Aantal vrouwelijke zakenreizigers groeit

23 september 2014 |
Aantal vrouwelijke zakenreizigers groeit<

Het Hotel Leaders Network is in het tweede jaar al uitgegroeid tot een inspirerende melting pot van internationale CEO’s,
general managers en topstudenten. Het HLN vond dit jaar plaats op de locatie van Hotelschool The Hague, op de campus in Amsterdam. Ruim 70 eindbeslissers uit de hotellerie kwamen bijeen voor educatie, inspiratie en natuurlijk de mogelijkheid om te netwerken. Tijdens het exclusieve evenement waarbij een groot deel van de inhoud interactief werd samengesteld door de bezoekers kwamen veel vakinhoudelijke nieuwe inzichten naar voren. Voor het eerst werden de Junior Hotel Leaders Network Awards uitgereikt aan vier talentvolle studenten uit Londen, Zwitserland, Hongkong en Amsterdam.

VS: Vrouwelijke zakenreizigers goed voor 125 miljard
De dag werd ingeleid door Paul Griep, general manager Hotelschool The Hague, campus Amsterdam. Waarna founders van Het Hotel Leaders Network, Melle Pegman and Jacob de Graaff, een korte introductie gaven voor deze dag. Het programma begon met een scherpe masterclass van Mary Farmer (Director Online Program, Glion Hospitality Management Zwitserland). Zij identificeerde een belangrijke trend in de hotellerie: "Vrouwen worden helaas nog vaak over het hoofd gezien als belangrijke doelgroep. Vrouwelijke zakenreizigers zijn een van de snelst groeiende segmenten in de wereldwijde hospitality. In de VS zijn zij bijvoorbeeld al goed voor 125 miljard dollar in het aankomend jaar."

De junior Hotel Leaders Network Award
Na deze Masterclass kondigde Susanne Stolte (President Board of Directors Hotelschool The Hague & Amsterdam) de genomineerden voor de Junior HLN Award aan. De internationale hotelschoolstudenten gaven een enerverende presentatie en kwamen met een creatief en innovatief concept met de titel 'Amsterdam Live'. De winnaars van de student challenge die de Junior Hotel Leaders Award hebben gewonnen zijn: Lotte van Dijk (student Hotelschool The Hague), Giulia Wyss (student Les Roches Hotel Management School), Grisha Davidoff (student Glion Institute of Higher Education) en Meng Yutong Angel (student The Hong Kong Polytechnic University)

Risico's aanpakken
Christiaan Vos rondde de ochtend af door het COSO Based Integrated Framework te introduceren. Hiermee worden risico’s in de hotellerie geïdentificeerd en gecategoriseerd om vervolgens aan te pakken. De Hotel Leaders pasten dit model toe op het echte leven. Ze werkten samen in groepen onder begeleiding van de vijf aanwezige CEO’s, te weten
Amy McPherson (President and Managing Director, Europe Marriott International), Wolfgang M. Neumann (President & Chief Executive Officer of the Rezidor Hotel Group), Maarten Markus (Managing Director Business Unit Benelux, UK, France, South Africa & USA NH Hotels), Steven Daines (CEO HotelServices Northern Europe & Russia) en Michael Wale (President Starwood Hotels and Resorts Europe, Africa & Middle East)

Hotel Leaders Network award
Aan het einde van de dag gaven de groepen die tijdens de bovenstaande opdracht intensief hadden samengewerkt hun presentaties. Alle aanwezigen konden live stemmen via hun mobiele telefoon wie de winnaars werden. Tot winnaars zijn gekroond; Dagmar Daniëls-Gielens (Hotel Director, NH Amsterdam Noord), Aart Niemans (Hotel Manager, Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. - Four Points by Sheraton Brussels) en Peter van Rossen (Cluster General Manager, Renaissance Hamburg Hotel, Hamburg Marriott Hotel). Zij identificeerden gebrekkige noodplannen als een hoog operationeel risico. Hun oplossing: noodplannen via smartphones en wearables. Met deze oplossing werden ze de winnaars van de eerste HLN award.

De Hotel Leaders Network conference bijeenkomst wordt jaarlijks voorafgaande aan de Hotelvrijmibo in september georganiseerd.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: