De witte vlag uit

2 september 2002 | redactie

Op donderdag 10 oktober gaat de witte vlag uit, want dan is het weer Feast for Peace. Op deze dag doneert een groot aantal horecabedrijven door heel Nederland een deel van hun dagomzet aan War Child. Voor oorlogskinderen betekent dit een enorme steun; voor de Nederlandse horeca is het een unieke mogelijkheid om op een sympathieke manier naar buiten te treden; voor het publiek is het een reden om op 10 oktober uit te gaan! Deelnemende bedrijven zijn te herkennen aan de witte ‘peace-vlag’.

Feast for Peace vindt dit jaar voor de vierde keer plaats. Het bijzondere van Feast for Peace ligt in de verscheidenheid aan deelnemers en de eigen invulling die horecagelegenheden aan het evenement geven. De deelnemers kunnen op 10 oktober een ‘gewone dag’ draaien, of er een eigen speciale actie aan koppelen. In de afgelopen jaren zijn er veel originele acties georganiseerd, van kookmiddagen voor kinderen tot culinaire veilingen.

Restaurant ’t Weeshuis in Utrecht bijvoorbeeld, was voor een dag volledig in handen van kinderen. Zij maakten de placemats en menukaarten, kookten, serveerden en verzorgden entertainment voor de gasten. Deze actie kreeg ruim aandacht in de media.

Brasserie Joia in Oudewater organiseerde een culinaire veiling. De brasserie had leveranciers gevraagd die dag gratis te leveren. Ook het personeel droeg een steentje bij door die dag zonder betaling te werken. Het resulteerde in een enorm succesvolle avond voor de brasserie en voor War Child.

Verwerking

Alle deelnemers aan Feast for Peace worden op www.feastforpeace.nl vermeld en ontvangen een promotiepakket met daarin een vlag, posters, flyers en t-shirts. Doordat Feast for Peace veel publiciteit krijgt, kan de horecabranche zich op een maatschappelijk bewuste manier te profileren.

Feast for Peace wordt mogelijk gemaakt door de inzet van veel vrijwilligers en sponsors. De organisatie, het promotiemateriaal en het drukwerk worden volledig gesponsord. De deelnemers leveren dus een rechtstreekse bijdrage aan de hulpprojecten voor oorlogskinderen.

 War Child helpt kinderen met het verwerken van hun oorlogservaringen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van creatieve middelen. Door muziek te maken, te dansen en te tekenen leren de kinderen vaardigheden waarmee zij hun oorlogsherinneringen een draaglijke plaats kunnen geven. Zodoende kunnen zij opgroeien tot evenwichtige volwassenen die kunnen bijdragen aan een vreedzame toekomst van hun land.

Vorig jaar is er ruim € 113.000,- ingezameld. Met dit bedrag kan het muziektherapieproject van War Child in Bosnië-Herzegovina een jaar lang worden gefinancierd.

Auteur: Hans van der Kooij

HM302002

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: ''Gelukkig hebben wij long-stay appartementen''

Loppersum. De Groningse plaats staat bekend als epicentrum van de aardbevingen, veroorzaakt door de gaswinning door de NAM. Tegelijkertijd is het een oase van rust, een plek waar je ruimte vindt en veilig kunt vertoeven. Cees de Vries, eigenaar van Hotel Spoorzicht & Spa, neemt ons mee door zijn ...

Tech Branded Content
Netflix streamen kan nu ook op de hotelkamer

Het Van der Valk Hotel in Vianen heeft een primeur te pakken. In dit hotel kunnen de hotelgasten, op dit moment op 12 kamers, alle content vanaf hun eigen device streamen naar de hotel-tv. Dit is nieuw, want met name Netflix kon in hotels tot op heden niet zomaar gestreamd worden. Thuis kan vrijw ...

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Rijksmonument Prinshendrikhof wordt uniek Hotel Palazzo aan het water

Rijksmonument Prinshendrikhof in Haarlem krijgt zo goed als zeker een nieuwe bestemming. Het grote pand aan de Prins Hendrikstraat, met de natuurstenen gevel en risalto, voorzien van Toscaanse halfzuilen en fronton, wordt als het aan Cobraspen ligt omgetoverd tot Hotel Palazzo. Het meest bijzondere ...

Hotelketens
Palace Hotel neemt afscheid van de Radisson Hotel Group

Per 1 januari 2021 maakt het Palace Hotel uit Noordwijk aan Zee geen deel meer uit van de Radisson Hotel Group. Sinds 2014 was het hotel op basis van een franschisecontract aangesloten bij het merk Radisson Blu. Afgelopen zomer is de keuze gemaakt om als zelfstandig hotel verder te gaan. Andr&eac ...

Longread
De GM-AM-relatie in brand-managed hotels

Het afgelopen jaar werden op de Hoge Hotelschool in Breda twee scripties geschreven, vanuit verschillend perspectief, maar over hetzelfde onderwerp: wat zijn ‘best practices’ voor het creëren en in stand houden van een vruchtbare werkrelatie tussen asset managers (verder: AM’s ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: