Horecaondernemer vindt collega behoudend

3 januari 2012 |
Horecaondernemer vindt collega behoudend<

Een ruime meerderheid (60 procent) van de ondernemers in de Nederlandse horeca vindt dat collega-ondernemers behoudend zijn als het gaat om vernieuwing in de sector. Als de bedrijfstak wil overleven in de toekomst moet er volgens
horecaondernemers vooral verdere ontwikkeling plaatsvinden op het gebied van beleving. Dit blijkt uit onderzoek van de Horecava onder zowel horecaondernemers als de Nederlandse consument. Horecava 2012 wordt van 9 tot en met 12 januari gehouden in Amsterdam RAI.

Geen dikke voldoendes
De ondernemers geven de Nederlandse horeca op het vlak van vernieuwing het cijfer 6,2, maar geven zichzelf hierbij een 6,6. De gemiddelde Nederlander geeft de Nederlandse horeca op een schaal van 1 tot 10, waarbij 10 zeer innovatief is, een 6,6. Opvallend is dat een kwart de horeca een 6 geeft en 42 procent een 7.

Duurzaamheid geen belangrijk agendapunt
Als de horeca wil overleven in de toekomst moet er volgens horecaondernemers nadruk worden gegeven aan beleving (77 procent), prijs (55 procent), authenticiteit (48 procent). Duurzaamheid komt pas op de vierde plaats met 46 procent.

Geen branchevreemde concepten
Op de vraag welke extra services een horecaonderneming zou kunnen bieden, geeft 81 procent van de Nederlandse consumenten aan dat ze graag bij een reservering ook de tafel willen vastleggen. 62 procent zou een digitale menukaart vooraf willen inzien en 62 procent van de Nederlanders zou een aparte speelruimte voor kinderen erg waarderen. Het aanbieden van branchevreemde concepten als een was draaien (10 procent), schoenen laten poetsen (11 procent) en ook massages aanbieden (17 procent) worden nog niet echt verlangd.

Het onderzoek is in opdracht van de vakbeurs Horecava uitgevoerd onder 1.200 horecaondernemers en 1.000 consumenten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019

09.17 De sponsoren zijn druk bezig met het opbouwen van de stands. De gezonde spanning stijgt. Over ruim een uur is de officiële opening. Volg HotelTech 2019 via deze liveblog. ...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: