Booking.com presenteert twee gratis data-analytics producten

30 juni 2016 | Thijs Jacobs

Booking.com, de wereldwijde marktleider op het gebied van online reserveringen, kondigt vandaag de lancering aan van twee gratis data-analytics producten voor de meer dan 962.000 accommodatiepartners wereldwijd. De combinatie van Booking.com Analytics en het Opportunity Centre stelt accommodatie-eigenaren in staat om hun onderneming te laten groeien met toepasbare data en advies op maat.

Deze data, de beste die momenteel voor deze branche beschikbaar zijn, worden realtime geleverd via een dynamisch dashboard. De twee producten maken vanaf nu standaard deel uit van het pakket dat wereldwijd beschikbaar is voor partners die samenwerken met Booking.com.

“Wij willen onze wereldwijde community van accommodatiepartners van dienst zijn met steeds weer nieuwe en persoonlijkere manieren van ondersteuning, en daarom blijven we continu innoveren,” zegt Remco van Zanten, Global Director Partner Services van Booking.com. “We weten dat onze partners meer data en toepasbare inzichten willen hebben, om via ons platform hun omzet te verhogen. Deze nieuwe tools bieden onze partners toegang tot relevante data en advies op de momenten dat het ze het beste uitkomt, want ze hebben het al druk genoeg. Het gaat hier in essentie om super-gepersonaliseerde content die realtime geleverd wordt, zodat onze partners hun onderneming naar een hoger niveau kunnen tillen.”

Het Booking.com Analytics-dashboard biedt momenteel vier hoofdrapportages, waaronder twee rapportages van verkoopresultaten. Het vooruitkijkende Voortgangsrapport stelt partners in staat om hun verkopen op Booking.com te benchmarken ten opzichte van het vorige jaar en hun performance te vergelijken met geaggregeerde data van hun verkoopperformance in het afgelopen jaar. Het rapport Verkoopstatistieken biedt een helder overzicht van de verkopen van een accommodatie gedurende het afgelopen jaar. Het dashboard bevat ook twee rapportages met informatie over het boekersgedrag: Booker Insights, dat diepgaande inzichten biedt in het land van herkomst, hoe er geboekt is (PC, tablet, smartphone), en het reisdoel, en informatie over de boekingsperiode, om te zien hoe ver van tevoren klanten van Booking.com hun accommodatie boeken.

Partners die nog dieper in alle cijfers willen duiken, kunnen hun data vergelijken met:

Vorig jaar (eigen data)
Referentiegroep - alle accommodatie van hetzelfde type en met dezelfde sterrenclassificatie (indien van toepassing) in de bestemming van de partner
Vergelijking met concurrentie - 10 accommodaties, door de partner zelf gekozen
Markt - alle accommodaties in de bestemming van de partner, onafhankelijk van het type of de sterrenclassificatie
Partners kunnen de data zelf nog verder analyseren voor diepere inzichten in:

Ranking - met hun eigen ingestelde en vooringestelde groep van concurrenten 
Verschillende periodes - 7, 14, 30, 60, 90, of 365 dagen
Veranderingen over een periode
De rapporten worden aangevuld met handige, gebruiksvriendelijke tips, die allerlei soorten partners helpen de data te begrijpen. Ook worden alle verschillende definities die gebruikt worden in het dashboard uitgelegd in deze rapporten.

De data in het dashboard zijn de beste beschikbaar in deze branche, en worden geanalyseerd door middel van een speciaal door Booking.com ontwikkelde logica, met als resultaat een geprioritiseerde lijst van toepasbare zakelijke adviezen, het Opportunity Centre. Partners kunnen hier in één oogopslag kansrijke suggesties bekijken, de meest relevante opties voor hun accommodatie selecteren, en ze direct implementeren. Zo kunnen ze hun positie te verbeteren en hun onderneming via Booking.com laten groeien. Nadat de voorgestelde suggesties doorgevoerd zijn, kunnen partners terugkeren naar het analytics dashboard, om eenvoudig de resultaten van hun inspanningen te volgen, hun progressie in de gaten te houden en nieuwe mogelijkheden te identificeren voor potentiële groei.

Booking.com Analytics en het nieuwe Opportunity Centre zijn nu voor alle accommodatiepartners van Booking.com wereldwijd beschikbaar in 42 talen via hun Extranet. Nieuwe rapporten zullen in de komende weken worden toegevoegd, waaronder het RateIntelligence-dashboard van BookingSuite voor partners die zich al hebben aangemeld voor het nieuwe product.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Airbnb
Airbnb: Maastricht bij 20 topbestemmingen voor volgend jaar

Nog op zoek naar een unieke reisbestemming voor 2020? Airbnb onthult op basis van de huidige reserveringsgegevens 20 verrassende bestemmingen en verborgen parels wereldwijd. Van postindustriële cultuursteden als Milwaukee en Guadalajara tot nieuwe bestemmingen die meeliften op de groei van het ...

Awards Amsterdam
Sofitel Legend The Grand Amsterdam wint World Luxury Hotel Award

Sofitel Legend The Grand Amsterdam viel zaterdag 12 oktober in de prijzen tijdens de uitreiking van de World Luxury Hotel Awards 2019. In de categorie Luxury Gourmet Hotel mocht het Amsterdamse hotel de award in ontvangst nemen. De prestigieuze World Luxury Hotel Awards onderscheiden elk jaar toonaa...

Hotelbouwplannen Opening
[FOTO'S] Curaçao Marriott Beach Resort opent begin november

Binnenkort opent het compleet vernieuwde Curaçao Marriott Beach Resort officieel zijn deuren. Het resort is 3 jaar dicht geweest en voor 37 miljoen dollar volledig gerenoveerd en opnieuw ingericht. De heropening geeft dit icoon van Curaçaose gastvrijheid weer de positie als meest luxue...

Awards Internationaal
Kruisherenhotel Maastricht wint Grand Prix Best Charming Hotel in Europe

Gisteravond werd tijdens een feestelijke ceremonie in Château de Ferrières, nabij Parijs, bekendgemaakt dat Kruisherenhotel Maastricht de award 'Grand Prix Best Charming Hotel in Europe' heeft gewonnen. Award 'Grand Prix Best Charming Hotel in Europe' voor Kruisherenh...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Booking.com OTA's
Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe t...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: