Croissantje onmisbaar bij Nederlands Valentijnsontbijt

14 februari 2018 | Thijs Jacobs

De meeste Nederlanders worden op Valentijnsdag graag verrast met een klassiek croissantje, eitje en een glas sap. Dit blijkt uit een steekproef van slaapspecialist Bedden.nl onder 855 respondenten, waar werd gevraagd naar de Valentijnsgewoontes van Nederlandse koppels.

Croissantje

De absolute nummer 1 benodigdheid voor een geslaagd Valentijnsontbijt is het croissantje (20,9%), gevolgd door een gekookt of gebakken eitje (19,4%). Om de top 3 compleet te maken wordt het ontbijt graag weggespoeld met een glas jus d’orange (19,0%).

Ontbijt op bed niet overal populair

Over het algemeen moet de meerderheid van de Nederlanders het doen zonder ontbijt op bed. Slechts 4,5% wordt op 14 februari wakker gemaakt met een klaargemaakt ontbijt. 

Ondanks dat het Valentijnsontbijt blijkbaar niet razend populair is, wordt het wel door de meerderheid van de partners gewaardeerd. Meer dan de helft (53,7%) ontvangt graag ontbijt op bed en vindt het een lief en bedachtzaam gebaar. 

Ontbijt op bed populairst in Limburg

Wil je op Valentijnsdag verrast worden met een ontbijtje op bed? Dan heb je de meeste kans wanneer je in Noord-Brabant, Limburg of Utrecht woont. In Limburg ligt het percentage culinaire romantici het hoogst. In de zuidelijke provincie krijgt ruim een kwart van de mensen met partner (26,7%) een ontbijtje op schoot. Ook de Utrechters (24%) Brabanders (23,3%) zijn uitschieters wanneer het aankomt op culinaire romantiek.

In Noord-Holland lijkt men het minst zin te hebben om ‘s ochtends in de keuken te staan. Hier krijgt slechts een kleine 4,5% van de Nederlanders een ontbijt op bed met Valentijnsdag.

Meer informatie over dit onderzoek is te vinden op https://www.bedden.nl/blog/valentijnsdag

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: