Blog Shima Zeroual (12/12)

30 mei 2012 |
Blog Shima Zeroual (12/12)<

%{font-size:14pt}Goed nieuws% Dit is mijn allerlaatste blog en ik heb gelijk heel erg goed nieuws! Mijn competentie-rapport was goed genoeg waardoor ik dinsdag 5 juni mijn onderzoek mag verdedigen. De bedoeling is dat ik een presentatie geef over mijn onderzoek en natuurlijk veel vragen mag beantwoorden.

Ideeën delen
Vorige maand heeft u de uitkomsten van mijn onderzoek kunnen lezen. Uit de resultaten kwam naar voren dat de duur van de maaltijd verkort kan worden met 25 procent en de winst kan worden verhoogd met 34 procent. In deze blogaflevering wil ik graag mijn ideeën met u delen. Onderstaande tabel is een voorbeeld van een revenue-strategie. Welke voorbereidingen kunnen worden genomen en waar zou je op kunnen letten als het rustig is.


Een andere tool is een process map welke gebruikt kan worden om medewerkers te trainen. Hiermee kan ook iedere service stap getimed worden en kunnen probleemgebieden worden geïdentificeerd. Mijn onderzoek laat zien dat de verwachte duur van de maaltijd 114 minuten is, en dat deze verkort kan worden tot 85 minuten. Daar hoeft u natuurlijk niet gelijk naar te streven, de process map illustreert hoe lang iedere service stap duurt en waar verkort kan worden.
Samenwerken aan betere gastbeleving
Heel waarschijnlijk zeg ik hetzelfde als velen voor mij gedaan hebben. Ik geloof dat een goede samenwerking zal leiden naar meer winst en een betere gastbeleving.

Mijn laatste blog is tevens ook een hele korte blog. Als laatste wil ik graag nog mijn scriptie met jullie delen, en hoop ik dat jullie genoten hebben van mijn blog en net zoveel geleerd hebben van mij als ik van jullie.
Tot ziens,

Shima Zeroual


Wilt u reageren? Stuur dan uw reactie naar de "redactie van Hospitality Management":mailto:redactie@uitgeverijps.nl?SUBJECT=Mijn%20reactie%20op%20blog%20Shima%20Zeroual. De contactgegevens van Shima Zeroual zijn bij ons bekend.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: