HotelSpecials wint award voor Beste gebruik van Search in travel

24 november 2017 | Roy Spijker

HotelSpecials heeft de Dutch Search Award binnen weten te halen voor de categorie ‘Beste gebruik van Search in Travel’. Het in Haarlem gevestigde boekingsbedrijf verslaat hiermee de concurrenten OAD en Weekendjeweg. 

De Dutch Search Awards zet de topspelers van de Nederlandse searchindustrie in de spotlight. Diverse online marketing bureaus, merken en professionals kunnen cases insturen voor deelname. Deze inzendingen worden beoordeeld door een vakkundige, uiteenlopende jury. Op 23 november 2017 vond de uitreiking plaats, waarop HotelSpecials met de prijs naar huis ging.

De Hotel Score

De case waarmee HotelSpecials de jury heeft overtuigd betreft de Hotel Score. In plaats van te kijken naar trends in het verleden, kijkt de Hotel Score vooruit op resultaten om zo de conversie te verhogen. Ieder hotel krijgt via een complexe formule een score toegekend, op basis van beschikbaarheid, extra’s, prijs, aantal nachten en het zoekgedrag. Op basis van deze score worden de hotels in de zoekresultaten automatisch gerankt. Zo ziet de boeker het best beschikbare hotel als eerst. Deze automatisering scheelt het online marketing team maar liefst 20 werkuren in de week en is ook al doorvertaald naar een versie voor display marketing. Marketingkosten worden zo effectief ingezet, alsmede de werkuren. 

Automatisering binnen digital marketing is de laatste tijd een hot topic. Iedereen heeft het erover, maar praktische voorbeelden zijn nog schaars. Voor HotelSpecials is dit een bevestiging dat zij op de juiste weg zijn. Zij hopen andere bedrijven te inspireren om ook meer aan de slag te gaan met data, om zo het aanbod beter aan te laten sluiten op de wens van de consument. ‘Met winst op zak zijn we natuurlijk nog niet klaar. We kunnen de Hotel Score die we hebben ontwikkeld nog verder optimaliseren en datzelfde kunnen we ook doen binnen andere marketingkanalen waarbij we die score gebruiken. Het is een mooie mijlpijl en dat motiveert ons om hiermee verder te gaan’, zegt Online Marketing Manager Alain Manche. 

Over HotelSpecials

HotelSpecials is opgericht in 2002 en is onderdeel van BookerZzz. Het bedrijf heeft de volgende labels: HotelSpecials.nl, HotelSpecials.be, HotelSpecials.de, HotelSpecials.at en HotelSpecials.se. Het boekingsbedrijf werkt nauw samen met vele hotels in de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Scandinavië en het aantal partners groeit iedere dag. Het succes van HotelSpecials zie je terug in de naam. HotelSpecials biedt met hun unieke specials altijd iets extra’s aan, van een gratis ontbijt of diner tot een gratis nacht.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Ondernemen
Airbnb vogelvrij verklaard, een update

'Airbnb vogelvrij verklaard?', zo luidde de kop boven de bijdrage van mijn kantoorgenoten Loes ter Meer en Nico Jacobs in oktober van het vorige jaar. Deze vrees lijkt met de uitspraak van het Europese Hof van 19 december 2019 bewaarheid te zijn geworden. Of zoals Thijs Jacobs eind december ...

Awards Amsterdam
House of Hospitality-awards uitgereikt

Maandagavond 20 januari zijn de eerste House of Hospitality-awards uitgereikt. Dat gebeurde tijdens een feestelijke avond in het nieuwe Nhow Amsterdam RAI Hotel. Tegen een indrukwekkend decor vanaf de 23ste etage werden de winnaars bekendgemaakt in verschillende categorieën waaronder student, d...

Hotelbouwplannen Den Haag
Yays opent 53 serviced appartementen in Den Haag

Yays heeft een langdurige huurovereenkomst getekend voor 53 serviced appartementen aan de Koninginnegracht in Den Haag. Het voormalige kantoorgebouw, nabij het Malieveld, zal gerenoveerd en verbouwd worden tot een Yays aparthotel en zal in het vierde kwartaal van 2020 worden geopend. Yays heeft d...

Achtergronden Internationaal
China gaat wegwerpplastic uitbannen, ook in de horeca

China zal de productie, de verkoop en het gebruik van plastic wegwerpproducten in de komende vijf jaar in drie fasen verbieden of beperken, volgens een gezamenlijk door de Nationale Commissie voor Ontwikkeling en Hervorming en het Ministerie van Ecologie en Milieu uitgevaardigde instructie. Ook voor...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Awards Achtergronden
Award Familiehotel 2020 gaat naar Preston Palace  

Preston Palace is voor de zesde maal op rij uitgeroepen tot 'Familiehotel van het Jaar'. Maar liefst 83% van de stemmers stemde op het Twentse all-inclusive resort. Om haar dankbaarheid te benadrukken doneert Preston Palace aan een goed doel dat zich inzet voor families, krijgen alle medewer...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: