HotelSpecials wint award voor Beste gebruik van Search in travel

24 november 2017 | Roy Spijker

HotelSpecials heeft de Dutch Search Award binnen weten te halen voor de categorie ‘Beste gebruik van Search in Travel’. Het in Haarlem gevestigde boekingsbedrijf verslaat hiermee de concurrenten OAD en Weekendjeweg. 

De Dutch Search Awards zet de topspelers van de Nederlandse searchindustrie in de spotlight. Diverse online marketing bureaus, merken en professionals kunnen cases insturen voor deelname. Deze inzendingen worden beoordeeld door een vakkundige, uiteenlopende jury. Op 23 november 2017 vond de uitreiking plaats, waarop HotelSpecials met de prijs naar huis ging.

De Hotel Score

De case waarmee HotelSpecials de jury heeft overtuigd betreft de Hotel Score. In plaats van te kijken naar trends in het verleden, kijkt de Hotel Score vooruit op resultaten om zo de conversie te verhogen. Ieder hotel krijgt via een complexe formule een score toegekend, op basis van beschikbaarheid, extra’s, prijs, aantal nachten en het zoekgedrag. Op basis van deze score worden de hotels in de zoekresultaten automatisch gerankt. Zo ziet de boeker het best beschikbare hotel als eerst. Deze automatisering scheelt het online marketing team maar liefst 20 werkuren in de week en is ook al doorvertaald naar een versie voor display marketing. Marketingkosten worden zo effectief ingezet, alsmede de werkuren. 

Automatisering binnen digital marketing is de laatste tijd een hot topic. Iedereen heeft het erover, maar praktische voorbeelden zijn nog schaars. Voor HotelSpecials is dit een bevestiging dat zij op de juiste weg zijn. Zij hopen andere bedrijven te inspireren om ook meer aan de slag te gaan met data, om zo het aanbod beter aan te laten sluiten op de wens van de consument. ‘Met winst op zak zijn we natuurlijk nog niet klaar. We kunnen de Hotel Score die we hebben ontwikkeld nog verder optimaliseren en datzelfde kunnen we ook doen binnen andere marketingkanalen waarbij we die score gebruiken. Het is een mooie mijlpijl en dat motiveert ons om hiermee verder te gaan’, zegt Online Marketing Manager Alain Manche. 

Over HotelSpecials

HotelSpecials is opgericht in 2002 en is onderdeel van BookerZzz. Het bedrijf heeft de volgende labels: HotelSpecials.nl, HotelSpecials.be, HotelSpecials.de, HotelSpecials.at en HotelSpecials.se. Het boekingsbedrijf werkt nauw samen met vele hotels in de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Scandinavië en het aantal partners groeit iedere dag. Het succes van HotelSpecials zie je terug in de naam. HotelSpecials biedt met hun unieke specials altijd iets extra’s aan, van een gratis ontbijt of diner tot een gratis nacht.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: