Jeroen Diepeveen per 1 januari 2020 nieuwe directeur Hotel Casa Amsterdam

17 december 2019 | Thijs Jacobs
Jeroen Diepeveen per 1 januari 2020 nieuwe directeur Hotel Casa Amsterdam

Jeroen Diepeveen, huidig Adjunct-Directeur, en Sophie Polet vormen per 1 januari 2020 de nieuwe directie van Hotel Casa Amsterdam, als respectievelijk Directeur en Commercieel Manager. Marco Peeters, Operationeel Manager, blijft binnen Hotel Casa Amsterdam verantwoordelijk voor alle operationele afdelingen.
Diepeveen volgt directeur Hans Vugts op. In zijn nieuwe functie focust hij zich met name op de backoffice, waaronder finance, HR, IT en studentenhuisvesting. Polet vormt de rechterhand van Diepeveen en neemt sales, marketing en revenue management onder haar hoede.

Diepeveen bekleedde voor zijn komst bij Hotel Casa diverse operationele- en financiële functies bij onder andere NH Hotels en The Dylan. Inmiddels is hij 12 jaar werkzaam bij Hotel Casa. In de eerste jaren als Financial Controller heeft hij voormalig directeur Hans Vugts ondersteund bij het opzetten van de afdelingen marketing en HR. De laatste 3 jaar was hij Adjunct-Directeur, waarbij hij zich ook bezighield met IT en studentenhuisvesting. ‘Als rechterhand van Hans Vugts ben ik afgelopen jaren naast mijn eigen focusgebieden in de backoffice ook bezig geweest met operatie en verkoop. Een mooie uitdaging om hier nu met Sophie Polet verder mee aan de slag te gaan. Met trots treed ik in de voetsporen van Hans Vugts’, aldus Diepeveen.

Polet is 1 september jongstleden begonnen bij Hotel Casa als Commercieel Manager. Hiervoor was zij onder andere werkzaam bij W Amsterdam en het Conservatorium Hotel in diverse salesfuncties. In haar loopbaan is ze betrokken geweest bij diverse hotelopeningen. ’Hotel Casa is heel anders dan mijn ervaring met 5-sterrenhotels. Ik zie het als een grote uitdaging om met mijn saleservaring bij te dragen aan de groei van Hotel Casa, maar ook juist het vervullen en verbreden van de sociale functie van het hotel’, aldus Polet.

Aanpakken hotelkamers volgende punt op het lijstje

Het hotel stond de afgelopen jaren niet stil. Zo heeft er een digitale transitie plaatsgevonden, waarbij alle bestaande systemen zijn geüpdatet. Diepeveen: ‘Minder administratieve rompslomp, meer oog en tijd voor de gast. We willen blijven innoveren. Voor de gast, voor onszelf én onze werknemers. Dit doen we vanuit een 4-pijler filosofie gericht op persoonlijke service, duurzaamheid, loyaliteit en goed werkgeverschap.’ Recentelijk is de verbouwing van de vergaderzalen, lobby en restaurant EAST afgerond. Volgende punt op het lijstje is de hotelkamers. Polet: ‘We blijven gefocust op hoe we, naast het bieden van studentenhuisvesting, ook een concurrerende speler binnen de hotelmarkt van Amsterdam (Oost) blijven. De hotelkamers zijn daar natuurlijk cruciaal onderdeel van. De grote (stijl)transformatie van de lobby willen we doortrekken naar de kamers. De komende tijd gaan we alle mogelijkheden inventariseren.’

Hotel Casa als springplank voor studenten

Al 62 jaar staat Hotel Casa bekend om het bieden van betaalbare studentenhuisvesting in de vorm van 400 studentenkamers. Naast het puur faciliteren van woonruimte, stimuleert het hotel een vliegende start voor de beginnende student. Dit gaat volgens het principe geven en nemen. Zo wordt er geïnvesteerd in het bouwen van een community, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor de ‘community builder’, maar ook voor de bewoners zelf. Zo is er een bewonerscommissie en heeft iedere verdieping een tweetal buddy’s. ‘Het doel is om de komende jaren 100 procent participerende studenten te hebben wonen in het hotel. We willen niet alleen voorzien in huisvesting, maar aantonen dat Hotel Casa veel meer is dan dat. Een springplank. Daarom maken we ook bewust ruimte voor de jonge generatie en willen we voor meer studenten van betekenis zijn. Waar studenten voorheen een aantal jaren konden blijven, hebben we daarom het concept aangepast. Studenten kunnen sinds dit studiejaar maximaal 2 aaneengesloten jaren bij ons wonen’, aldus Diepeveen. 

Over Hotel Casa

Eind jaren ’50 werd Hotel Casa opgericht met als doel woningnood onder studenten op te lossen. Door kamers door het jaar heen gedeeltelijk beschikbaar te stellen aan hotelgasten, kan Casa tot op de dag van vandaag studenten voorzien van betaalbare huisvesting. Naast een overnachtingsgelegenheid is Hotel Casa de afgelopen jaren ontpopt tot een heuse hotspot met specialty coffeebar, restaurant EAST en dakterras HOPP. Het maatschappelijke karakter van de organisatie maakt het mogelijk om iets terug te doen voor studenten in onze hoofdstad, maar ook voor de inwoners in omgeving Amsterdam Oost. Meer informatie over Hotel Casa is te vinden op www.hotelcasa.nl. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Corona
Swissôtel op Damrak dwingt huurkorting af

Het Swissôtel op het Amsterdamse Damrak dwingt bij rechter 50 procent huurkorting af, zo lezen we op de website van het Parool. Het hotel telt 114 kamers en een restaurant. De huur bedraagt jaarlijks ruim één miljoen euro. Het hotel stelt dat het hard wordt getroffen door de coro ...

Corona
Hier te downloaden: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Hotels mogen gasten blijven ontvangen, maar ook gasten moeten zich aan de avondklok houden. Van en naar het werk reizen is wel ...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. In de herfst van 2011 publiceerde de redactie van Hospitality Management een artikel voer de toe ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: