ASSA ABLOY Hospitality: voorop blijven lopen door interactieve sloten

4 juli 2018 | David Bakker

Waar begint innovatie voor hotelgasten? Het verhaal van sloten marktleider ASSA ABLOY Hospitality is begonnen in 1974. Slotenmaker Tor Sørnes hoorde dat zijn favoriete zangeres in haar hotelkamer was overvallen. Hierdoor raakte hij geïnspireerd om gasten te beveiligen op een hoger level. Hij heeft een slotsysteem uitgevonden waarbij de gast een unieke 'ponssleutelkaart' ontving. Deze inspiratie tot innovatie wordt doorgezet: inchecken met smartphone.

Interactieve veiligheid

Wereldwijd heeft ASSA ABLOY 7 miljoen sloten geïnstalleerd in meer dan 860.000 kamers. Veiligheid, comfort en degelijkheid zijn de drie kernwoorden voor een veilig gevoel tijdens een verblijf. Echter verlangen gasten steeds meer naar digitale interactie met het hotel met geïntrigeerde systemen.  Door middel van een bedieningspaneel in de kamer kan de gast diverse functies zichtbaar maken op het slotpaneel zoals “niet storen” of “kamer opmaken”. Een extra stukje service voor de gast met een eigentijdse uitstraling en efficiëntie voor het hotel. De basis van een goed slot bestaat uit BLE, Bluetooth en RFID technologie waardoor de sloten future proof zijn.

Mobile Access is de toekomst

Wist u dat al 67% van millennials (geboren tussen 1980 en 2000) een smartphone geïntegreerde hotel kiezen boven een traditioneel hotel? Let dan op de nieuwe-walk-in-trend van 2018: Inchecken met smartphone. Het HotelTech 2018 award winnende Mobile Access is de innovatieve trots van ASSA ABLOY. Vandaag de dag bestaat de grootste doelgroep uit millennials die in het jaar 2020 meer dan 50% van inkomsten van de hospitality industrie moeten gaan bijdragen. Hotel Jansen Amsterdam was één van de eerste in Nederland die het nieuwe Mobile Access slotsysteem heeft toegepast. Hotel Jansen richt zich op studenten en young professionals die voor een tijdelijke periode werken of studeren in Amsterdam. Geen nachtelijke receptie en wachtrijen meer en de gast heeft alle vrijheid met een unieke beleving van veiligheid. Dit effect draagt bij aan een positieve klantervaring op internet waar 81% van de millennials hun keus van af laten hangen.

Veiligheid voorop

De verwachting is dat systemen volledig integreren. Wanneer hoteliers overwegen om een mobiele toegangsoplossing te implementeren op iedere locatie, dan is inspelen op de groeiende vraag naar zelfbediening zeker een belangrijke overwegingsfactor. Echter is het een factor dat nooit boven veiligheid mag komen te staan. Bij het vergelijken van oplossingen voor Mobile Access moet het hotelmanagement in gedachten houden of een bepaald platform een beveiligingsniveau kan bieden dat voldoet aan de hoogste veiligheidsnormen. Door gebruik te maken van de Seos (ingeven en uitgeven van sleutels) voldoet het aan de strengste beveiligingsstandaarden. Een waardevolle Mobile Access oplossing bevat een interne logboek dat aangeeft wanneer een gastenkamer is geopend en welke mobiele sleutel is gebruikt.

Het doel van ASSA ABLOY is streven naar innovatieve technologie om mensen zich veilig te laten voelen en gemakkelijker te laten slapen, waar ze ook zijn. Wat veiligheid betreft, moet het een “never-ending-story” zijn.

www.assaabloyhospitality.nl     I    Benelux.hospitality@assaabloy.com   I    +31 (0)183 356 789 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening Marriott
Mariott International opent 7000ste hotel in Hong Kong

Marriott International vierde onlangs de opening van zijn 7.000e hotel – het St. Regis Hong Kong. Dit schitterende, 27 verdiepingen tellende luxe hotel met butlerservice en meerdere restaurants staat symbool voor Marriotts wereldwijde expansiestrategie met een buitensporige focus op het hogere...

Hotel Opening
Eerste Leonardo Royal Hotel opent in Nederland

Op maandag 15 april, de geboortedag van Leonardo da Vinci, heeft het Leonardo Royal Hotel Amsterdam, met als afkorting LRHA, haar deuren geopend. Het allereerste Leonardo Royal Hotel in Nederland is gevestigd in een nieuw gebouw van 18 verdiepingen in het Amstelkwartier met maar liefst 490 kamers. ...

Interview Longread
Zo ga je om met bedrijfskleding in je hotel

Binnen de hotellerie is het dragen van bedrijfskleding zeer gebruikelijk. Het verhoogt de herkenbaarheid van de medewerkers en straalt professionalisme uit. Maar dan moeten de kleding en de uiterlijke verzorging wel helemaal in balans zijn. Anne-Marie van Leggelo is etiquette-expert en legt uit waar...

Achtergronden
Download de nieuwe uitgave van Hospitality Management

De aprileditie van Hospitality Management is weer uit. Dit keer aandacht voor de hotelkamer en interieur, waarbij Carlo Slag, eigenaar van Preston Palace hotel, en Debbie Zeeuw van der Laan, designer bij Valk Design, ons bijpraten over recente verbouwingen, hotelkamertrends en investeringen. Tapijt ...

Toerisme
Grote groei Amstelveense hotelovernachtingen

Het aantal hotelovernachtigingen in Amstelveen is in 2017 bijna vervijfvoudigd ten opzichte van 2015. In 2015 werden ruim 57.600 hotelovernachtingen geboekt in Amstelveen, in 2017 waren dat er al bijna 259.000. Dit aantal word verwacht alleen maar te groeien aangezien er in 2018 nog een aantal grote...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: