Booking.com presenteert twee gratis data-analytics producten

30 juni 2016 | Thijs Jacobs

Booking.com, de wereldwijde marktleider op het gebied van online reserveringen, kondigt vandaag de lancering aan van twee gratis data-analytics producten voor de meer dan 962.000 accommodatiepartners wereldwijd. De combinatie van Booking.com Analytics en het Opportunity Centre stelt accommodatie-eigenaren in staat om hun onderneming te laten groeien met toepasbare data en advies op maat.

Deze data, de beste die momenteel voor deze branche beschikbaar zijn, worden realtime geleverd via een dynamisch dashboard. De twee producten maken vanaf nu standaard deel uit van het pakket dat wereldwijd beschikbaar is voor partners die samenwerken met Booking.com.

“Wij willen onze wereldwijde community van accommodatiepartners van dienst zijn met steeds weer nieuwe en persoonlijkere manieren van ondersteuning, en daarom blijven we continu innoveren,” zegt Remco van Zanten, Global Director Partner Services van Booking.com. “We weten dat onze partners meer data en toepasbare inzichten willen hebben, om via ons platform hun omzet te verhogen. Deze nieuwe tools bieden onze partners toegang tot relevante data en advies op de momenten dat het ze het beste uitkomt, want ze hebben het al druk genoeg. Het gaat hier in essentie om super-gepersonaliseerde content die realtime geleverd wordt, zodat onze partners hun onderneming naar een hoger niveau kunnen tillen.”

Het Booking.com Analytics-dashboard biedt momenteel vier hoofdrapportages, waaronder twee rapportages van verkoopresultaten. Het vooruitkijkende Voortgangsrapport stelt partners in staat om hun verkopen op Booking.com te benchmarken ten opzichte van het vorige jaar en hun performance te vergelijken met geaggregeerde data van hun verkoopperformance in het afgelopen jaar. Het rapport Verkoopstatistieken biedt een helder overzicht van de verkopen van een accommodatie gedurende het afgelopen jaar. Het dashboard bevat ook twee rapportages met informatie over het boekersgedrag: Booker Insights, dat diepgaande inzichten biedt in het land van herkomst, hoe er geboekt is (PC, tablet, smartphone), en het reisdoel, en informatie over de boekingsperiode, om te zien hoe ver van tevoren klanten van Booking.com hun accommodatie boeken.

Partners die nog dieper in alle cijfers willen duiken, kunnen hun data vergelijken met:

Vorig jaar (eigen data)
Referentiegroep - alle accommodatie van hetzelfde type en met dezelfde sterrenclassificatie (indien van toepassing) in de bestemming van de partner
Vergelijking met concurrentie - 10 accommodaties, door de partner zelf gekozen
Markt - alle accommodaties in de bestemming van de partner, onafhankelijk van het type of de sterrenclassificatie
Partners kunnen de data zelf nog verder analyseren voor diepere inzichten in:

Ranking - met hun eigen ingestelde en vooringestelde groep van concurrenten 
Verschillende periodes - 7, 14, 30, 60, 90, of 365 dagen
Veranderingen over een periode
De rapporten worden aangevuld met handige, gebruiksvriendelijke tips, die allerlei soorten partners helpen de data te begrijpen. Ook worden alle verschillende definities die gebruikt worden in het dashboard uitgelegd in deze rapporten.

De data in het dashboard zijn de beste beschikbaar in deze branche, en worden geanalyseerd door middel van een speciaal door Booking.com ontwikkelde logica, met als resultaat een geprioritiseerde lijst van toepasbare zakelijke adviezen, het Opportunity Centre. Partners kunnen hier in één oogopslag kansrijke suggesties bekijken, de meest relevante opties voor hun accommodatie selecteren, en ze direct implementeren. Zo kunnen ze hun positie te verbeteren en hun onderneming via Booking.com laten groeien. Nadat de voorgestelde suggesties doorgevoerd zijn, kunnen partners terugkeren naar het analytics dashboard, om eenvoudig de resultaten van hun inspanningen te volgen, hun progressie in de gaten te houden en nieuwe mogelijkheden te identificeren voor potentiële groei.

Booking.com Analytics en het nieuwe Opportunity Centre zijn nu voor alle accommodatiepartners van Booking.com wereldwijd beschikbaar in 42 talen via hun Extranet. Nieuwe rapporten zullen in de komende weken worden toegevoegd, waaronder het RateIntelligence-dashboard van BookingSuite voor partners die zich al hebben aangemeld voor het nieuwe product.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Internationaal
Coronavirus: checklist en veelgestelde ondernemersvragen. Wie betaalt de rekening?

Het coronavirus komt steeds dichterbij, maar wat is de impact op de logiesverstrekkers in ons land? Het RIVM en KHN hebben de meest gestelde vragen en antwoorden over het coronavirus op een rij gezet, waarbij ook wordt gekeken naar de impact van de verspreiding van het virus op jouw onderneming. We ...

Achtergronden Internationaal
Coronavirus laat diepe wonden achter bij hotels in Hongkong

Hoteliers in Hongkong voelen zich in de steek gelaten door hun overheid. De recente uitbraak van het coronavirus heeft de hotellerie in de stad diep getroffen: terwijl er vorig jaar in februari 90.000 nachtelijke bezoekers werden geregistreerd, is dat aantal nu gedaald naar 3.000. De overheid heeft ...

Achtergronden Tech
Reissector: Google wordt nu echt een maatje te groot

Ruim dertig bedrijven uit de reissector dienen een klacht tegen Google in bij de Europese Commissie. Google geeft namelijk de resultaten uit de eigen zoekmachine voorrang op het aanbod van reisbedrijven, zo meldt de Financial Times. Met andere woorden: als je googelt naar een hotel in Praag, dan zie...

Interview
"Een ode aan de natuur waarin concept, interieurontwerp en gastbeleving tot één uniek verhaal samensmelten"

Ontwerpen vanuit een hospitality perspectief met de natuur als leidraad Interview met Ruud Belmans van WeWantMore en Steven Verrept van Château de Vignée over de transformatie van een 400 jaar oud kasteel naar een unieke gastbeleving in het topsegment van de Belgische Ardennen. Het k...

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België en Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: