Caron en Van Oostenbrugge ambassadeurs Engels rundvlees

27 december 2012 |
Caron en Van Oostenbrugge ambassadeurs Engels rundvlees<

Alain Caron en Richard van Oostenbrugge zijn brand ambassadors geworden van Engels rundvlees.
In in de keuken van Bord’Eau van Hotel De L'Europe lieten ze genodigden kennismaken met het vlees. Dit gebeurde in aanwezigheid van de Britse ambassadeur Paul Arkwright en Jean Pierre Garnier, hoofd export services van de Britse vleesbelangenorganisatie EBLEX.

Gerenommeerde chefs
Garnier is zeer enthousiast over de samenwerking met Alain Caron en Richard van Oostenbrugge: “Het is natuurlijk geweldig dat deze twee gerenommeerde chefs zo enthousiast zijn over de kwaliteit van ons vlees en dat ze dit op diverse manieren willen promoten. In 2013 staan diverse presentaties aan professionals op het programma, waaronder een trip naar Engeland.”

Gevoel goed
De chefs, goed bevriend met elkaar, zijn naar eigen zeggen niet over één nacht ijs gegaan bij het aangaan van de samenwerking. Caron vertelt: “Je moet echt een goed gevoel hebben voor een product, wil je met een organisatie gaan samenwerken. Mensen vertrouwen erop dat ik hen een goed advies geef, dus ik kies alleen voor producten van de hoogst mogelijke kwaliteit.”

Overtuiging
Van Oostenbrugge, vorige maand beloond met een Michelinster voor restaurant Bord’Eau, voegt daar aan toe: “Op mijn reis naar Engeland ben ik zo overtuigd geraakt van de kwaliteit van de Engelse toprassen dat ik ze het liefste morgen op de kaart heb!”

Onderscheidend zijn
Beiden geven aan dat restaurants zich kunnen onderscheiden door te werken met Engels rundvlees: “We zien al jaren het vlees van de rassen Black Angus en Limousin op het menu, maar daarmee onderscheidt je jezelf niet meer. Door de diverse rassen uit Engeland te gebruiken, van runderen die een goed en gezond leven hebben gehad, breng je topkwaliteit op het bord”.

Op de foto boven (vlnr): Ambassadeur Paul Arkwright, Alain Caron, Richard van Oostenbrugge en Jean Pierre Garnier rond de Engelse runderpistola.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Coronacrisis
Zo gaat de hotellerie om met de nieuwe hygiënestandaarden

De hotellerie neemt hygiënemaatregelen om de veiligheid van personeel en gasten te waarborgen, maar ook om te laten zien dat het absoluut veilig is om in het hotel te verblijven. De grotere hotelketens hebben maatregelen genomen en protocollen ingesteld. Sommige zaken zijn van tijdelijke aard, ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Economie Coronacrisis
''Afwaardering en leegstand op komst in hotelsector''

De hotelmarkt verkeert in zwaar weer door de coronacrisis. De bezettingsgraden lagen in april en mei onder de 10% en verschillende hotels zijn al failliet gegaan. Nu het toerisme weer op gang komt, lijkt het weer de goede kant op te gaan. Dat idee is echter onterecht, omdat het zakelijk bezoek voorl...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: