Booking.com presenteert twee gratis data-analytics producten

30 juni 2016 | Thijs Jacobs

Booking.com, de wereldwijde marktleider op het gebied van online reserveringen, kondigt vandaag de lancering aan van twee gratis data-analytics producten voor de meer dan 962.000 accommodatiepartners wereldwijd. De combinatie van Booking.com Analytics en het Opportunity Centre stelt accommodatie-eigenaren in staat om hun onderneming te laten groeien met toepasbare data en advies op maat.

Deze data, de beste die momenteel voor deze branche beschikbaar zijn, worden realtime geleverd via een dynamisch dashboard. De twee producten maken vanaf nu standaard deel uit van het pakket dat wereldwijd beschikbaar is voor partners die samenwerken met Booking.com.

“Wij willen onze wereldwijde community van accommodatiepartners van dienst zijn met steeds weer nieuwe en persoonlijkere manieren van ondersteuning, en daarom blijven we continu innoveren,” zegt Remco van Zanten, Global Director Partner Services van Booking.com. “We weten dat onze partners meer data en toepasbare inzichten willen hebben, om via ons platform hun omzet te verhogen. Deze nieuwe tools bieden onze partners toegang tot relevante data en advies op de momenten dat het ze het beste uitkomt, want ze hebben het al druk genoeg. Het gaat hier in essentie om super-gepersonaliseerde content die realtime geleverd wordt, zodat onze partners hun onderneming naar een hoger niveau kunnen tillen.”

Het Booking.com Analytics-dashboard biedt momenteel vier hoofdrapportages, waaronder twee rapportages van verkoopresultaten. Het vooruitkijkende Voortgangsrapport stelt partners in staat om hun verkopen op Booking.com te benchmarken ten opzichte van het vorige jaar en hun performance te vergelijken met geaggregeerde data van hun verkoopperformance in het afgelopen jaar. Het rapport Verkoopstatistieken biedt een helder overzicht van de verkopen van een accommodatie gedurende het afgelopen jaar. Het dashboard bevat ook twee rapportages met informatie over het boekersgedrag: Booker Insights, dat diepgaande inzichten biedt in het land van herkomst, hoe er geboekt is (PC, tablet, smartphone), en het reisdoel, en informatie over de boekingsperiode, om te zien hoe ver van tevoren klanten van Booking.com hun accommodatie boeken.

Partners die nog dieper in alle cijfers willen duiken, kunnen hun data vergelijken met:

Vorig jaar (eigen data)
Referentiegroep - alle accommodatie van hetzelfde type en met dezelfde sterrenclassificatie (indien van toepassing) in de bestemming van de partner
Vergelijking met concurrentie - 10 accommodaties, door de partner zelf gekozen
Markt - alle accommodaties in de bestemming van de partner, onafhankelijk van het type of de sterrenclassificatie
Partners kunnen de data zelf nog verder analyseren voor diepere inzichten in:

Ranking - met hun eigen ingestelde en vooringestelde groep van concurrenten 
Verschillende periodes - 7, 14, 30, 60, 90, of 365 dagen
Veranderingen over een periode
De rapporten worden aangevuld met handige, gebruiksvriendelijke tips, die allerlei soorten partners helpen de data te begrijpen. Ook worden alle verschillende definities die gebruikt worden in het dashboard uitgelegd in deze rapporten.

De data in het dashboard zijn de beste beschikbaar in deze branche, en worden geanalyseerd door middel van een speciaal door Booking.com ontwikkelde logica, met als resultaat een geprioritiseerde lijst van toepasbare zakelijke adviezen, het Opportunity Centre. Partners kunnen hier in één oogopslag kansrijke suggesties bekijken, de meest relevante opties voor hun accommodatie selecteren, en ze direct implementeren. Zo kunnen ze hun positie te verbeteren en hun onderneming via Booking.com laten groeien. Nadat de voorgestelde suggesties doorgevoerd zijn, kunnen partners terugkeren naar het analytics dashboard, om eenvoudig de resultaten van hun inspanningen te volgen, hun progressie in de gaten te houden en nieuwe mogelijkheden te identificeren voor potentiële groei.

Booking.com Analytics en het nieuwe Opportunity Centre zijn nu voor alle accommodatiepartners van Booking.com wereldwijd beschikbaar in 42 talen via hun Extranet. Nieuwe rapporten zullen in de komende weken worden toegevoegd, waaronder het RateIntelligence-dashboard van BookingSuite voor partners die zich al hebben aangemeld voor het nieuwe product.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Charme Hotels breidt uit met Kasteel Solhof en Hotel Ter Elst in België

Charme Hotels heeft het hotel Ter Elst te Edegem en het kasteel Solhof te Aartselaar aan haar collectie mogen toevoegen. Hotel Ter Elst is gelegen aan de rand van de stad Antwerpen, heeft 53 ruime kamers, voorzien van gratis koffie en thee, airconditioning en wifi. ’s Ochtends kan de gast geni...

Hotelketens Achtergronden
Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop

De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het populaire vijfsterrenhotel lanceert deze week een eigen online shop waarin typische Pulitzer producten worden verkocht. Online Shop Het idee van de ...

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Hotel Parkview Amsterdam gesloten door burgemeester vanwege incidenten met handgranaten

Gisteren is op last van burgemeester Halsema Hotel Parkview aan de Korte Van Eeghenstraat in Amsterdam gesloten. De sluiting is voor onbepaalde tijd en op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In de nacht van 5 op 6 juli is er een explosie geweest in de Korte Van Eeghenstraat. Het...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Amsterdam Interview Longread
Afscheidsinterview Hans Vugts, Hotel Casa Amsterdam

Het begrip ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is dusdanig ingeburgerd dat de afkorting MVO telkens opduikt in allerlei marketingstrategieën. Veel bedrijven gaan kort door de bocht om zich dat predicaat toe te eigenen. Dus laten we maar eens kijken naar een hotel dat niet enkel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: