Caron en Van Oostenbrugge ambassadeurs Engels rundvlees

27 december 2012 |
Caron en Van Oostenbrugge ambassadeurs Engels rundvlees<

Alain Caron en Richard van Oostenbrugge zijn brand ambassadors geworden van Engels rundvlees.
In in de keuken van Bord’Eau van Hotel De L'Europe lieten ze genodigden kennismaken met het vlees. Dit gebeurde in aanwezigheid van de Britse ambassadeur Paul Arkwright en Jean Pierre Garnier, hoofd export services van de Britse vleesbelangenorganisatie EBLEX.

Gerenommeerde chefs
Garnier is zeer enthousiast over de samenwerking met Alain Caron en Richard van Oostenbrugge: “Het is natuurlijk geweldig dat deze twee gerenommeerde chefs zo enthousiast zijn over de kwaliteit van ons vlees en dat ze dit op diverse manieren willen promoten. In 2013 staan diverse presentaties aan professionals op het programma, waaronder een trip naar Engeland.”

Gevoel goed
De chefs, goed bevriend met elkaar, zijn naar eigen zeggen niet over één nacht ijs gegaan bij het aangaan van de samenwerking. Caron vertelt: “Je moet echt een goed gevoel hebben voor een product, wil je met een organisatie gaan samenwerken. Mensen vertrouwen erop dat ik hen een goed advies geef, dus ik kies alleen voor producten van de hoogst mogelijke kwaliteit.”

Overtuiging
Van Oostenbrugge, vorige maand beloond met een Michelinster voor restaurant Bord’Eau, voegt daar aan toe: “Op mijn reis naar Engeland ben ik zo overtuigd geraakt van de kwaliteit van de Engelse toprassen dat ik ze het liefste morgen op de kaart heb!”

Onderscheidend zijn
Beiden geven aan dat restaurants zich kunnen onderscheiden door te werken met Engels rundvlees: “We zien al jaren het vlees van de rassen Black Angus en Limousin op het menu, maar daarmee onderscheidt je jezelf niet meer. Door de diverse rassen uit Engeland te gebruiken, van runderen die een goed en gezond leven hebben gehad, breng je topkwaliteit op het bord”.

Op de foto boven (vlnr): Ambassadeur Paul Arkwright, Alain Caron, Richard van Oostenbrugge en Jean Pierre Garnier rond de Engelse runderpistola.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: