ASSA ABLOY Hospitality: voorop blijven lopen door interactieve sloten

4 juli 2018 | David Bakker

Waar begint innovatie voor hotelgasten? Het verhaal van sloten marktleider ASSA ABLOY Hospitality is begonnen in 1974. Slotenmaker Tor Sørnes hoorde dat zijn favoriete zangeres in haar hotelkamer was overvallen. Hierdoor raakte hij geïnspireerd om gasten te beveiligen op een hoger level. Hij heeft een slotsysteem uitgevonden waarbij de gast een unieke 'ponssleutelkaart' ontving. Deze inspiratie tot innovatie wordt doorgezet: inchecken met smartphone.

Interactieve veiligheid

Wereldwijd heeft ASSA ABLOY 7 miljoen sloten geïnstalleerd in meer dan 860.000 kamers. Veiligheid, comfort en degelijkheid zijn de drie kernwoorden voor een veilig gevoel tijdens een verblijf. Echter verlangen gasten steeds meer naar digitale interactie met het hotel met geïntrigeerde systemen.  Door middel van een bedieningspaneel in de kamer kan de gast diverse functies zichtbaar maken op het slotpaneel zoals “niet storen” of “kamer opmaken”. Een extra stukje service voor de gast met een eigentijdse uitstraling en efficiëntie voor het hotel. De basis van een goed slot bestaat uit BLE, Bluetooth en RFID technologie waardoor de sloten future proof zijn.

Mobile Access is de toekomst

Wist u dat al 67% van millennials (geboren tussen 1980 en 2000) een smartphone geïntegreerde hotel kiezen boven een traditioneel hotel? Let dan op de nieuwe-walk-in-trend van 2018: Inchecken met smartphone. Het HotelTech 2018 award winnende Mobile Access is de innovatieve trots van ASSA ABLOY. Vandaag de dag bestaat de grootste doelgroep uit millennials die in het jaar 2020 meer dan 50% van inkomsten van de hospitality industrie moeten gaan bijdragen. Hotel Jansen Amsterdam was één van de eerste in Nederland die het nieuwe Mobile Access slotsysteem heeft toegepast. Hotel Jansen richt zich op studenten en young professionals die voor een tijdelijke periode werken of studeren in Amsterdam. Geen nachtelijke receptie en wachtrijen meer en de gast heeft alle vrijheid met een unieke beleving van veiligheid. Dit effect draagt bij aan een positieve klantervaring op internet waar 81% van de millennials hun keus van af laten hangen.

Veiligheid voorop

De verwachting is dat systemen volledig integreren. Wanneer hoteliers overwegen om een mobiele toegangsoplossing te implementeren op iedere locatie, dan is inspelen op de groeiende vraag naar zelfbediening zeker een belangrijke overwegingsfactor. Echter is het een factor dat nooit boven veiligheid mag komen te staan. Bij het vergelijken van oplossingen voor Mobile Access moet het hotelmanagement in gedachten houden of een bepaald platform een beveiligingsniveau kan bieden dat voldoet aan de hoogste veiligheidsnormen. Door gebruik te maken van de Seos (ingeven en uitgeven van sleutels) voldoet het aan de strengste beveiligingsstandaarden. Een waardevolle Mobile Access oplossing bevat een interne logboek dat aangeeft wanneer een gastenkamer is geopend en welke mobiele sleutel is gebruikt.

Het doel van ASSA ABLOY is streven naar innovatieve technologie om mensen zich veilig te laten voelen en gemakkelijker te laten slapen, waar ze ook zijn. Wat veiligheid betreft, moet het een “never-ending-story” zijn.

www.assaabloyhospitality.nl     I    Benelux.hospitality@assaabloy.com   I    +31 (0)183 356 789 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Charme Hotels breidt uit met Kasteel Solhof en Hotel Ter Elst in België

Charme Hotels heeft het hotel Ter Elst te Edegem en het kasteel Solhof te Aartselaar aan haar collectie mogen toevoegen. Hotel Ter Elst is gelegen aan de rand van de stad Antwerpen, heeft 53 ruime kamers, voorzien van gratis koffie en thee, airconditioning en wifi. ’s Ochtends kan de gast geni...

Hotelketens Achtergronden
Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop

De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het populaire vijfsterrenhotel lanceert deze week een eigen online shop waarin typische Pulitzer producten worden verkocht. Online Shop Het idee van de ...

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Hotel Parkview Amsterdam gesloten door burgemeester vanwege incidenten met handgranaten

Gisteren is op last van burgemeester Halsema Hotel Parkview aan de Korte Van Eeghenstraat in Amsterdam gesloten. De sluiting is voor onbepaalde tijd en op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In de nacht van 5 op 6 juli is er een explosie geweest in de Korte Van Eeghenstraat. Het...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Amsterdam Interview Longread
Afscheidsinterview Hans Vugts, Hotel Casa Amsterdam

Het begrip ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is dusdanig ingeburgerd dat de afkorting MVO telkens opduikt in allerlei marketingstrategieën. Veel bedrijven gaan kort door de bocht om zich dat predicaat toe te eigenen. Dus laten we maar eens kijken naar een hotel dat niet enkel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: