La Bergère Group wordt LBG Hotels & Spaces

24 november 2017 | Roy Spijker

LBG Hotels is voortaan de nieuwe merknaam waarmee La Bergère Group, het creatieve brein achter hippe en innovatieve hotels in Maastricht en Amsterdam, verder gaat. En dat betekent meer dan alleen een naamsverandering. Deze week presenteert LBG Hotels haar nieuwe positionering in de hospitality wereld met een nieuwe stijl, een nieuwe website én, naast het LBG Hotels, ook een nieuwe tak van sport onder de naam ‘LBG Spaces’.

LBG staat vanaf nu voor Leisure Business Groups, een term die inmiddels beter past als verzamelnaam. Het dekt de lading beter, biedt nog meer ruimte tot groei én vooral: het maakt het hotelgasten een stuk makkelijker als zij bewust op zoek zijn naar een van de originele hotels om een nachtje te slapen. Voor de hospitality group uit het zuiden zijn dat de voornaamste redenen om afscheid te nemen van de naam La Bergère Group. Deze naam functioneerde geruime tijd als overkoepelende merknaam. De naam was afgeleid van het eerste ‘La Bergère Hotel’ dat de groep in 1990 opende als een van de eerste echte designhotels van Nederland. Inmiddels behoort dit hotel niet meer tot de hotelgroep. Rino Soeters, algemeen directeur LBG: “LBG (in het Engels!) dekt onze volledige doelgroep. De naam staat voor ons synoniem voor groei; we zijn ambitieus en barsten van de getalenteerde medewerkers, groei is dan de enige optie.” 

LBG Hotels: Fun, Guts & Social involvement
Hoewel de verschillende LBG hotels elk hun eigen gezicht en karakter hebben, zijn de concepten van de hotels telkens gebaseerd op dezelfde kernwaarden: Fun, Guts en ‘Social involvement’. Dat voel je, zie je en merk je: of je nu kiest voor het hip en huiselijke Townhouse Designhotel, het trendy budget Hotel St. Martenslane, het rebelse Kaboom Hotel, het luxe boutique hotel Mabi (laatste nieuwkomer in de LBG-stam) in Maastricht of het Qbic Hotel WTC in Amsterdam.

Rino: “We willen dat gasten bewust kiezen voor een LBG Hotel. LBG Hotels is als het ware een keurmerk voor onze producten. Een LBG Hotel staat niet voor zomaar een nachtje comfortabel slapen in een goed hotel. Bij LBG Hotels doe je nieuwe energie op. Niet alleen omdat je goed slaapt, maar eigenlijk vooral omdat we je inspireren en prikkelen met de creatieve manier waarop we in elk hotel die fun factor met guts en glorious moments combineren. We verrassen je, telkens weer. En: bij alles wat we doen, denken we aan onze omgeving en zorgen we voor onze planeet.”

LBG Spaces: Lol, Lef & Elegantie
En daar blijft het niet bij, want met LBG Spaces presenteert LBG Hotels naast haar unieke hotels ook energieke en unieke meeting & event venues met de gebruikelijke dosis fun en guts. Rino: “Ook hier geldt dat wij oprecht geloven dat lef en nieuwsgierigheid te allen tijde zorgen voor de allerbeste ideeën, groot of klein. In onze bijzondere vergaderruimtes wakkeren we die plannen en ideeën graag aan.” LBG Spaces omvatten meerdere vergader- en evenementenlocaties in Maastricht voor 2 tot 200 personen. Helemaal nieuw is de groene en actieve vergaderruimte Thirty Tree in het bruisende stadsdeel Wyck. Daarnaast kun je ook bij het luxe boutique hotel Mabi gebruikmaken van vergaderruimtes in dezelfde chique, flamboyante art-deco stijl als de rest van het hotel. Mocht je eerder opzoek zijn naar een gezellige Maastrichtse ruimte voor een informele bijeenkomst, dan is de livingroom van Townhouse perfect. Arrangementen inclusief eten en drinken zijn op aanvraag beschikbaar en volledig naar wens aan te passen. Van een feestelijke productlancering of jubileum tot een brainstorm, LBG Spaces biedt een inspirerende ruimte voor alle soorten evenementen.

LBG online: Prikkelend, Rebels & Een lach
Met het lanceren van een nieuwe merknaam, presenteert LBG Hotels ook een nieuw gezicht. Een stijl die, hoe kan het ook anders, prikkelt, een tikje rebels is, die gewoon lekker duidelijk is en een lach op je gezicht tovert. Op de LBG Hotels website vind je alle verschillende hotels en spaces in één overzicht en kun je ze direct boeken.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: