La Bergère Group wordt LBG Hotels & Spaces

24 november 2017 | Roy Spijker

LBG Hotels is voortaan de nieuwe merknaam waarmee La Bergère Group, het creatieve brein achter hippe en innovatieve hotels in Maastricht en Amsterdam, verder gaat. En dat betekent meer dan alleen een naamsverandering. Deze week presenteert LBG Hotels haar nieuwe positionering in de hospitality wereld met een nieuwe stijl, een nieuwe website én, naast het LBG Hotels, ook een nieuwe tak van sport onder de naam ‘LBG Spaces’.

LBG staat vanaf nu voor Leisure Business Groups, een term die inmiddels beter past als verzamelnaam. Het dekt de lading beter, biedt nog meer ruimte tot groei én vooral: het maakt het hotelgasten een stuk makkelijker als zij bewust op zoek zijn naar een van de originele hotels om een nachtje te slapen. Voor de hospitality group uit het zuiden zijn dat de voornaamste redenen om afscheid te nemen van de naam La Bergère Group. Deze naam functioneerde geruime tijd als overkoepelende merknaam. De naam was afgeleid van het eerste ‘La Bergère Hotel’ dat de groep in 1990 opende als een van de eerste echte designhotels van Nederland. Inmiddels behoort dit hotel niet meer tot de hotelgroep. Rino Soeters, algemeen directeur LBG: “LBG (in het Engels!) dekt onze volledige doelgroep. De naam staat voor ons synoniem voor groei; we zijn ambitieus en barsten van de getalenteerde medewerkers, groei is dan de enige optie.” 

LBG Hotels: Fun, Guts & Social involvement
Hoewel de verschillende LBG hotels elk hun eigen gezicht en karakter hebben, zijn de concepten van de hotels telkens gebaseerd op dezelfde kernwaarden: Fun, Guts en ‘Social involvement’. Dat voel je, zie je en merk je: of je nu kiest voor het hip en huiselijke Townhouse Designhotel, het trendy budget Hotel St. Martenslane, het rebelse Kaboom Hotel, het luxe boutique hotel Mabi (laatste nieuwkomer in de LBG-stam) in Maastricht of het Qbic Hotel WTC in Amsterdam.

Rino: “We willen dat gasten bewust kiezen voor een LBG Hotel. LBG Hotels is als het ware een keurmerk voor onze producten. Een LBG Hotel staat niet voor zomaar een nachtje comfortabel slapen in een goed hotel. Bij LBG Hotels doe je nieuwe energie op. Niet alleen omdat je goed slaapt, maar eigenlijk vooral omdat we je inspireren en prikkelen met de creatieve manier waarop we in elk hotel die fun factor met guts en glorious moments combineren. We verrassen je, telkens weer. En: bij alles wat we doen, denken we aan onze omgeving en zorgen we voor onze planeet.”

LBG Spaces: Lol, Lef & Elegantie
En daar blijft het niet bij, want met LBG Spaces presenteert LBG Hotels naast haar unieke hotels ook energieke en unieke meeting & event venues met de gebruikelijke dosis fun en guts. Rino: “Ook hier geldt dat wij oprecht geloven dat lef en nieuwsgierigheid te allen tijde zorgen voor de allerbeste ideeën, groot of klein. In onze bijzondere vergaderruimtes wakkeren we die plannen en ideeën graag aan.” LBG Spaces omvatten meerdere vergader- en evenementenlocaties in Maastricht voor 2 tot 200 personen. Helemaal nieuw is de groene en actieve vergaderruimte Thirty Tree in het bruisende stadsdeel Wyck. Daarnaast kun je ook bij het luxe boutique hotel Mabi gebruikmaken van vergaderruimtes in dezelfde chique, flamboyante art-deco stijl als de rest van het hotel. Mocht je eerder opzoek zijn naar een gezellige Maastrichtse ruimte voor een informele bijeenkomst, dan is de livingroom van Townhouse perfect. Arrangementen inclusief eten en drinken zijn op aanvraag beschikbaar en volledig naar wens aan te passen. Van een feestelijke productlancering of jubileum tot een brainstorm, LBG Spaces biedt een inspirerende ruimte voor alle soorten evenementen.

LBG online: Prikkelend, Rebels & Een lach
Met het lanceren van een nieuwe merknaam, presenteert LBG Hotels ook een nieuw gezicht. Een stijl die, hoe kan het ook anders, prikkelt, een tikje rebels is, die gewoon lekker duidelijk is en een lach op je gezicht tovert. Op de LBG Hotels website vind je alle verschillende hotels en spaces in één overzicht en kun je ze direct boeken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: