La Bergère Group wordt LBG Hotels & Spaces

24 november 2017 | Roy Spijker

LBG Hotels is voortaan de nieuwe merknaam waarmee La Bergère Group, het creatieve brein achter hippe en innovatieve hotels in Maastricht en Amsterdam, verder gaat. En dat betekent meer dan alleen een naamsverandering. Deze week presenteert LBG Hotels haar nieuwe positionering in de hospitality wereld met een nieuwe stijl, een nieuwe website én, naast het LBG Hotels, ook een nieuwe tak van sport onder de naam ‘LBG Spaces’.

LBG staat vanaf nu voor Leisure Business Groups, een term die inmiddels beter past als verzamelnaam. Het dekt de lading beter, biedt nog meer ruimte tot groei én vooral: het maakt het hotelgasten een stuk makkelijker als zij bewust op zoek zijn naar een van de originele hotels om een nachtje te slapen. Voor de hospitality group uit het zuiden zijn dat de voornaamste redenen om afscheid te nemen van de naam La Bergère Group. Deze naam functioneerde geruime tijd als overkoepelende merknaam. De naam was afgeleid van het eerste ‘La Bergère Hotel’ dat de groep in 1990 opende als een van de eerste echte designhotels van Nederland. Inmiddels behoort dit hotel niet meer tot de hotelgroep. Rino Soeters, algemeen directeur LBG: “LBG (in het Engels!) dekt onze volledige doelgroep. De naam staat voor ons synoniem voor groei; we zijn ambitieus en barsten van de getalenteerde medewerkers, groei is dan de enige optie.” 

LBG Hotels: Fun, Guts & Social involvement
Hoewel de verschillende LBG hotels elk hun eigen gezicht en karakter hebben, zijn de concepten van de hotels telkens gebaseerd op dezelfde kernwaarden: Fun, Guts en ‘Social involvement’. Dat voel je, zie je en merk je: of je nu kiest voor het hip en huiselijke Townhouse Designhotel, het trendy budget Hotel St. Martenslane, het rebelse Kaboom Hotel, het luxe boutique hotel Mabi (laatste nieuwkomer in de LBG-stam) in Maastricht of het Qbic Hotel WTC in Amsterdam.

Rino: “We willen dat gasten bewust kiezen voor een LBG Hotel. LBG Hotels is als het ware een keurmerk voor onze producten. Een LBG Hotel staat niet voor zomaar een nachtje comfortabel slapen in een goed hotel. Bij LBG Hotels doe je nieuwe energie op. Niet alleen omdat je goed slaapt, maar eigenlijk vooral omdat we je inspireren en prikkelen met de creatieve manier waarop we in elk hotel die fun factor met guts en glorious moments combineren. We verrassen je, telkens weer. En: bij alles wat we doen, denken we aan onze omgeving en zorgen we voor onze planeet.”

LBG Spaces: Lol, Lef & Elegantie
En daar blijft het niet bij, want met LBG Spaces presenteert LBG Hotels naast haar unieke hotels ook energieke en unieke meeting & event venues met de gebruikelijke dosis fun en guts. Rino: “Ook hier geldt dat wij oprecht geloven dat lef en nieuwsgierigheid te allen tijde zorgen voor de allerbeste ideeën, groot of klein. In onze bijzondere vergaderruimtes wakkeren we die plannen en ideeën graag aan.” LBG Spaces omvatten meerdere vergader- en evenementenlocaties in Maastricht voor 2 tot 200 personen. Helemaal nieuw is de groene en actieve vergaderruimte Thirty Tree in het bruisende stadsdeel Wyck. Daarnaast kun je ook bij het luxe boutique hotel Mabi gebruikmaken van vergaderruimtes in dezelfde chique, flamboyante art-deco stijl als de rest van het hotel. Mocht je eerder opzoek zijn naar een gezellige Maastrichtse ruimte voor een informele bijeenkomst, dan is de livingroom van Townhouse perfect. Arrangementen inclusief eten en drinken zijn op aanvraag beschikbaar en volledig naar wens aan te passen. Van een feestelijke productlancering of jubileum tot een brainstorm, LBG Spaces biedt een inspirerende ruimte voor alle soorten evenementen.

LBG online: Prikkelend, Rebels & Een lach
Met het lanceren van een nieuwe merknaam, presenteert LBG Hotels ook een nieuw gezicht. Een stijl die, hoe kan het ook anders, prikkelt, een tikje rebels is, die gewoon lekker duidelijk is en een lach op je gezicht tovert. Op de LBG Hotels website vind je alle verschillende hotels en spaces in één overzicht en kun je ze direct boeken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: