Belgische chef beklaagt zich over onbeschofte gasten

18 september 2017 | Thijs Jacobs

Sam van Houcke, de chef van restaurant Onder de Toren in het Belgische Hansbeke, beklaagde zich op Facebook over enkele wel zeer onbeschofte gasten. Hij riep op om het bericht te delen. Op zijn Facebookpagina schreef hij het volgende:

'Beste dame die gisteren in ons restaurant kwam dineren.
Wanneer u deze ochtend, waarschijnlijk met een ferme kater, wakker wordt hoop ik dat u zich realiseert dat uw gedrag ronduit onbeschoft was en het niet ok is mijn personeel tot huilen toe uit te schelden.

Onder de Toren, het kleine restaurant in het even kleine dorp is een plaats waar mensen komen om gastronomisch te genieten. En in eerste instantie leek u hier ook voor te komen. Toen bleek er iets niet naar uw wens te zijn, waar wij als team direct een oplossing voor zochten. Dit weerhield er u echter niet van om mijn zaalpersoneel, incl mijn vrouw, verder uit te schelden voor het volledige restaurant. De opmerkingen vlogen in het rond en u hield een advocaat-waardige pleidooi voor de andere restaurantbezoekers. Tot mijn grote verbazing werd mijn vrouw ineens voor de 2de maal de huid vol gescholden omdat zij bij het brengen van de rekening geen korting gaf omdat de klant had aangegeven cash te willen betalen en geen nood had aan een btw briefje. Als zelfstandigen onder elkaar was het bijzonder klantonvriendelijk om dit niet te doen, beweerde de heer in kwestie. Zelf nadat hem werd uitgelegd dat wij werken met de officiële kassa en sowieso altijd een btw bon geven en alles geregistreerd staat in het kassasysteem. Na 2u aan een stuk uitgescholden te worden, was dit voor mijn vrouw de druppel. Gekraakt en huilend stond ze in mijn keuken, niet meer wetende wat te moeten doen. Al 11 jaar werk ik samen met Stefanie in een restaurant, nog NOOIT heb ik haar weten huilen omdat een klant haar zo behandelde!!!!

Daarom wil ik u graag even verduidelijken dat ik en mijn collega’s in de horeca elke dag met hart en ziel werken om hun klanten een aangename tijd te bezorgen. Door de grote variëteit aan mensen waarmee wij werken is onze job bijzonder uitdagend. Er mag nooit iets foutlopen, wil dat zeggen dat dat nooit gebeurd? Zeker niet, dat zou een utopie zijn. Wij zijn ook maar mensen, mensen met een passie! Mensen die zich elke dag inzetten om het onze restaurantbezoekers, net zoals u, naar hun zin te maken.

Ik hoop dat door deze brief u beseft dat de manier waarop u gisteren mijn personeel behandeld heeft niet door de beugel kan en ook zij een minimum aan respect verdienen! Meer zelf ik heb immens veel respect dat zij deze avond opnieuw zich 100% zullen inzetten voor onze nieuwe gasten terwijl dit incident zeker nog niet verteerd zal zijn.

Verder nog een fijn weekend gewenst
Sam
Restaurant Onder de Toren

Sharen mag want ALLE horecapersoneel verdient RESPECT!'

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Alles over legionella en dode leidingen

Legionella… Veteranen onder de hoteliers zullen zich herinneren hoe deze ziekteverwekker naam en ‘faam’ kreeg dankzij een congres van het American Legion (Philadelphia, 1976). Dat was nog ver weg, maar in 1999 sloeg de bacterie hard toe in Nederland: 32 mensen overleden door de zi...

Ewout Hoogendoorn spreekt zich uit

Op het Van Hessen relatie event van 6 juni komen een aantal interessante sprekers. Onder wie Ronnie Hinrichs (directeur Van Hessen), Ronald Huiskamp (eigenaar van H-Hospitality en restaurant Arles) en Ewout Hoogendoorn. Ewout is managing eigenaar en managing director van Horwarth HTL Benelux en ...

Interview Utrecht Longread
Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans

Robin Hagedoorn (links op de openingsfoto) en Joachim de Looij stralen van oor tot oor. Hun BUNK Hotel in Utrecht opent op 20 juni de deuren voor de allereerste gasten en wij mochten alvast een kijkje nemen in de Westerkerk die omgetoverd wordt tot hotel. Eenmaal binnen, blijken de bouwvakkers nog d...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Hotel
Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam lanceren We are Amsterdam

Gelegen aan de Prins Hendrikkade, direct tegenover het Centraal Station, is een uniek aanbod van twee fantastische hotels: Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam, die samen alle voordelen van een complete ervaring bieden. Een schat aan verbonden faciliteiten op één loc...

Advertorial
Walk-In met accessoires: een design met veel toegevoegde waarde

De veelzijdige accessoires van HÜPPE Select+ vullen nu elke moderne Walk-In douche perfect aan. Één design met veel toegevoegde waarde, esthetisch, tijdloos mooi en functioneel. De veelzijdige accessoires zijn niet alleen nuttig voor uw gasten, ze zorgen ook voor veel extra comfor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: