NH Collection gelanceerd

8 april 2016 |
NH Collection gelanceerd<

Met de heropening van drie van de twaalf Amsterdamse hotels van NH Hotel Group is gisteren het upper-upscale merk NH Collection officieel
gelanceerd in Nederland. Na een periode van renovatie zijn NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, NH Collection Doelen en NH Collection Barbizon Palace in het bijzijn van CEO Federico J. González Tejera en managing director Maarten Markus geïnaugureerd als vlaggenschepen van de keten.

58 NH Collection hotels
De drie vijfsterrenhotels zijn NH Collection hotels bij uitstek vanwege hun unieke gebouwen en hun zeer centrale locaties. Ze kennen een rijke historie en zijn door de jaren heen bekend en geliefd geworden onder zakenreizigers en toeristen uit de hele wereld. NH Hotel Group is actief in 30 landen met bijna 400 hotels, waarvan 58 NH Collection hotels. Onder het motto ‘feel the extraordinary’ staat NH Collection voor het beste op het gebied van gastronomie, innovatie en design. Door de uitmuntende service garandeert de keten iedere gast een memorabel verblijf.

Amsterdam: 'key destination' voor NH Hotel Group
NH Hotel Group investeert wereldwijd in renovatie van haar hotels, als onderdeel van het strategische vijfjarenplan dat begin 2014 werd ingezet. In dit plan is Nederland, en in het bijzonder Amsterdam, gedefinieerd als een van de 'key destinations’. Federico J. González Tejera, global CEO van NH Hotel Group, is afgereisd naar Amsterdam om de lancering persoonlijk bij te wonen: "We zijn trots dat we vandaag drie iconische NH Collection hotels lanceren. Nederland is een belangrijk land voor NH Hotel Group", zegt González Tejera. "Deze lancering brengt ons een stap dichterbij onze ambitie. Die luidt: wanneer iemand een reis plant naar een stad voor een overnachting of meeting, zakelijk of privé, dan zal diegene zich altijd afvragen: ‘Is er een NH hotel op mijn plaats van bestemming?'" Naast de drie NH Collection hotels investeert NH Hotel Group ook in andere NH Hotels; zo zijn dit jaar onder meer NH City Centre Amsterdam aan de Spuistraat en NH Schiphol Airport gerenoveerd en wordt deze zomer de eerste paal geslagen van nhow Amsterdam RAI, wat met 650 kamers en 91 meter hoogte het grootste hotel van de Benelux zal worden. "We werken continu aan de optimalisatie en uitbreiding van onze NH Hotel Group portfolio. NH Collection is voor Nederland de volgende mijlpaal. De drie zo bekende Amsterdamse hotels zijn volledig vernieuwd en het resultaat is verbluffend. De eerste reacties van onze gasten zijn heel positief en dat is natuurlijk uiteindelijk waar we het allemaal voor doen: gastvrijheid is onze core business", aldus Maarten Markus, managing director van NH Hotel Group in de Benelux, Groot-Brittannië, Frankrijk en Afrika.

Brilliant Basics
NH Collection is het upper-upscale merk van NH Hotel Group en omvat vier- en vijfsterrenhotels die gevestigd zijn in historische en iconische gebouwen op strategische locaties. Door de combinatie van high-end gastronomie, technologische innovatie en design, biedt NH Collection onder het motto 'feel the extraordinary' haar gasten naar eigen zeggen een memorabele beleving en stellen de hotels zich ten doel om de verwachtingen van hun gasten te overtreffen. Verblijven in een NH Collection hotel biedt gasten de garantie dat zij kunnen genieten van de NH Collection Brilliant Basics op de kamers, zoals de 34 cm dikke NH Collection Sleep Better matras, een douche met regeneffect, een LED flatscreen televisie, een Nespressomachine, gratis en eenvoudig toegankelijke Wi-Fi, een professionele haardroger en een speciaal ontworpen lijn aan bad- en verzorgingsproducten. Met 57 NH Collection hotels in onder andere Spanje, Italië, Colombia, België en Mexico, is Nederland de volgende belangrijke bestemming waar NH Hotel Group haar upper-upscale merk lanceert. De keten wil aan het einde van 2016 68 NH Collection hotels op de kaart hebben staan.

NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky
Het misschien wel bekendste hotel van Amsterdam, gelegen aan de Dam met uitzicht op het Koninklijk Paleis, is één van de drie hotels die is omgedoopt tot NH Collection hotel. Na een renovatie van meer dan twee jaar is het 55-panden tellende complex compleet vernieuwd. Het hotel telt 451 kamers, waaronder de 120 m2 tellende Royal Suite aan Damzijde, met privélift en kogelwerend glas, en de Presidential Suite van 100 m2. Voor zakelijke gasten biedt het hotel 2200 m2 aan meeting- en eventruimte, waaronder de monumentale en bijzondere Wintertuin, waar hotelgasten bovendien iedere ochtend kunnen genieten van het uitgebreide NH Collection Breakfast.

F&B
Culinaire liefhebbers kunnen voor een uitgebreid gastronomisch aanbod terecht in Grand Café Krasnapolsky, cocktailbar The Tailor, winnaar van de ‘Best New Hotel Bar of Amsterdam’ award 2016, en fine-dining restaurant The White Room by Jacob Jan Boerma (3*Michelin voor Restaurant De Leest in Vaassen).

Over het hotel
Het hotel werd 150 jaar gelden opgericht door A.W. Krasnapolsky, een Poolse ondernemer die het imperium begon als uitbater van een koffiehuis. Krasnapolsky stond bekend om zijn innovatieve bedrijfsgeest; zo was hij de eerste hotelier die badkamers integreerde met hotelkamers en het concept roomservice vormgaf. AXA Investment Managers – Real Assets kocht, namens haar cliënten, het hotel in 2013 en investeerde 38 miljoen euro in de renovatie, die in fases is uitgevoerd in samenwerking met NH Hotel Group als managende partij. D/DOCK is verantwoordelijk voor het design en ontwikkelde samen met de Spaanse interieurontwerper Ramon Esteve het ontwerp van de hotelkamers. Voor de openbare ruimten werd samengewerkt met de Britse ontwerpstudio Proof.

NH Collection Doelen
Daterend uit de vijftiende eeuw is het pand van NH Collection Doelen het oudste hotel van Amsterdam. Gelegen aan de Amstel en in het oude centrum van de stad, kent het hotel een rijke en boeiende geschiedenis. Zo schilderde Rembrandt van Rijn in 1642 in opdracht van de Schutterij zijn wereldberoemde ‘De Nachtwacht’, met als doel deze tentoon te stellen in wat toen de Kloveniersdoelen heette. De Rembrandtsuite in het hotel is tot op de dag vandaag een ode aan dit wereldberoemde schilderij, dat ook exact op deze locatie aan de muur heeft gehangen. Ook Keizerin Elisabeth in Beieren (1837-1898), beter bekend als Keizerin Sissi, behoorde tot de vaste clientèle van het hotel. Op 6 juni 1964 verbleven The Beatles in het hotel toen zij hun enige concert ooit in Nederland gaven. De beelden van hun boottocht over de Amsterdamse grachten en de duizenden toegestroomde fans gingen de hele wereld over. NH Collection Doelen telt 81 volledig gerenoveerde kamers in boutiquestijl, waarin modern design en traditionele kenmerken hand in hand gaan. Op de begane grond kunnen hotelgasten en bezoekers terecht in Restaurant Swych, een naam die refereert naar de ‘Swych Utrecht’ toren die in 1482 de eerste bestemming van het pand was. De brigade van Swych staat onder leiding van executive chef Rudolf Brand, voormalig sous-chef van Restaurant Vermeer en pop-up restaurant Roomservice at Olof’s. Rudolf Brand biedt zijn gasten in Restaurant Swych een kaart die in lijn is met Roomservice at Olof’s: een toegankelijk menu waar groenten en kruiden de hoofdrol spelen. Vlees en vis zijn te bestellen als side-dish.

NH Collection Barbizon Palace
Tegenover Amsterdam Centraal Station wordt de laatste hand gelegd aan de renovatie van NH Collection Barbizon Palace. Het zeventiende-eeuwse pand biedt ruimte aan 274 kamers, twaalf meeting- en eventruimtes en een fitnessruimte, die allen volgens de NH Collection criteria gerenoveerd zijn. Bijzonder is de vijftiende-eeuwse Sint Olofskapel, die via een ondergrondse doorgang onder de Zeedijk aan het hotel is verbonden. Deze kapel is uitermate geschikt voor evenementen en congressen. Momenteel is de kapel de locatie van pop-up restaurant Roomservice at Olof’s. Dit ‘flexitarian’ restaurant is volledig opgetrokken uit het oude meubilair van het hotel en is volgens NH sinds de opening in januari 2016 een groot succes onder bezoekers uit Amsterdam en ver daarbuiten. De brigade van Roomservice at Olof’s, onder leiding van executive chef Chris Naylor, is tijdelijk verhuisd naar de kapel om plaats te maken voor de metamorfose van Restaurant Vermeer, dat medio juni opnieuw de deuren zal openen voor de culinaire fijnproever. Ook de eigen daktuin, waar groenten en kruiden worden verbouwd en de bewoners van drie bijenkasten zorgen voor de honing, zal deze zomer opnieuw in volle glorie bloeien.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Tech
Opnieuw grote hack bij Marriott

De Amerikaanse hotelketen Marriott is alweer slachtoffer geworden van een hack. Hackers hebben namelijk toegang gekregen tot de gegevens van 5,2 miljoen gasten, zo maakte het bedrijf dinsdag bekend op haar website. In 2018 kregen hackers al toegang tot de gegevens van 500 miljoen Marriott-gasten....

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moeten de kamerprijzen verlagen. Wees daar heel voorzichtig mee. Het verlagen van kamerprijzen is echt onwenselijk, ook al kan het helaas wel eens onvermij...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Overlevingskansen voor je hotel: "Het glipt nu tussen je vingers door"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit elfde hoofdstuk bes...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: