Belgische chef beklaagt zich over onbeschofte gasten

18 september 2017 | Thijs Jacobs

Sam van Houcke, de chef van restaurant Onder de Toren in het Belgische Hansbeke, beklaagde zich op Facebook over enkele wel zeer onbeschofte gasten. Hij riep op om het bericht te delen. Op zijn Facebookpagina schreef hij het volgende:

'Beste dame die gisteren in ons restaurant kwam dineren.
Wanneer u deze ochtend, waarschijnlijk met een ferme kater, wakker wordt hoop ik dat u zich realiseert dat uw gedrag ronduit onbeschoft was en het niet ok is mijn personeel tot huilen toe uit te schelden.

Onder de Toren, het kleine restaurant in het even kleine dorp is een plaats waar mensen komen om gastronomisch te genieten. En in eerste instantie leek u hier ook voor te komen. Toen bleek er iets niet naar uw wens te zijn, waar wij als team direct een oplossing voor zochten. Dit weerhield er u echter niet van om mijn zaalpersoneel, incl mijn vrouw, verder uit te schelden voor het volledige restaurant. De opmerkingen vlogen in het rond en u hield een advocaat-waardige pleidooi voor de andere restaurantbezoekers. Tot mijn grote verbazing werd mijn vrouw ineens voor de 2de maal de huid vol gescholden omdat zij bij het brengen van de rekening geen korting gaf omdat de klant had aangegeven cash te willen betalen en geen nood had aan een btw briefje. Als zelfstandigen onder elkaar was het bijzonder klantonvriendelijk om dit niet te doen, beweerde de heer in kwestie. Zelf nadat hem werd uitgelegd dat wij werken met de officiële kassa en sowieso altijd een btw bon geven en alles geregistreerd staat in het kassasysteem. Na 2u aan een stuk uitgescholden te worden, was dit voor mijn vrouw de druppel. Gekraakt en huilend stond ze in mijn keuken, niet meer wetende wat te moeten doen. Al 11 jaar werk ik samen met Stefanie in een restaurant, nog NOOIT heb ik haar weten huilen omdat een klant haar zo behandelde!!!!

Daarom wil ik u graag even verduidelijken dat ik en mijn collega’s in de horeca elke dag met hart en ziel werken om hun klanten een aangename tijd te bezorgen. Door de grote variëteit aan mensen waarmee wij werken is onze job bijzonder uitdagend. Er mag nooit iets foutlopen, wil dat zeggen dat dat nooit gebeurd? Zeker niet, dat zou een utopie zijn. Wij zijn ook maar mensen, mensen met een passie! Mensen die zich elke dag inzetten om het onze restaurantbezoekers, net zoals u, naar hun zin te maken.

Ik hoop dat door deze brief u beseft dat de manier waarop u gisteren mijn personeel behandeld heeft niet door de beugel kan en ook zij een minimum aan respect verdienen! Meer zelf ik heb immens veel respect dat zij deze avond opnieuw zich 100% zullen inzetten voor onze nieuwe gasten terwijl dit incident zeker nog niet verteerd zal zijn.

Verder nog een fijn weekend gewenst
Sam
Restaurant Onder de Toren

Sharen mag want ALLE horecapersoneel verdient RESPECT!'

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Accor presenteert nieuw lifestyle loyalty-programma

Accor transformeert haar loyalty-programma tot een integraal wereldwijd platform dat rewards, diensten en belevingen integreert over de hele hospitality-omgeving. De nieuwe opzet biedt onze gasten in hun dagelijks leven unieke belevingen en concrete meerwaarde, of ze nu werken, onderweg zijn of onts...

OTA's Longread
Dit is waarom de waarde van je hotel daalt als je last-minute deals aanbiedt

De impact van het gebruik van ‘promotional OTAs’ op de waarde van een hotel In de VS zijn tussen 2009 en 2012 de commissiekosten voor hotels twee keer zo snel gestegen als de omzet. Daardoor is het gemiddelde percentage van acquisitiekosten gestegen naar 15 tot 25 procent van het bedr...

Awards Hotel Duurzaamheid
QO Amsterdam wint Sustainability Award

QO Amsterdam, een IHG hotel, heeft gisteravond de publieksprijs van de Sustainability Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Frame Awards. Het duurzame lifestyle hotel, gelegen in het Amstelkwartier, laat zien dat een duurzame, circulaire benadering dé manier is om daadwerkelijk een positief ef...

Hotel Opening
The Student Hotel opent in 2020 in Delft

The Student hotel gaat in 2020 haar achste vestiging openen in Delft. Het hotel krijgt 350 kamers met de mogelijkheid voor studenten om kamers te huren, zo lezen we op greatervenues.com. De hotelketen is in 2006 opgericht door Charlie Macgregor met als doel om een stimulerende omgeving voor stude...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Internationaal Marriott
Gasten Marriott kunnen stadionomroeper bij Manchester United worden

Marriott International en Manchester United kondigen vandaag een meerjarige samenwerking met elkaar aan. De 120 miljoen leden van het reisprogramma Marriott Bonvoy profiteren door deze samenwerking van exclusieve en unieke voetbalbelevenissen van Manchester United, waaronder de kans om voor é...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: