Michelin Gids benoemt nieuwe directeur

3 augustus 2011 |
Michelin Gids benoemt nieuwe directeur<

Michael Ellis (53) is benoemd tot Internationaal Directeur van de Michelin Gidsen. De Franse Amerikaan, geboren in New York, heeft altijd een grote passie gehad voor gastronomie. Met de bekendmaking is er eindelijk een opvolger gevonden voor de in december opgestapte Jean-Luc Naret.

Al werkzaam bij Michelin
Ellis volgde in zijn jeugd restaurantopleidingen in de Verenigde Staten en in Europa. Ellis heeft gedurende zijn hele carrière gewerkt als manager op internationaal niveau. Sinds 2007 werkt Ellis als Vice President Marketing en Sales voor de afdeling Tweewielerbanden van Michelin.

Gesolliciteerd of gevraagd?
Of Ellis is gevraagd of heeft gesolliciteerd laat een woordvoerder van de Michelin Gids op het kantoor in Parijs desgevraagd in het midden. "Het is een specifieke job. We zijn een bandenfabrikant en hebben zodoende veel ingenieurs in huis. Er is wel gekeken wie er het beste bij de functie zou passen. Het zal een beetje van beide kanten zijn geweest. Meneer Ellis zal de komende maanden zijn werk bij de afdeling voor Tweewielerbanden nog aanhouden en afbouwen. Ook gaat hij in die tijd veel leren over de Gidsendivisie."

Loopbaan
In de verpakkingsindustrie werkte Ellis als directeur van de drankendivisie voor Zuid-Europa bij Ball Packaging Europe (1997-2007) en bij Mead Packaging Europe was hij directeur van de divisie Voeding voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika (1988-1995).
In de toeristische sector, bij Club Med, was Ellis tewerkgesteld als directeur van de divisie Cruises (1995-1997). Bij International Distillers and Vintners was hij verkoopdirecteur voor wijnen en sterke dranken (1983-1986).

Talenknobbel
Na zijn Master in Advanced International Studies aan de Johns-Hopkins universiteit in Washington DC, behaalde Ellis in 1987 ook een MBA aan de INSEAD business school in Parijs. Hij spreekt vloeiend Engels, Frans, Spaans, Italiaans en Portugees.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: