij het bad of een parapluplant naast het toilet? De planten zien er niet alleen mooi uit, maar zuiveren de aanwezige lucht in de ruimte. Ook het gebruik van natuurlijke materialen, zoals hout en klei, geven een warme uitstraling aan de badkamer. 

Trend 5: Op zichzelf staande baden

Met of zonder pootjes? Dat maakt niet uit, het voordeel van een losstaand bad? Dat de badkamer er niet uit ziet alsof hij zo uit de doos komt. Bovendien kan het bad ook buiten de sanitaire ruimte geplaatst worden, wat een leuk effect geeft. 

Investeringen in wellness gestegen

Uit cijfers van Hotelbouwplannen blijkt, dat het aantal verbouwde, nieuwgebouwde en gerenoveerde hotelkamers dit jaar veel hoger ligt dan in 2015. Sterker nog: het aantal ligt al hoger dan in 2015, terwijl de tellingen van november en december nog niet zijn bijgewerkt. Opvallend is de toename van het aantal wellnessfaciliteiten in de cijfers van Hotelbouwplannen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Fletcher
De Wageningsche Berg door Fletcher uitgeroepen tot hotel van het jaar

Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg is door Fletcher uitgeroepen tot hotel van het jaar, daarvoor wordt het team uiteraard beloond. Daarom neemt het hoofdkantoor in Nieuwegein op zondag 24 maart 2019 het 4-sterren Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg in Wageningen voor é&...

Awards Hotel Mensen
Grand Hotel Huis ter Duin: ‘Partner Independent Hotel of the Year 2018’

Na de benoeming van managing director Stephan Stokkermans tot Hotelier of the Year 2019 van Preferred Hotels & Resorts en een finaleplaats bij de M&IT Awards in Londen was het nu de beurt aan Coen van Veen om twee awards mee naar huis te nemen. De Director of Sales was tijdens de HelmsBrisco...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Economie Internationaal
Stijgend aantal hotelovernachtingen in Nederland, Groningen is opvallende stijger

Herkomst gasten In 2012 waren 48,79% van alle overnachtingen in hotels in Nederland afkomstig van een buitenlandse gast. Gedurende de afgelopen jaren is dit percentage gegroeid tot 54,12% in 2018. De meeste buitenlandse overnachtingen komen van gasten uit Duitsland, UK, USA, België en Frankrijk....

Amsterdam Personalia
Emmy Stoel nieuwe General Manager Sofitel Legend The Grand Amsterdam

Het kon niet uitblijven. Zojuist publiceerden we het persbericht waarin aangekondigd werd dat Michiel Roelfsema de nieuwe general manager van Hotel Okura Amsterdam wordt, en nog geen uur later volgt er een 'ping' in de mailbox. Het blijkt het persbericht te zijn dat meldt dat Emmy Stoel, de ...

Amsterdam Personalia
Michiel Roelfsema nieuwe general manager Hotel Okura Amsterdam

Michiel Roelfsema (35) volgt per 17 mei 2019 Emmy Stoel op als general manager van Hotel Okura Amsterdam. Dit is door Marcel P. van Aelst, president en CEO van Okura Nikko Hotel Management Co. Ltd Japan, bekendgemaakt. Als stagiair maakte Michiel in 2002 voor het eerst kennis met Hotel Okura Amst...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: