ASSA ABLOY Hospitality: voorop blijven lopen door interactieve sloten

4 juli 2018 | David Bakker

Waar begint innovatie voor hotelgasten? Het verhaal van sloten marktleider ASSA ABLOY Hospitality is begonnen in 1974. Slotenmaker Tor Sørnes hoorde dat zijn favoriete zangeres in haar hotelkamer was overvallen. Hierdoor raakte hij geïnspireerd om gasten te beveiligen op een hoger level. Hij heeft een slotsysteem uitgevonden waarbij de gast een unieke 'ponssleutelkaart' ontving. Deze inspiratie tot innovatie wordt doorgezet: inchecken met smartphone.

Interactieve veiligheid

Wereldwijd heeft ASSA ABLOY 7 miljoen sloten geïnstalleerd in meer dan 860.000 kamers. Veiligheid, comfort en degelijkheid zijn de drie kernwoorden voor een veilig gevoel tijdens een verblijf. Echter verlangen gasten steeds meer naar digitale interactie met het hotel met geïntrigeerde systemen.  Door middel van een bedieningspaneel in de kamer kan de gast diverse functies zichtbaar maken op het slotpaneel zoals “niet storen” of “kamer opmaken”. Een extra stukje service voor de gast met een eigentijdse uitstraling en efficiëntie voor het hotel. De basis van een goed slot bestaat uit BLE, Bluetooth en RFID technologie waardoor de sloten future proof zijn.

Mobile Access is de toekomst

Wist u dat al 67% van millennials (geboren tussen 1980 en 2000) een smartphone geïntegreerde hotel kiezen boven een traditioneel hotel? Let dan op de nieuwe-walk-in-trend van 2018: Inchecken met smartphone. Het HotelTech 2018 award winnende Mobile Access is de innovatieve trots van ASSA ABLOY. Vandaag de dag bestaat de grootste doelgroep uit millennials die in het jaar 2020 meer dan 50% van inkomsten van de hospitality industrie moeten gaan bijdragen. Hotel Jansen Amsterdam was één van de eerste in Nederland die het nieuwe Mobile Access slotsysteem heeft toegepast. Hotel Jansen richt zich op studenten en young professionals die voor een tijdelijke periode werken of studeren in Amsterdam. Geen nachtelijke receptie en wachtrijen meer en de gast heeft alle vrijheid met een unieke beleving van veiligheid. Dit effect draagt bij aan een positieve klantervaring op internet waar 81% van de millennials hun keus van af laten hangen.

Veiligheid voorop

De verwachting is dat systemen volledig integreren. Wanneer hoteliers overwegen om een mobiele toegangsoplossing te implementeren op iedere locatie, dan is inspelen op de groeiende vraag naar zelfbediening zeker een belangrijke overwegingsfactor. Echter is het een factor dat nooit boven veiligheid mag komen te staan. Bij het vergelijken van oplossingen voor Mobile Access moet het hotelmanagement in gedachten houden of een bepaald platform een beveiligingsniveau kan bieden dat voldoet aan de hoogste veiligheidsnormen. Door gebruik te maken van de Seos (ingeven en uitgeven van sleutels) voldoet het aan de strengste beveiligingsstandaarden. Een waardevolle Mobile Access oplossing bevat een interne logboek dat aangeeft wanneer een gastenkamer is geopend en welke mobiele sleutel is gebruikt.

Het doel van ASSA ABLOY is streven naar innovatieve technologie om mensen zich veilig te laten voelen en gemakkelijker te laten slapen, waar ze ook zijn. Wat veiligheid betreft, moet het een “never-ending-story” zijn.

www.assaabloyhospitality.nl     I    Benelux.hospitality@assaabloy.com   I    +31 (0)183 356 789 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Opening theaterseizoen en vernieuwde filmtheaterfoyer Figi

Afgelopen vrijdag stond Figi wederom in het teken van feestelijke vernieuwing! Met de uitverkochte voorstelling Driving Miss Daisy, met in de hoofdrol Anne Wil Blankers, werd het nieuwe theaterseizoen 2018-2019 geopend. Voorafgaande aan de voorstelling werd de nieuwe sfeervolle culturele filmtheate...

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo for Business biedt roomservice in hotels

Deliveroo breidt het bedrijfsaanbod van 'Deliveroo for Business' uit met drie nieuwe opties. Van dit onderdeel van Deliveroo, gericht op de zakelijke markt, maken wereldwijd meer dan 7.000 bedrijven gebruik, waaronder bedrijven in Nederland. Nederlandse bedrijven bestellen via een zakelijk a...

Tech BUAS
Hoe wordt AR op dit moment toegepast in hotels en waar gaat het naartoe?

In mijn laatste column deelde ik een aantal gedachten over de kansen en de uitdagingen van augmented en virtual reality-technologie in onze branche. Ik probeeerde daarmee wat veelbelovende routes maar ook een kritische reflectie te bieden op het nut van deze technologie in de gastvrijheidscontext. A...

Hotelbouwplannen Utrecht
Overeenkomst bouw Amrâth Galaxy Jaarbeurs Hotel

De Lelie Vastgoed B.V. en Ballast Nedam hebben een aannemingsovereenkomst gesloten voor de bouw van de Galaxy Tower in het hartje van Utrecht. De Lelie Vastgoed B.V. en Ballast Nedam sloten eerder een bouwteamovereenkomst waarin zij samen de engineering van de Galaxy Tower verder uitwerkten. De bouw...

Interview Longread
Horecaondernemer Bas Hoebink: ''De horeca moet een betere werkgever worden''

Bas Hoebink startte zo’n zes jaar geleden met zijn restaurant – De Firma – in Nijmegen. Inmiddels vallen er drie Nijmeegse horecazaken onder zijn onderneming ‘Het Hoofdkwartier Horeca' en heeft hij in Wijchen, samen met zijn compagnon, een vierde horecazaak: Italiaans res...

Hoteltech Advertorial BUAS
Stan Josephi over revenue management

In de loop van de jaren is de focus van revenue management flink aan verandering onderhevig. Waarbij er in de beginjaren met name gekeken werd naar het aantal kamers dat voor een bepaalde prijs moest worden verkocht, oftewel capacity management, houden revenue managers zich vandaag de dag zich in de...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: