Lovende reacties voor Gastvrij R'dam

27 september 2013 |
Lovende reacties voor Gastvrij R'dam<

De reacties op de eerste editie van Gastvrij Rotterdam van zowel exposanten als bezoekers, waren lovend. Vooral de uitstraling, sfeer en kwaliteit van het publiek werden door exposanten genoemd als sterke
punten van het nieuwe evenement. In totaal brachten 7.135 horecaprofessionals uit heel Nederland een bezoek aan de beurs.

Bezoekers uit heel Nederland
Exhibition Manager Robert Melaard blikt tevreden terug op de eerste editie. “We zijn bijna twee jaar lang bezig geweest met de voorbereidingen. We hebben altijd voor ogen gehad dat het een kwalitatief hoogstaand en dynamisch evenement moest worden; een nieuw gastronomisch platform van formaat. Daar zijn we denk ik goed in geslaagd. Mede dankzij de waardevolle bijdrages van de Founding Partners en brancheorganisaties die met originele kookdemonstraties en presentaties goed inhoud hebben gegeven aan het gastronomische en informatieve programma van de beurs. Wat ons betreft is het fundament gelegd voor een inspirerende horecavakbeurs in Zuidwest-Nederland, waarbij het opviel dat we nu al bezoekers uit heel Nederland hebben getrokken."

Erik van Loo en Mario Riddder
Veel exposanten zagen in Gastvrij Rotterdam een platform om inspirerende masterclasses of kookdemonstraties door bekende chefs te geven. Zo zorgde Unilever Food Solutions voor de nodige dynamiek op de beursvloer met Masterclasses door sterrenchef Erik van Loo en theesommelier Kiona Malinka. Nice to Meat trok veel bekijks met een kookdemonstratie door sterrenchef Mario Riddder. Naast deze presentaties door topchefs stonden er nog ruim 120 andere gastronomische activiteiten op het programma tijdens de beurs.

Kwaliteit van bezoekers
De goede kwaliteit van het publiek wordt onderschreven door de profielen van de bezoekers: 81 procent van alle bezoekers is als eind- of medebeslisser betrokken bij investeringsbeslissingen. Bijna de helft van de bezoekers die naar Gastvrij Rotterdam kwamen, is werkzaam als eigenaar, bedrijfsleider of kok van een restaurant. Ook professionals werkzaam in de (party)catering, (zorg)instellingen en recreatie waren met ruim 16 procent goed vertegenwoordigd. De hotelsector was goed voor een kleine 10 procent. Overige bezoekers waren afkomstig uit de fastfood service sector, uit het onderwijs of bezochten de beurs als toeleverancier. Een op de zeven bezoekers kwam speciaal voor een workshop, masterclass, kookdemonstratie, proeverij, debat of wedstrijd naar de beurs.

"Lees hier het verslag van de eerste beursdag van Gastvrij Rotterdam op 23 september.":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/aftrap-gastvrij-rotterdam-18565/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: