Ben Voogd ontvangt prijs van Marriott

24 mei 2013 |
Ben Voogd ontvangt prijs van Marriott<

Ben Voogd, conciërge van het Renaissance Amsterdam Hotel, heeft de J. Willard Marriott Award of Excellence in ontvangst mogen nemen. Voogd ontvangt de prijs vanwege zijn uitmuntende staat
van dienst.

Aangeboren talent
Het talent van een hotelconciërge, net als dat van een schrijver of atleet, is iets dat niet kan worden geleerd, volgens Voogd. Hierover zegt hij: “Het zit gewoon in je.” In Voogd zit die vaardigheid al sinds hij als jongen opgroeide in Amsterdam en is wat hem na 31 jaar in het hotel één van ontvangers van de award maakt.

Uitstekende service
De prijs werd in 1987 in het leven geroepen om de beste medewerkers binnen de Marriott groep te eren voor hun uitstekende service. Tijdens de ceremonie op 14 mei in Bethesda, Amerika nam Voogd samen met negen andere internationale medewerkers (zie onder) zijn medaille in ontvangst.

Het succes van een conciërge
Voogd’s succes in het hotel begint met de connectie met zijn geboorteplaats. ”Je moet van je stad, je land en je hotel houden”, zegt Voogd. “Als je die liefde hebt, is het heel gemakkelijk om goed voor je gasten te zorgen.” En dat zorgen voor gasten kan alle vormen aan nemen; van tips voor de beste unieke restaurants en looproutes tot het regelen van speciale tours en het verzorgen van entreekaartjes. Voogd’s assistentie stopt echter niet bij de ingang van het hotel. Zo belde er in het verleden een gast naar de conciërge voor een ambulance, haar man had een hartaanval. De gasten verbleven uiteindelijk een week in het ziekenhuis, waar Voogd ze na werktijd bezocht. “Ik wilde hen voorzien van een vriendelijk gezicht.” legt hij uit. “Het kan heel overweldigend zijn om in een vreemd land dergelijke gezondheidsproblemen te hebben.”

Inspirerende reizen
Wanneer Ben niet druk is met gasten helpen, is hij zelf graag hotelgast. Door te reizen ziet hij hoe andere Marriott medewerkers voor gasten zorgen. De kennismaking met en kennis van andere culturen is volgens hem ook een van de krachten van een goede conciërge.

De winnaars worden geselecteerd op basis van case studies die de verschillende hotels wereldwijd hebben ingezonden over deze medewerker en zijn/haar talenten en wat deze medewerker zo speciaal maakt.

Naast Voogd zijn winnaars van de award dit jaar:
- Jinney Byrne, Breakfast Ambassador Fairfield Inn & Suites Tampa North, VS
- Marfelia Fernandez, Spa Manager Orlanda World Center Marriott, VS
- Mercedita Fernandez, Director of Housekeeping The Ritz Carlton Dubai International Financial Centre, Dubai
- Phyllis Hester, Assistant to the Excutive Chairman of the Board, Marriott International, VS
- Gilbert Gonzales, Podium Agent Gaylord Texan Resort & Convention Center, VS
- Phyllis Hill Johnson, Senior Director, Owner Franchise Services Marriott International, VS
- Shirley Nelson, Executive/Sales Administrative Agent, Bethesda Marriott, VS
- Tanja Ritter, Front Office Manager, Melbourne Marriott Hotel, Australië
- Richard Rivera, Door Attendant Cleveland Marriott Downtown at Key Center, VS

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: