Kasteel Oud-Poelgeest terug op de kaart

7 november 2013 |
Kasteel Oud-Poelgeest terug op de kaart<

“Wij hebben de zakelijke gasten een prachtig product te bieden”, vertelt algemeen directeur Marijke Heijndijk van Kasteel Oud-Poelgeest in Oegstgeest. Op 31 oktober werd het faillissement uitgesproken over het hotel. Op 2 november werd een nieuwe bv opgericht en nu opereert het hotel succesvol onder de naam Kasteel Oud-Poelgeest bv. Heijndijk reageert op eerdere verschenen berichten in de media dat het hotel gesloten zou zijn.

Verandering in de markt
Heijndijk: “Wij zijn nooit gesloten geweest. Op 4 november hebben we nog 180 gasten mogen ontvangen die heerlijk hebben gegeten. We hebben een nieuwe bv opgericht onder de naam Kasteel Oud-Poelgeest bv. We hebben ‘congreshotel’ weggelaten omdat we meer zijn dan dat.” Veranderingen in de markt en een terugloop van zakelijke boekingen, deed het bestuur besluiten om in mei van dit jaar een tijdelijk commercieel directeur aan te nemen. “Deze heeft er vooral voor gezorgd dat er veel trouwerijen in ons hotel zijn geboekt. In de zomermaanden waren we normaal gesproken gesloten, maar vanwege de vele bruiloften, hebben we een fantastische zomer gehad. Al vier jaar lang liep het aantal zakelijke gasten dat ons hotel bezoekt terug. De opbrengsten van de zomermaanden waren te laag om het verlies van eerdere jaren te compenseren”, aldus Heijndijk.

Persoonlijke acquisitie
Met de start van de nieuwe bv is een aantal personeelsleden meegegaan. Enthousiast en gemotiveerd gaat het team van Kasteel Oud-Poelgeest aan de slag. Heijndijk: “Wij blijven ons richten op de zakelijke markt, maar we gaan het nu anders aanpakken. Wij hebben de zakelijke gast een prachtig product te bieden. Dit moet meer bekend worden. Ik ga zorgen voor persoonlijke acquisitie. Als het aan mij ligt, blijven alle gasten na een vergadering slapen. We hebben 45 prachtig, gerenoveerde hotelkamers. Dit moeten onze gasten weten. Ik vind het mijn taak als algemeen directeur om de zakelijke partners te bezoeken en ik gebruik daarbij mijn eigen netwerk.”

Foto Hielco Kuipers

Door Myrtille Vromans:mailto:myrtille.vromans@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanwege he...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: