HotelSpecials wint award voor Beste gebruik van Search in travel

24 november 2017 | Roy Spijker

HotelSpecials heeft de Dutch Search Award binnen weten te halen voor de categorie ‘Beste gebruik van Search in Travel’. Het in Haarlem gevestigde boekingsbedrijf verslaat hiermee de concurrenten OAD en Weekendjeweg. 

De Dutch Search Awards zet de topspelers van de Nederlandse searchindustrie in de spotlight. Diverse online marketing bureaus, merken en professionals kunnen cases insturen voor deelname. Deze inzendingen worden beoordeeld door een vakkundige, uiteenlopende jury. Op 23 november 2017 vond de uitreiking plaats, waarop HotelSpecials met de prijs naar huis ging.

De Hotel Score

De case waarmee HotelSpecials de jury heeft overtuigd betreft de Hotel Score. In plaats van te kijken naar trends in het verleden, kijkt de Hotel Score vooruit op resultaten om zo de conversie te verhogen. Ieder hotel krijgt via een complexe formule een score toegekend, op basis van beschikbaarheid, extra’s, prijs, aantal nachten en het zoekgedrag. Op basis van deze score worden de hotels in de zoekresultaten automatisch gerankt. Zo ziet de boeker het best beschikbare hotel als eerst. Deze automatisering scheelt het online marketing team maar liefst 20 werkuren in de week en is ook al doorvertaald naar een versie voor display marketing. Marketingkosten worden zo effectief ingezet, alsmede de werkuren. 

Automatisering binnen digital marketing is de laatste tijd een hot topic. Iedereen heeft het erover, maar praktische voorbeelden zijn nog schaars. Voor HotelSpecials is dit een bevestiging dat zij op de juiste weg zijn. Zij hopen andere bedrijven te inspireren om ook meer aan de slag te gaan met data, om zo het aanbod beter aan te laten sluiten op de wens van de consument. ‘Met winst op zak zijn we natuurlijk nog niet klaar. We kunnen de Hotel Score die we hebben ontwikkeld nog verder optimaliseren en datzelfde kunnen we ook doen binnen andere marketingkanalen waarbij we die score gebruiken. Het is een mooie mijlpijl en dat motiveert ons om hiermee verder te gaan’, zegt Online Marketing Manager Alain Manche. 

Over HotelSpecials

HotelSpecials is opgericht in 2002 en is onderdeel van BookerZzz. Het bedrijf heeft de volgende labels: HotelSpecials.nl, HotelSpecials.be, HotelSpecials.de, HotelSpecials.at en HotelSpecials.se. Het boekingsbedrijf werkt nauw samen met vele hotels in de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Scandinavië en het aantal partners groeit iedere dag. Het succes van HotelSpecials zie je terug in de naam. HotelSpecials biedt met hun unieke specials altijd iets extra’s aan, van een gratis ontbijt of diner tot een gratis nacht.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: