Aspergeseizoen 2017 geopend door Niven Kunz

12 april 2017 | Roy Spijker

In het Intercontinental Amstel Hotel is dinsdagmiddag het nationale aspergeseizoen 2017 voor geopend verklaard. Onder toeziend oog van culinair en aspergeminnend Nederland is de aspergeambassadeur 2017 onthuld. Sterrenchefkok Niven Kunz is door het Nederlands asperge centrum benoemd tot aspergeambassadeur 2017. De opening is afgesloten met een walking dinner, waarbij enkele chef-koks diverse overheerlijke en verrassende aspergegerechten serveerden.

Oude tradities in een nieuw jasje
Alweer voor de zestiende keer werd het nationale aspergeseizoen officieel geopend met de benoeming van de aspergeambassadeur, aan wie ook de oorkonde en de eerste bundel asperges zijn overhandigd. De opening vond plaats in het Intercontinental Amstel Hotel. InterContinental Amstel Amsterdam, een indrukwekkend gebouw dat aan de oever van de mooie Amstel rivier ligt, viert dit jaar 150 years of elegance. Het hotel ontving zijn eerste gasten in 1867 en wordt sindsdien geprezen om zijn koninklijke uitstraling en huiselijke warmte. Met het thema Proef de lente! Oude tradities in een nieuw jasje, onderdeel van de nationale aspergecampagne Proef de lente! van het Nederlands asperge centrum, wordt verwezen naar ontwikkelingen in de aspergeteelt, en naar ontwikkelingen in de promotie van de asperge. In de afgelopen weken is er al geschreven over asperges en de diverse regionale openingen. Maar het échte officiële seizoen begint natuurlijk pas vandaag! De nationale opening is bedoeld om het grote publiek, de mensen in het land, te laten weten dat het seizoen is begonnen en dat de asperges volop verkrijgbaar zijn.

Meet & greet
Voor een groot deel van de aanwezige pers is de nationale opening al vroeg in de ochtend begonnen met een bijzondere meet & greet. Na ontvangst bij het Amstel vertrokken we met een partybus naar Café de Pont. Onderweg werd de aspergeambassadeur alvast onthuld. Aangekomen bij Café de Pont konden de aanwezigen zien hoe de voorbijkomende Amsterdammers werden verrast met een heerlijk aspergehapje. Het laten proeven van asperges aan voorbijgangers is een nieuw onderdeel van de campagne Proef de lente! Verder had iedereen uitgebreid de kans om Niven Kunz te spreken, en kreeg men uitleg over de innovaties in de aspergesector en informatie over de nationale promotiecampagne van Nederlands asperge centrum.

Aspergeambassadeur
Op zijn 24e kreeg hij zijn eerste Michelinster, zijn eigen restaurant kreeg in het eerste jaar al een Michelinster en is 4 keer verkozen tot Beste Groenterestaurant van Nederland. Niven Kunz is een groentefreak en gróót aspergeliefhebber, en daarom met recht de Aspergeambassadeur 2017. “Dat ik Aspergeambassadeur ben geworden is een grote eer voor mij en voor mijn ideeën over groenten, omdat als érgens het 80/20-principe tot zijn recht komt, is het wel bij asperges: 80% lokaal, 80% groenten, 80% seizoensgebonden.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: