Badhotel Renesse breidt uit met Villa Noordzee

Auteur: Redactie
Branded Content 10 augustus 2021
Badhotel Renesse breidt uit met Villa Noordzee

Badhotel Renesse en de bijbehorende b&b Villa Westerduin zijn uitgebreid met Villa Noordzee. De sfeervolle villa telt tien juniorsuites en een wellness-suite. Ze hebben allemaal een eigen buitenterras, maar verschillen onderling wel. Sommige kamers hebben een haard, andere een hoogslaper (voor kinderen) of een hemelbed.

Eigenaar Olav Davidse wilde zijn succesvolle Badhotel in Renesse en Villa Westerduin (B&B) blijven ontwikkelen en de, van oudsher, onderscheidende marktprofilering van het Badhotel in relatie tot welzijn en vitaliteit vergroten. Door integraal vanuit gastbeleving, merkstrategie, trends en architectuur te denken, ontstond het idee om Villa Westerduin uit te breiden met twee tuinsuites en het bijgebouw met vijf gezinskamers te transformeren tot een nieuw villaconcept met elf villakamers. Davidse: “ik ben al 27 jaar eigenaar. Door up-to date te blijven verleng je de houdbaarheidsdatum en waarde van je bedrijf en blijf je on top of mind bij je gasten. Samen met De Plekkenmakers heb ik in 2019 mijn strategie, positionering en concept aangescherpt en een master-plekken-plan gemaakt om het maximale uit mijn bedrijf te halen.”

Conceptontwikkeling én architectuur

Ontwikkelaars van strategie, concept en architectuur zijn De Plekkenmakers. Michel Kolenbrander, oud-hotelier en mede-eigenaar: ”wij maken gebruik van de HospitalityConcepting methode waarbij ondernemers in vijf stappen (merkidentiteit,  doelgroep, waarde-innovatie, beleving en brandcoaching) van idee tot realisatie en architectuur komen. Davidse: “De Plekkenmakers hielpen om mijn visie te vertalen naar een onderscheidende positionering en ontwerp van de nieuwe villa. Zij maakten een conceptboek als stip op de vijfjarige horizon én als fundament om duurzame, conceptuele en ruimtelijke investeringsbeslissingen te toetsen. Zo is de nieuwe positionering van het Badhotel Renesse als verfrissende klassieker aan Zee het uitgangspunt geworden voor een authentiek ontwerp en een beleving die zorgt voor betere reviews én een beter resultaat.”

Architectuur

Architect Reggy Hulsken van De Plekkenmakers: “De nieuwbouw van Villa Noordzee kenmerkt zich door een asymmetrische entreegevel met een uitsnede over 3 bouwlagen, beeldbepalende houten elementen in het trappenhuis en ruime houten balkons die ervoor zorgen dat het hotel en de twee villa’s een geheel worden. De toepassing van een houten visgraatpatroon zorgt voor een horizontale belijning die ritmisch, alzijdig en overhoeks doorgetrokken wordt. Met de toevoeging van grote glazen puien aan de zuidzijde wordt de verbinding tussen binnen en buiten versterkt en het zicht op de tuin en het zwembad vergroot.”

Interieur

E.S.T.I.D.A deed het interieur. Eigenaar Michel Ruijgrok: “Het idee was de Zeeuwse cultuur terug te brengen in de kamers, op een sfeervolle, boetiekachtige manier passend bij de fris klassieke positionering. We hebben daarvoor beelden van modern Zeeland als uitgangspunt genomen en drie verschillende type kamers gerealiseerd, met elk een eigen kleurstelling, zoals okergeel, zilvergrijs en koraalrood. We hebben veel ‘echte’ materialen gebruikt: ruig hout en staal bijvoorbeeld. De details maken het af: zo werkten we samen met een Zeeuwse kunstenares die panelen met oesters en mosselen maakt, maar niet op een traditionele manier.”

Overig nieuws