ASSA ABLOY Hospitality: voorop blijven lopen door interactieve sloten

4 juli 2018 | David Bakker

Waar begint innovatie voor hotelgasten? Het verhaal van sloten marktleider ASSA ABLOY Hospitality is begonnen in 1974. Slotenmaker Tor Sørnes hoorde dat zijn favoriete zangeres in haar hotelkamer was overvallen. Hierdoor raakte hij geïnspireerd om gasten te beveiligen op een hoger level. Hij heeft een slotsysteem uitgevonden waarbij de gast een unieke 'ponssleutelkaart' ontving. Deze inspiratie tot innovatie wordt doorgezet: inchecken met smartphone.

Interactieve veiligheid

Wereldwijd heeft ASSA ABLOY 7 miljoen sloten geïnstalleerd in meer dan 860.000 kamers. Veiligheid, comfort en degelijkheid zijn de drie kernwoorden voor een veilig gevoel tijdens een verblijf. Echter verlangen gasten steeds meer naar digitale interactie met het hotel met geïntrigeerde systemen.  Door middel van een bedieningspaneel in de kamer kan de gast diverse functies zichtbaar maken op het slotpaneel zoals “niet storen” of “kamer opmaken”. Een extra stukje service voor de gast met een eigentijdse uitstraling en efficiëntie voor het hotel. De basis van een goed slot bestaat uit BLE, Bluetooth en RFID technologie waardoor de sloten future proof zijn.

Mobile Access is de toekomst

Wist u dat al 67% van millennials (geboren tussen 1980 en 2000) een smartphone geïntegreerde hotel kiezen boven een traditioneel hotel? Let dan op de nieuwe-walk-in-trend van 2018: Inchecken met smartphone. Het HotelTech 2018 award winnende Mobile Access is de innovatieve trots van ASSA ABLOY. Vandaag de dag bestaat de grootste doelgroep uit millennials die in het jaar 2020 meer dan 50% van inkomsten van de hospitality industrie moeten gaan bijdragen. Hotel Jansen Amsterdam was één van de eerste in Nederland die het nieuwe Mobile Access slotsysteem heeft toegepast. Hotel Jansen richt zich op studenten en young professionals die voor een tijdelijke periode werken of studeren in Amsterdam. Geen nachtelijke receptie en wachtrijen meer en de gast heeft alle vrijheid met een unieke beleving van veiligheid. Dit effect draagt bij aan een positieve klantervaring op internet waar 81% van de millennials hun keus van af laten hangen.

Veiligheid voorop

De verwachting is dat systemen volledig integreren. Wanneer hoteliers overwegen om een mobiele toegangsoplossing te implementeren op iedere locatie, dan is inspelen op de groeiende vraag naar zelfbediening zeker een belangrijke overwegingsfactor. Echter is het een factor dat nooit boven veiligheid mag komen te staan. Bij het vergelijken van oplossingen voor Mobile Access moet het hotelmanagement in gedachten houden of een bepaald platform een beveiligingsniveau kan bieden dat voldoet aan de hoogste veiligheidsnormen. Door gebruik te maken van de Seos (ingeven en uitgeven van sleutels) voldoet het aan de strengste beveiligingsstandaarden. Een waardevolle Mobile Access oplossing bevat een interne logboek dat aangeeft wanneer een gastenkamer is geopend en welke mobiele sleutel is gebruikt.

Het doel van ASSA ABLOY is streven naar innovatieve technologie om mensen zich veilig te laten voelen en gemakkelijker te laten slapen, waar ze ook zijn. Wat veiligheid betreft, moet het een “never-ending-story” zijn.

www.assaabloyhospitality.nl     I    Benelux.hospitality@assaabloy.com   I    +31 (0)183 356 789 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: