Citigroup nieuwe eigenaar Monarch Beach resort

21 juli 2009 |
Citigroup nieuwe eigenaar Monarch Beach resort<

Citigroup heeft het eigendom van het St. Regis Monarch Beach resort in Californië overgenomen. De vastgoed-eigenaren van het 400 kamers tellende resort, Makarechians' Makar Properties en Farallon, bleken niet meer in staat om aan de financiële verplichten te voldoen van een tussentijdse lening van 70 miljoen dollar die ze bij de bankgroep uit hadden staan. Sinds april dit jaar werd er al niet meer afgelost. Met de verbeurdverklaring komt een einde aan weken onderhandelen. Vorig jaar haalde het resort nog het nieuws, omdat de directie van de noodlijdende bankverzekeraar AIG er een snoepreisje organiseerde ter waarde van 440.000 dollar.

Men zou haast geloven dat de financiële crisis bijna net zo besmettelijk is als de Mexicaanse griep. Volgens insiders heeft het resort na de uitspattingen van het overheidssteun zoekende AIG danig te lijden gehad in termen van teruglopende boekingen. Uit onvrede over het snoepreisje van AIG, dat ten tijde van de uitspatting juist voor miljarden dollars noodhulp van de overheid had gekregen, annuleerden veel financiële dienstverleners hun conferenties en zakelijke bijeenkomsten in luxeresorts. Ook de algehele terugloop van het zakelijke reisverkeer en het wegblijven van toeristen als gevolg van de financiële crisis hielpen het resort niet.

St. Regis, een merk van Starwood Hotels & Resorts, zal de exploitatie van het resort voort blijven zetten. Het beslag op het onroerend goed heeft volgens een woordvoerder van de Citigroup geen effect op de dagelijkse exploitatie van het hotel, de golfclub en de beachclub.

Hospitality Management; Hotelbouwplannen, Frank Lindner


:mailto:?SUBJECT=Abonneren%20op%20de%20gratis%20nieuwsbrief%20van%20Hotellerie.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20de%20nieuwsbrief%20van%20Hotellerie.nl,%20de%20gratis%20nieuwsdienst%20van%20Hospitality%20Management.nl.%20Schrijf%20u%20nu%20in%20via%20deze%20link.%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Personalia
Eric van der Heijden nieuwe General Manager resort Hof van Saksen

Bij resort Hof van Saksen in Drenthe, onderdeel van Landal GreenParks, is Eric van der Heijden benoemd tot General Manager. Hij volgt Roland Rozenbroek op, die zich per 1 mei a.s. gaat richten op hospitality-ondersteuning van nieuwe projecten en op uitbreiding van Hof van Saksen. Eric van der Hei...

Hotelbouwplannen
Nieuwbouw van hotel met 349 kamers in Hoofddorp

Voor een locatie op bedrijventerrein De President te Hoofddorp is door Trae Architect een duurzaam hotel ontworpen. Naast 349 kamers van wisselende grootte omvat het complex onder andere een receptie met lobby, ontbijtzaal, restaurant, bar, keukens, vergaderruimten, fitnessruimte en amusementsruimte...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Hilton Hotelketens
Hilton lanceert nieuw merk: Tempo

Hilton heeft met Tempo een nieuw merk in de markt gezet. De Amerikaanse keten meldt echter nog niet wanneer het eerste Tempo-hotel zal openen. Inmiddels telt Hilton achttien merken, waaronder DoubleTree en Waldorf Astoria, zo lezen we op zakenreis.nl. Verenigde Staten Tempo richt zich op de jo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: