Jeroen Diepeveen per 1 januari 2020 nieuwe directeur Hotel Casa Amsterdam

17 december 2019 | Thijs Jacobs

Jeroen Diepeveen, huidig Adjunct-Directeur, en Sophie Polet vormen per 1 januari 2020 de nieuwe directie van Hotel Casa Amsterdam, als respectievelijk Directeur en Commercieel Manager. Marco Peeters, Operationeel Manager, blijft binnen Hotel Casa Amsterdam verantwoordelijk voor alle operationele afdelingen.
Diepeveen volgt directeur Hans Vugts op. In zijn nieuwe functie focust hij zich met name op de backoffice, waaronder finance, HR, IT en studentenhuisvesting. Polet vormt de rechterhand van Diepeveen en neemt sales, marketing en revenue management onder haar hoede.

Diepeveen bekleedde voor zijn komst bij Hotel Casa diverse operationele- en financiële functies bij onder andere NH Hotels en The Dylan. Inmiddels is hij 12 jaar werkzaam bij Hotel Casa. In de eerste jaren als Financial Controller heeft hij voormalig directeur Hans Vugts ondersteund bij het opzetten van de afdelingen marketing en HR. De laatste 3 jaar was hij Adjunct-Directeur, waarbij hij zich ook bezighield met IT en studentenhuisvesting. ‘Als rechterhand van Hans Vugts ben ik afgelopen jaren naast mijn eigen focusgebieden in de backoffice ook bezig geweest met operatie en verkoop. Een mooie uitdaging om hier nu met Sophie Polet verder mee aan de slag te gaan. Met trots treed ik in de voetsporen van Hans Vugts’, aldus Diepeveen.

Polet is 1 september jongstleden begonnen bij Hotel Casa als Commercieel Manager. Hiervoor was zij onder andere werkzaam bij W Amsterdam en het Conservatorium Hotel in diverse salesfuncties. In haar loopbaan is ze betrokken geweest bij diverse hotelopeningen. ’Hotel Casa is heel anders dan mijn ervaring met 5-sterrenhotels. Ik zie het als een grote uitdaging om met mijn saleservaring bij te dragen aan de groei van Hotel Casa, maar ook juist het vervullen en verbreden van de sociale functie van het hotel’, aldus Polet.

Aanpakken hotelkamers volgende punt op het lijstje

Het hotel stond de afgelopen jaren niet stil. Zo heeft er een digitale transitie plaatsgevonden, waarbij alle bestaande systemen zijn geüpdatet. Diepeveen: ‘Minder administratieve rompslomp, meer oog en tijd voor de gast. We willen blijven innoveren. Voor de gast, voor onszelf én onze werknemers. Dit doen we vanuit een 4-pijler filosofie gericht op persoonlijke service, duurzaamheid, loyaliteit en goed werkgeverschap.’ Recentelijk is de verbouwing van de vergaderzalen, lobby en restaurant EAST afgerond. Volgende punt op het lijstje is de hotelkamers. Polet: ‘We blijven gefocust op hoe we, naast het bieden van studentenhuisvesting, ook een concurrerende speler binnen de hotelmarkt van Amsterdam (Oost) blijven. De hotelkamers zijn daar natuurlijk cruciaal onderdeel van. De grote (stijl)transformatie van de lobby willen we doortrekken naar de kamers. De komende tijd gaan we alle mogelijkheden inventariseren.’

Hotel Casa als springplank voor studenten

Al 62 jaar staat Hotel Casa bekend om het bieden van betaalbare studentenhuisvesting in de vorm van 400 studentenkamers. Naast het puur faciliteren van woonruimte, stimuleert het hotel een vliegende start voor de beginnende student. Dit gaat volgens het principe geven en nemen. Zo wordt er geïnvesteerd in het bouwen van een community, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor de ‘community builder’, maar ook voor de bewoners zelf. Zo is er een bewonerscommissie en heeft iedere verdieping een tweetal buddy’s. ‘Het doel is om de komende jaren 100 procent participerende studenten te hebben wonen in het hotel. We willen niet alleen voorzien in huisvesting, maar aantonen dat Hotel Casa veel meer is dan dat. Een springplank. Daarom maken we ook bewust ruimte voor de jonge generatie en willen we voor meer studenten van betekenis zijn. Waar studenten voorheen een aantal jaren konden blijven, hebben we daarom het concept aangepast. Studenten kunnen sinds dit studiejaar maximaal 2 aaneengesloten jaren bij ons wonen’, aldus Diepeveen. 

Over Hotel Casa

Eind jaren ’50 werd Hotel Casa opgericht met als doel woningnood onder studenten op te lossen. Door kamers door het jaar heen gedeeltelijk beschikbaar te stellen aan hotelgasten, kan Casa tot op de dag van vandaag studenten voorzien van betaalbare huisvesting. Naast een overnachtingsgelegenheid is Hotel Casa de afgelopen jaren ontpopt tot een heuse hotspot met specialty coffeebar, restaurant EAST en dakterras HOPP. Het maatschappelijke karakter van de organisatie maakt het mogelijk om iets terug te doen voor studenten in onze hoofdstad, maar ook voor de inwoners in omgeving Amsterdam Oost. Meer informatie over Hotel Casa is te vinden op www.hotelcasa.nl. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards Achtergronden
Award Familiehotel 2020 gaat naar Preston Palace  

Preston Palace is voor de zesde maal op rij uitgeroepen tot 'Familiehotel van het Jaar'. Maar liefst 83% van de stemmers stemde op het Twentse all-inclusive resort. Om haar dankbaarheid te benadrukken doneert Preston Palace aan een goed doel dat zich inzet voor families, krijgen alle medewer...

Booking.com OTA's
Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties

Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties voor appartementen, vakantiehuizen en villa's; het nieuwe systeem maakt het makkelijker voor reizigers om de kwaliteit van unieke verblijfsplekken te vergelijken. Reizigers hebben tegenwoordig meer keuze dan ooit als ze...

Personeel
De nieuwste technologische tools voor het koesteren van talent

Waar menselijk talent in de jaren ‘90 werd gezien als een verrijking om te managen onder het concept van talentmanagement, neemt het koesteren van talent een humanistisch standpunt in van de mensen van een organisatie van wie het doel in lijn is met het bedrijf dat talent ontwikkelt en koester...

Awards Cocktails
Super Lyan beste hotelbar van Amsterdam

Super Lyan is uitgekozen tot beste hotelbar van Amsterdam. De prijs werd zaterdag voor de zevende keer uitgereikt door de Belvedere Best Hotel Bar Awards tijdens de jaarlijkse Hotelnacht. De prijs werd in ontvangst genomen door Bar Manager Dan Garnell, Director of F&B Jos van Hunen en hoteldirec...

Achtergronden Internationaal
Relais & Châteaux verwelkomt negen nieuwe leden

Negen nieuwe leden van over de hele wereld komen de familie Relais & Châteaux verrijken. Dankzij hun uitzonderlijke locaties, de charme van hun architectuur, hun unieke geschiedenis en het talent van hun chef-koks, openen deze huizen nieuwe vensters naar de wereld voor reizigers. Chatha...

Columns
Column Hans van Spronsen: OK Boomer

Wellicht heeft u het de afgelopen weken of maanden online voorbij zien komen, de nieuwe online grap die graag wordt verspreid door millennials en de generaties die daarop volgen; ‘OK Boomer’. Kort gezegd is het een grapje met een serieuze kern, de term werd zelfs al gebruikt in het parle...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: