Aspergeseizoen 2017 geopend door Niven Kunz

12 april 2017 | Roy Spijker

In het Intercontinental Amstel Hotel is dinsdagmiddag het nationale aspergeseizoen 2017 voor geopend verklaard. Onder toeziend oog van culinair en aspergeminnend Nederland is de aspergeambassadeur 2017 onthuld. Sterrenchefkok Niven Kunz is door het Nederlands asperge centrum benoemd tot aspergeambassadeur 2017. De opening is afgesloten met een walking dinner, waarbij enkele chef-koks diverse overheerlijke en verrassende aspergegerechten serveerden.

Oude tradities in een nieuw jasje
Alweer voor de zestiende keer werd het nationale aspergeseizoen officieel geopend met de benoeming van de aspergeambassadeur, aan wie ook de oorkonde en de eerste bundel asperges zijn overhandigd. De opening vond plaats in het Intercontinental Amstel Hotel. InterContinental Amstel Amsterdam, een indrukwekkend gebouw dat aan de oever van de mooie Amstel rivier ligt, viert dit jaar 150 years of elegance. Het hotel ontving zijn eerste gasten in 1867 en wordt sindsdien geprezen om zijn koninklijke uitstraling en huiselijke warmte. Met het thema Proef de lente! Oude tradities in een nieuw jasje, onderdeel van de nationale aspergecampagne Proef de lente! van het Nederlands asperge centrum, wordt verwezen naar ontwikkelingen in de aspergeteelt, en naar ontwikkelingen in de promotie van de asperge. In de afgelopen weken is er al geschreven over asperges en de diverse regionale openingen. Maar het échte officiële seizoen begint natuurlijk pas vandaag! De nationale opening is bedoeld om het grote publiek, de mensen in het land, te laten weten dat het seizoen is begonnen en dat de asperges volop verkrijgbaar zijn.

Meet & greet
Voor een groot deel van de aanwezige pers is de nationale opening al vroeg in de ochtend begonnen met een bijzondere meet & greet. Na ontvangst bij het Amstel vertrokken we met een partybus naar Café de Pont. Onderweg werd de aspergeambassadeur alvast onthuld. Aangekomen bij Café de Pont konden de aanwezigen zien hoe de voorbijkomende Amsterdammers werden verrast met een heerlijk aspergehapje. Het laten proeven van asperges aan voorbijgangers is een nieuw onderdeel van de campagne Proef de lente! Verder had iedereen uitgebreid de kans om Niven Kunz te spreken, en kreeg men uitleg over de innovaties in de aspergesector en informatie over de nationale promotiecampagne van Nederlands asperge centrum.

Aspergeambassadeur
Op zijn 24e kreeg hij zijn eerste Michelinster, zijn eigen restaurant kreeg in het eerste jaar al een Michelinster en is 4 keer verkozen tot Beste Groenterestaurant van Nederland. Niven Kunz is een groentefreak en gróót aspergeliefhebber, en daarom met recht de Aspergeambassadeur 2017. “Dat ik Aspergeambassadeur ben geworden is een grote eer voor mij en voor mijn ideeën over groenten, omdat als érgens het 80/20-principe tot zijn recht komt, is het wel bij asperges: 80% lokaal, 80% groenten, 80% seizoensgebonden.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: