Booking.com verdubbelt steun aan duurzaam toerisme

4 december 2017 | Roy Spijker

Booking.com zet haar succesvolle Booking Booster Programma in 2018 voort. In navolging op de geslaagde lancering in 2017 kondigt Booking.com het Booking Booster Programma 2018 aan. Daarnaast lanceert Booking.com twee nieuwe initiatieven, Booking Labs en Booking Cares Fonds, om ontwikkelingen in duurzaam toerisme te stimuleren. Booking.com stelt hier €4 miljoen voor beschikbaar.

“Het Booking Booster Programma, ons nieuwe Booking Booster Labs-initiatief en het Booking Cares Fonds zijn speciaal ontworpen om innovatieve partijen in verschillende sectoren in de duurzaam-toerismebranche te steunen”, zegt Gillian Tans, CEO van Booking.com. “Met deze initiatieven identificeren, financieren en coachen we  start-ups, groeiende sociale ondernemingen en de non-profit projecten, maar ook change-makers van universiteiten, overheden en NGO’s. Zo helpen we hen nog meer en betere impact te maken. We willen mensen en organisaties steunen om verandering teweeg te brengen en een gezonde en duurzame toekomst mogelijk te maken voor duizenden bestemmingen over de hele wereld.”
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: