ASSA ABLOY Hospitality: voorop blijven lopen door interactieve sloten

4 juli 2018 | David Bakker

Waar begint innovatie voor hotelgasten? Het verhaal van sloten marktleider ASSA ABLOY Hospitality is begonnen in 1974. Slotenmaker Tor Sørnes hoorde dat zijn favoriete zangeres in haar hotelkamer was overvallen. Hierdoor raakte hij geïnspireerd om gasten te beveiligen op een hoger level. Hij heeft een slotsysteem uitgevonden waarbij de gast een unieke 'ponssleutelkaart' ontving. Deze inspiratie tot innovatie wordt doorgezet: inchecken met smartphone.

Interactieve veiligheid

Wereldwijd heeft ASSA ABLOY 7 miljoen sloten geïnstalleerd in meer dan 860.000 kamers. Veiligheid, comfort en degelijkheid zijn de drie kernwoorden voor een veilig gevoel tijdens een verblijf. Echter verlangen gasten steeds meer naar digitale interactie met het hotel met geïntrigeerde systemen.  Door middel van een bedieningspaneel in de kamer kan de gast diverse functies zichtbaar maken op het slotpaneel zoals “niet storen” of “kamer opmaken”. Een extra stukje service voor de gast met een eigentijdse uitstraling en efficiëntie voor het hotel. De basis van een goed slot bestaat uit BLE, Bluetooth en RFID technologie waardoor de sloten future proof zijn.

Mobile Access is de toekomst

Wist u dat al 67% van millennials (geboren tussen 1980 en 2000) een smartphone geïntegreerde hotel kiezen boven een traditioneel hotel? Let dan op de nieuwe-walk-in-trend van 2018: Inchecken met smartphone. Het HotelTech 2018 award winnende Mobile Access is de innovatieve trots van ASSA ABLOY. Vandaag de dag bestaat de grootste doelgroep uit millennials die in het jaar 2020 meer dan 50% van inkomsten van de hospitality industrie moeten gaan bijdragen. Hotel Jansen Amsterdam was één van de eerste in Nederland die het nieuwe Mobile Access slotsysteem heeft toegepast. Hotel Jansen richt zich op studenten en young professionals die voor een tijdelijke periode werken of studeren in Amsterdam. Geen nachtelijke receptie en wachtrijen meer en de gast heeft alle vrijheid met een unieke beleving van veiligheid. Dit effect draagt bij aan een positieve klantervaring op internet waar 81% van de millennials hun keus van af laten hangen.

Veiligheid voorop

De verwachting is dat systemen volledig integreren. Wanneer hoteliers overwegen om een mobiele toegangsoplossing te implementeren op iedere locatie, dan is inspelen op de groeiende vraag naar zelfbediening zeker een belangrijke overwegingsfactor. Echter is het een factor dat nooit boven veiligheid mag komen te staan. Bij het vergelijken van oplossingen voor Mobile Access moet het hotelmanagement in gedachten houden of een bepaald platform een beveiligingsniveau kan bieden dat voldoet aan de hoogste veiligheidsnormen. Door gebruik te maken van de Seos (ingeven en uitgeven van sleutels) voldoet het aan de strengste beveiligingsstandaarden. Een waardevolle Mobile Access oplossing bevat een interne logboek dat aangeeft wanneer een gastenkamer is geopend en welke mobiele sleutel is gebruikt.

Het doel van ASSA ABLOY is streven naar innovatieve technologie om mensen zich veilig te laten voelen en gemakkelijker te laten slapen, waar ze ook zijn. Wat veiligheid betreft, moet het een “never-ending-story” zijn.

www.assaabloyhospitality.nl     I    Benelux.hospitality@assaabloy.com   I    +31 (0)183 356 789 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Internationaal
Coronavirus: checklist en veelgestelde ondernemersvragen. Wie betaalt de rekening?

Het coronavirus komt steeds dichterbij, maar wat is de impact op de logiesverstrekkers in ons land? Het RIVM en KHN hebben de meest gestelde vragen en antwoorden over het coronavirus op een rij gezet, waarbij ook wordt gekeken naar de impact van de verspreiding van het virus op jouw onderneming. We ...

Achtergronden Internationaal
Coronavirus laat diepe wonden achter bij hotels in Hongkong

Hoteliers in Hongkong voelen zich in de steek gelaten door hun overheid. De recente uitbraak van het coronavirus heeft de hotellerie in de stad diep getroffen: terwijl er vorig jaar in februari 90.000 nachtelijke bezoekers werden geregistreerd, is dat aantal nu gedaald naar 3.000. De overheid heeft ...

Achtergronden Tech
Reissector: Google wordt nu echt een maatje te groot

Ruim dertig bedrijven uit de reissector dienen een klacht tegen Google in bij de Europese Commissie. Google geeft namelijk de resultaten uit de eigen zoekmachine voorrang op het aanbod van reisbedrijven, zo meldt de Financial Times. Met andere woorden: als je googelt naar een hotel in Praag, dan zie...

Interview
"Een ode aan de natuur waarin concept, interieurontwerp en gastbeleving tot één uniek verhaal samensmelten"

Ontwerpen vanuit een hospitality perspectief met de natuur als leidraad Interview met Ruud Belmans van WeWantMore en Steven Verrept van Château de Vignée over de transformatie van een 400 jaar oud kasteel naar een unieke gastbeleving in het topsegment van de Belgische Ardennen. Het k...

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België en Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: