La Bergère Group wordt LBG Hotels & Spaces

24 november 2017 | Roy Spijker

LBG Hotels is voortaan de nieuwe merknaam waarmee La Bergère Group, het creatieve brein achter hippe en innovatieve hotels in Maastricht en Amsterdam, verder gaat. En dat betekent meer dan alleen een naamsverandering. Deze week presenteert LBG Hotels haar nieuwe positionering in de hospitality wereld met een nieuwe stijl, een nieuwe website én, naast het LBG Hotels, ook een nieuwe tak van sport onder de naam ‘LBG Spaces’.

LBG staat vanaf nu voor Leisure Business Groups, een term die inmiddels beter past als verzamelnaam. Het dekt de lading beter, biedt nog meer ruimte tot groei én vooral: het maakt het hotelgasten een stuk makkelijker als zij bewust op zoek zijn naar een van de originele hotels om een nachtje te slapen. Voor de hospitality group uit het zuiden zijn dat de voornaamste redenen om afscheid te nemen van de naam La Bergère Group. Deze naam functioneerde geruime tijd als overkoepelende merknaam. De naam was afgeleid van het eerste ‘La Bergère Hotel’ dat de groep in 1990 opende als een van de eerste echte designhotels van Nederland. Inmiddels behoort dit hotel niet meer tot de hotelgroep. Rino Soeters, algemeen directeur LBG: “LBG (in het Engels!) dekt onze volledige doelgroep. De naam staat voor ons synoniem voor groei; we zijn ambitieus en barsten van de getalenteerde medewerkers, groei is dan de enige optie.” 

LBG Hotels: Fun, Guts & Social involvement
Hoewel de verschillende LBG hotels elk hun eigen gezicht en karakter hebben, zijn de concepten van de hotels telkens gebaseerd op dezelfde kernwaarden: Fun, Guts en ‘Social involvement’. Dat voel je, zie je en merk je: of je nu kiest voor het hip en huiselijke Townhouse Designhotel, het trendy budget Hotel St. Martenslane, het rebelse Kaboom Hotel, het luxe boutique hotel Mabi (laatste nieuwkomer in de LBG-stam) in Maastricht of het Qbic Hotel WTC in Amsterdam.

Rino: “We willen dat gasten bewust kiezen voor een LBG Hotel. LBG Hotels is als het ware een keurmerk voor onze producten. Een LBG Hotel staat niet voor zomaar een nachtje comfortabel slapen in een goed hotel. Bij LBG Hotels doe je nieuwe energie op. Niet alleen omdat je goed slaapt, maar eigenlijk vooral omdat we je inspireren en prikkelen met de creatieve manier waarop we in elk hotel die fun factor met guts en glorious moments combineren. We verrassen je, telkens weer. En: bij alles wat we doen, denken we aan onze omgeving en zorgen we voor onze planeet.”

LBG Spaces: Lol, Lef & Elegantie
En daar blijft het niet bij, want met LBG Spaces presenteert LBG Hotels naast haar unieke hotels ook energieke en unieke meeting & event venues met de gebruikelijke dosis fun en guts. Rino: “Ook hier geldt dat wij oprecht geloven dat lef en nieuwsgierigheid te allen tijde zorgen voor de allerbeste ideeën, groot of klein. In onze bijzondere vergaderruimtes wakkeren we die plannen en ideeën graag aan.” LBG Spaces omvatten meerdere vergader- en evenementenlocaties in Maastricht voor 2 tot 200 personen. Helemaal nieuw is de groene en actieve vergaderruimte Thirty Tree in het bruisende stadsdeel Wyck. Daarnaast kun je ook bij het luxe boutique hotel Mabi gebruikmaken van vergaderruimtes in dezelfde chique, flamboyante art-deco stijl als de rest van het hotel. Mocht je eerder opzoek zijn naar een gezellige Maastrichtse ruimte voor een informele bijeenkomst, dan is de livingroom van Townhouse perfect. Arrangementen inclusief eten en drinken zijn op aanvraag beschikbaar en volledig naar wens aan te passen. Van een feestelijke productlancering of jubileum tot een brainstorm, LBG Spaces biedt een inspirerende ruimte voor alle soorten evenementen.

LBG online: Prikkelend, Rebels & Een lach
Met het lanceren van een nieuwe merknaam, presenteert LBG Hotels ook een nieuw gezicht. Een stijl die, hoe kan het ook anders, prikkelt, een tikje rebels is, die gewoon lekker duidelijk is en een lach op je gezicht tovert. Op de LBG Hotels website vind je alle verschillende hotels en spaces in één overzicht en kun je ze direct boeken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: