HotelSpecials wint award voor Beste gebruik van Search in travel

24 november 2017 | Roy Spijker

HotelSpecials heeft de Dutch Search Award binnen weten te halen voor de categorie ‘Beste gebruik van Search in Travel’. Het in Haarlem gevestigde boekingsbedrijf verslaat hiermee de concurrenten OAD en Weekendjeweg. 

De Dutch Search Awards zet de topspelers van de Nederlandse searchindustrie in de spotlight. Diverse online marketing bureaus, merken en professionals kunnen cases insturen voor deelname. Deze inzendingen worden beoordeeld door een vakkundige, uiteenlopende jury. Op 23 november 2017 vond de uitreiking plaats, waarop HotelSpecials met de prijs naar huis ging.

De Hotel Score

De case waarmee HotelSpecials de jury heeft overtuigd betreft de Hotel Score. In plaats van te kijken naar trends in het verleden, kijkt de Hotel Score vooruit op resultaten om zo de conversie te verhogen. Ieder hotel krijgt via een complexe formule een score toegekend, op basis van beschikbaarheid, extra’s, prijs, aantal nachten en het zoekgedrag. Op basis van deze score worden de hotels in de zoekresultaten automatisch gerankt. Zo ziet de boeker het best beschikbare hotel als eerst. Deze automatisering scheelt het online marketing team maar liefst 20 werkuren in de week en is ook al doorvertaald naar een versie voor display marketing. Marketingkosten worden zo effectief ingezet, alsmede de werkuren. 

Automatisering binnen digital marketing is de laatste tijd een hot topic. Iedereen heeft het erover, maar praktische voorbeelden zijn nog schaars. Voor HotelSpecials is dit een bevestiging dat zij op de juiste weg zijn. Zij hopen andere bedrijven te inspireren om ook meer aan de slag te gaan met data, om zo het aanbod beter aan te laten sluiten op de wens van de consument. ‘Met winst op zak zijn we natuurlijk nog niet klaar. We kunnen de Hotel Score die we hebben ontwikkeld nog verder optimaliseren en datzelfde kunnen we ook doen binnen andere marketingkanalen waarbij we die score gebruiken. Het is een mooie mijlpijl en dat motiveert ons om hiermee verder te gaan’, zegt Online Marketing Manager Alain Manche. 

Over HotelSpecials

HotelSpecials is opgericht in 2002 en is onderdeel van BookerZzz. Het bedrijf heeft de volgende labels: HotelSpecials.nl, HotelSpecials.be, HotelSpecials.de, HotelSpecials.at en HotelSpecials.se. Het boekingsbedrijf werkt nauw samen met vele hotels in de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Scandinavië en het aantal partners groeit iedere dag. Het succes van HotelSpecials zie je terug in de naam. HotelSpecials biedt met hun unieke specials altijd iets extra’s aan, van een gratis ontbijt of diner tot een gratis nacht.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview Boutique Hotel Straelman: "Ik doe alles zelf"

Goh, als dat ook bij de hotelgasten zo gaat, dan kom je hier als gast werkelijk in een gespreid bedje terecht. De allereerste ervaring bij Boutique Hotel Straelman in Nijmegen is er namelijk direct één om niet gauw te vergeten. De deur wordt er eigenhandig geopend door Tanja Seegers, d...

Hotel Achtergronden
Hotel Karsten in Norg heeft nieuwe exploitant

Hotel Karsten in Norg maakt een doorstart. Het is allemaal heel snel gegaan volgens curator Paulien Antons tegenover RTN Noord. Vorige week meldden we nog dat het hotel failliet ging, maar nu is bekend dat er overeenstemming is bereikt met de nieuwe exploitant, Daan Veen. Nieuwe exploitant Vee...

Achtergronden Den Haag
De Pier in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie

De Pier in Scheveningen was in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie. Ten opzichte van 2017 is het aantal evenementen dat op De Pier werd georganiseerd verdrievoudigd. Zo organiseerde het internationale bedrijf Directions EMEA een feest met Pier Proeverij voor 2500 Microsoft partners ...

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: ''Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag''

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Events
Het Global Restaurant Investment Forum in februari in Amsterdam

Het Global Restaurant Investment Forum 2019 (GRIF), de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor internationale restaurantinvesteerders - georganiseerd door Bench Events - werkt voor de zesde editie samen met NH Hotel Group. GRIF vindt voor het eerst plaats in Amsterdam. Waar gaat het over? GRIF, dat ...

Awards Achtergronden
Pullman Eindhoven Cocagne Beste Vergaderlocatie 2018

Pullman Eindhoven Cocagne heeft op 21 januari 2019 tijdens de twaalfde editie van de Meetings Awards de titel Beste Vergaderlocatie 2018 en Beste Vergaderlocatie Regio Zuid 2018 gewonnen. Vakgenoten en gasten konden stemmen om de winnaar van de regionale en nationale rankings te bepalen. Om mee te m...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: