Belgische chef beklaagt zich over onbeschofte gasten

18 september 2017 | Thijs Jacobs

Sam van Houcke, de chef van restaurant Onder de Toren in het Belgische Hansbeke, beklaagde zich op Facebook over enkele wel zeer onbeschofte gasten. Hij riep op om het bericht te delen. Op zijn Facebookpagina schreef hij het volgende:

'Beste dame die gisteren in ons restaurant kwam dineren.
Wanneer u deze ochtend, waarschijnlijk met een ferme kater, wakker wordt hoop ik dat u zich realiseert dat uw gedrag ronduit onbeschoft was en het niet ok is mijn personeel tot huilen toe uit te schelden.

Onder de Toren, het kleine restaurant in het even kleine dorp is een plaats waar mensen komen om gastronomisch te genieten. En in eerste instantie leek u hier ook voor te komen. Toen bleek er iets niet naar uw wens te zijn, waar wij als team direct een oplossing voor zochten. Dit weerhield er u echter niet van om mijn zaalpersoneel, incl mijn vrouw, verder uit te schelden voor het volledige restaurant. De opmerkingen vlogen in het rond en u hield een advocaat-waardige pleidooi voor de andere restaurantbezoekers. Tot mijn grote verbazing werd mijn vrouw ineens voor de 2de maal de huid vol gescholden omdat zij bij het brengen van de rekening geen korting gaf omdat de klant had aangegeven cash te willen betalen en geen nood had aan een btw briefje. Als zelfstandigen onder elkaar was het bijzonder klantonvriendelijk om dit niet te doen, beweerde de heer in kwestie. Zelf nadat hem werd uitgelegd dat wij werken met de officiële kassa en sowieso altijd een btw bon geven en alles geregistreerd staat in het kassasysteem. Na 2u aan een stuk uitgescholden te worden, was dit voor mijn vrouw de druppel. Gekraakt en huilend stond ze in mijn keuken, niet meer wetende wat te moeten doen. Al 11 jaar werk ik samen met Stefanie in een restaurant, nog NOOIT heb ik haar weten huilen omdat een klant haar zo behandelde!!!!

Daarom wil ik u graag even verduidelijken dat ik en mijn collega’s in de horeca elke dag met hart en ziel werken om hun klanten een aangename tijd te bezorgen. Door de grote variëteit aan mensen waarmee wij werken is onze job bijzonder uitdagend. Er mag nooit iets foutlopen, wil dat zeggen dat dat nooit gebeurd? Zeker niet, dat zou een utopie zijn. Wij zijn ook maar mensen, mensen met een passie! Mensen die zich elke dag inzetten om het onze restaurantbezoekers, net zoals u, naar hun zin te maken.

Ik hoop dat door deze brief u beseft dat de manier waarop u gisteren mijn personeel behandeld heeft niet door de beugel kan en ook zij een minimum aan respect verdienen! Meer zelf ik heb immens veel respect dat zij deze avond opnieuw zich 100% zullen inzetten voor onze nieuwe gasten terwijl dit incident zeker nog niet verteerd zal zijn.

Verder nog een fijn weekend gewenst
Sam
Restaurant Onder de Toren

Sharen mag want ALLE horecapersoneel verdient RESPECT!'

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Verhoging btw-tarief: doorberekenen of niet?

De btw-verhoging van het lage tarief (van 6 naar 9 procent) komt akelig dichtbij. Op 1 januari 2019 moet de horeca daarom bij vrijwel de gehele inkoop, met uitzondering van alcoholhoudende dranken, rekening houden met een prijsverhoging. Goed om te weten: bier tot 0,5% en wijn tot 1,2% vallen onder ...

Achtergronden
Download nu de HorecaMarketingKalender 2019

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je hotel deden? Dat kwa...

Interview Longread
Interview Gunay en Atilay Uslu: "We hebben nu al bijna 10.000 bedden"

Wie denkt dat dit interview met Atilay en Gunay Uslu (à la Quote 500) gaat over het reeds vergaarde vermogen van de oprichter of over het succes van Corendon op het gebied van touroperating of airlines, komt bedrogen uit. Nee, de hoteltak van Corendon is inmiddels zo groot geworden, dat dit o...

Achtergronden
Download nu de Hospitality Management Kerstspecial

Heerlijk, het is bijna Kerst. Voor wie zich even terug wil trekken, en daarbij een goed stuk wil lezen, biedt de Kerstspecial van Hospitality Management uitkomst. In deze speciale uitgave plaatsten we maar liefst vijf diepte-interviews, met onder andere Atilay en Gunay Uslu van Corendon, Maik Willem...

Hotel Achtergronden
City Resort Helmond opnieuw host van Open Dutch Taekwondo

City Resort Hotel Helmond heeft een goed jaar achter de rug. In 2018 mocht het weer vele tevreden (hotel)gasten verwelkomen die zich enorm goed thuis voelden. Dat kan ook haast niet anders want City Resort Helmond biedt diverse faciliteiten zoals Wellnessresort Helmond en Restaurant Op Suyt. Daarnaa...

Achtergronden
LBG Hotels adopteert kamer in Ronald McDonald Huis Maastricht

In de donkere dagen vóór Kerst komt LBG Hotels met een bijzonder Kerstverhaal: zij adopteert met Townhouse Designhotel een kamer in Ronald McDonald Huis Maastricht. Het Huis biedt gezinnen een warm verblijf dicht bij hun ernstig zieke kind als hij of zij is opgenomen in het Maastricht ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: