Beste hotelbar van Nederland gezocht

6 maart 2014 |
Beste hotelbar van Nederland gezocht<

Voor de derde keer wordt de verkiezing voor de Red & Grey Hotel Bar Award georganiseerd. Dit jaar maken niet alleen Amsterdamse hotelbars kans om deze prijs te winnen, maar kunnen
ook hotelbars in Den Haag en Rotterdam meedingen.

Testers op pad
Komende twee maanden bezoekt een onafhankelijk testteam de verschillende hotelbars om te kijken welke genomineerd worden voor de Best Hotel Bar Award 2014. De testers letten onder meer op service, de kaart, het interieur, de sfeer en de programmering. De genomineerden worden begin mei bekend gemaakt en dan kan er de hele maand online worden gestemd. In juni wordt bekend welke hotelbar zich de beste van Nederland mag noemen.

Opmars
“Hotelbars zijn in Nederland bezig met een grote opmars,” zegt organisator en trendwatcher Vincent van Dijk. “Na Amsterdam zien we dat er ook in andere steden steeds meer bijzondere hotelbars komen en dat de hotelbar een steeds geliefdere uitgaansplek wordt voor mensen die willen genieten van een goede cocktail en internationale service. In veel wereldsteden was dit al langer aan de hand en afgelopen jaren zie je dat ook Nederlandse hotels veel meer investeren in hun bar. En niet zonder resultaat. Het aanbod en de kwaliteit zijn echt sterk toegenomen.”

Winnaars
Vorig jaar won de SKYLOUNGE van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal de prijs voor de beste hotelbar van Amsterdam. In 2012 viel de eer te beurt aan Tunes Bar van het Conservatorium Hotel.

Aanmelden en organisatie
Hotels kunnen zich aanmelden voor de verkiezing via de site BestHotelBar.com Hier kan vanaf medio mei ook gestemd worden. De verkiezing wordt georganiseerd door creatief bureau HBMEO en wordt mogelijk gemaakt door de cocktaildrank Red & Grey (de mix van Canadian Red en Grey Goose).
Door Frank Lindner:mailto:redactier@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: