Jeroen Diepeveen per 1 januari 2020 nieuwe directeur Hotel Casa Amsterdam

17 december 2019 | Thijs Jacobs

Jeroen Diepeveen, huidig Adjunct-Directeur, en Sophie Polet vormen per 1 januari 2020 de nieuwe directie van Hotel Casa Amsterdam, als respectievelijk Directeur en Commercieel Manager. Marco Peeters, Operationeel Manager, blijft binnen Hotel Casa Amsterdam verantwoordelijk voor alle operationele afdelingen.
Diepeveen volgt directeur Hans Vugts op. In zijn nieuwe functie focust hij zich met name op de backoffice, waaronder finance, HR, IT en studentenhuisvesting. Polet vormt de rechterhand van Diepeveen en neemt sales, marketing en revenue management onder haar hoede.

Diepeveen bekleedde voor zijn komst bij Hotel Casa diverse operationele- en financiële functies bij onder andere NH Hotels en The Dylan. Inmiddels is hij 12 jaar werkzaam bij Hotel Casa. In de eerste jaren als Financial Controller heeft hij voormalig directeur Hans Vugts ondersteund bij het opzetten van de afdelingen marketing en HR. De laatste 3 jaar was hij Adjunct-Directeur, waarbij hij zich ook bezighield met IT en studentenhuisvesting. ‘Als rechterhand van Hans Vugts ben ik afgelopen jaren naast mijn eigen focusgebieden in de backoffice ook bezig geweest met operatie en verkoop. Een mooie uitdaging om hier nu met Sophie Polet verder mee aan de slag te gaan. Met trots treed ik in de voetsporen van Hans Vugts’, aldus Diepeveen.

Polet is 1 september jongstleden begonnen bij Hotel Casa als Commercieel Manager. Hiervoor was zij onder andere werkzaam bij W Amsterdam en het Conservatorium Hotel in diverse salesfuncties. In haar loopbaan is ze betrokken geweest bij diverse hotelopeningen. ’Hotel Casa is heel anders dan mijn ervaring met 5-sterrenhotels. Ik zie het als een grote uitdaging om met mijn saleservaring bij te dragen aan de groei van Hotel Casa, maar ook juist het vervullen en verbreden van de sociale functie van het hotel’, aldus Polet.

Aanpakken hotelkamers volgende punt op het lijstje

Het hotel stond de afgelopen jaren niet stil. Zo heeft er een digitale transitie plaatsgevonden, waarbij alle bestaande systemen zijn geüpdatet. Diepeveen: ‘Minder administratieve rompslomp, meer oog en tijd voor de gast. We willen blijven innoveren. Voor de gast, voor onszelf én onze werknemers. Dit doen we vanuit een 4-pijler filosofie gericht op persoonlijke service, duurzaamheid, loyaliteit en goed werkgeverschap.’ Recentelijk is de verbouwing van de vergaderzalen, lobby en restaurant EAST afgerond. Volgende punt op het lijstje is de hotelkamers. Polet: ‘We blijven gefocust op hoe we, naast het bieden van studentenhuisvesting, ook een concurrerende speler binnen de hotelmarkt van Amsterdam (Oost) blijven. De hotelkamers zijn daar natuurlijk cruciaal onderdeel van. De grote (stijl)transformatie van de lobby willen we doortrekken naar de kamers. De komende tijd gaan we alle mogelijkheden inventariseren.’

Hotel Casa als springplank voor studenten

Al 62 jaar staat Hotel Casa bekend om het bieden van betaalbare studentenhuisvesting in de vorm van 400 studentenkamers. Naast het puur faciliteren van woonruimte, stimuleert het hotel een vliegende start voor de beginnende student. Dit gaat volgens het principe geven en nemen. Zo wordt er geïnvesteerd in het bouwen van een community, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor de ‘community builder’, maar ook voor de bewoners zelf. Zo is er een bewonerscommissie en heeft iedere verdieping een tweetal buddy’s. ‘Het doel is om de komende jaren 100 procent participerende studenten te hebben wonen in het hotel. We willen niet alleen voorzien in huisvesting, maar aantonen dat Hotel Casa veel meer is dan dat. Een springplank. Daarom maken we ook bewust ruimte voor de jonge generatie en willen we voor meer studenten van betekenis zijn. Waar studenten voorheen een aantal jaren konden blijven, hebben we daarom het concept aangepast. Studenten kunnen sinds dit studiejaar maximaal 2 aaneengesloten jaren bij ons wonen’, aldus Diepeveen. 

Over Hotel Casa

Eind jaren ’50 werd Hotel Casa opgericht met als doel woningnood onder studenten op te lossen. Door kamers door het jaar heen gedeeltelijk beschikbaar te stellen aan hotelgasten, kan Casa tot op de dag van vandaag studenten voorzien van betaalbare huisvesting. Naast een overnachtingsgelegenheid is Hotel Casa de afgelopen jaren ontpopt tot een heuse hotspot met specialty coffeebar, restaurant EAST en dakterras HOPP. Het maatschappelijke karakter van de organisatie maakt het mogelijk om iets terug te doen voor studenten in onze hoofdstad, maar ook voor de inwoners in omgeving Amsterdam Oost. Meer informatie over Hotel Casa is te vinden op www.hotelcasa.nl. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: