Mobiel betalen in hotels (VS) fors in opkomst

17 december 2014 |
Mobiel betalen in hotels (VS) fors in opkomst<

30 procent van de consumenten in de Verenigde Staten verwacht tijdens de kerstinkopen mobiele betaalmogelijkheden, zoals Apple Pay of Google
Wallet, te gebruiken. 17 procent van de ondervraagden verwacht bovendien meer uit te geven, en 28 procent van de deelnemers aan het onderzoek verwacht deze mobiele betaalmogelijkheden in een hotel te gebruiken.

Nog wat vragen
Volgens Thiago Olson, CEO van Stratos, willen consumenten het systeem minder graag gebruiken in hotels, een restaurant of bar. In retailzaken verwachten zij het systeem vaker te gebruiken. Opvallend is, dat 69 procent van de respondenten zich afvraagt of het mobiele betaalsysteem dat zij gebruiken, wel wordt ondersteund in de winkels en zaken die zij bezoeken.

Priceline.com
Priceline.com heeft vorige week Apple Pay uitgerold voor zijn klanten. Hiermee is het de grootste boekingssite die de technologie ondersteunt. Priceline.com gebruikt Applle Pay voor klanten die een Express Deal willen boeken (hierbij weet de gast wel het tarief, maar niet de locatie van het hotel). Met 1 druk op de 'knop' (Touch ID) op de iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPad Air 2 en iPad mini 3, kan de app de betaling afronden. Dat kan zowel van de mobiele device als van een desktop apparaat.

Alles last-minute
Priceline verklaart, dat 65 procent van de klanten minder dan 24 uur van tevoren boekt. Ze zijn dus waarschijnlijk al in de stad waar ze willen verblijven. De grootste horde is de credit card, en die horde is weggenomen.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: