Nieuwe HR-director voor Sofitel Legend The Grand Amsterdam

16 september 2019 | Thijs Jacobs
Nieuwe HR-director voor Sofitel Legend The Grand Amsterdam<

Per 15 augustus j.l. is Mariëlle Mooij gestart in de rol van HR-director van vijfsterren hotel Sofitel Legend The Grand Amsterdam. Het nieuwe management-team-lid neemt hiermee de functie van Sharity Pos over, die inmiddels haar carrière als Talent&Culture Business Partner heeft voortgezet binnen Accor.

Mooij werkte ruim 15 jaar bij RAI Amsterdam, waarvan de laatste 7 jaar als HR Manager. "Naast haar brede ervaring in HR, heeft ze specifieke expertise op het gebied van cultuur en verbinding, waarmee ze een belangrijke bijdrage kan leveren aan de groei van onze mensen en teams", aldus General Manager Emmy Stoel. Mooij kijkt er naar uit om zich met dezelfde persoonlijke aandacht als wordt gegeven aan de hotelgasten, in te zetten voor de ambassadeurs van The Grand en bij te dragen aan de verdere groei en ontwikkeling van het iconische vijfsterrenhotel.

Over Sofitel Legend The Grand Amsterdam

Sofitel Legend The Grand Amsterdam, gelegen in het hart van het centrum, tussen twee van de oudste grachten in Amsterdam, heeft een rijke geschiedenis; van een 15e-eeuws klooster tot koninklijk logement, tot het hoofdkwartier van de Admiraliteit en tot het stadhuis van Amsterdam. The Grand biedt vijfsterren luxe in een unieke ambiance, ingericht met Franse elegantie en grandeur.

The Grand beschikt over 177 moderne accommodaties, waaronder 52 luxe suites met exclusieve butlerservice en een luxe Sofitel SPA met binnenzwembad en Sofitel FITNESS ruimte. Het rijke erfgoed van de locatie is zorgvuldig bewaard gebleven, terwijl de kamers zijn uitgerust met de geavanceerde technologie die de moderne reiziger verwacht.

De legendarische locatie, die ooit diende als de kantine van het voormalige stadhuis van Amsterdam, is nu tevens een plek waar fijnproevers kunnen genieten van de geneugten van Michelin-ster restaurant Bridges, gardenbistro Oriole, de Garden Terrace, Library 'Or' en de Vliegende Hollander.

Daarnaast beschikt The Grand in totaal over maar liefst 19 vergaderruimtes en evenementzalen (1400 m²), waarvan 5 de speciale monumentenstatus hebben. The Grand biedt venementfaciliteiten in een van de meest iconische gebouwen in het centrum van Amsterdam, gebruik makend van het Magnifique Meetings™ concept, dat de nieuwste conferentie technologie combineert met uitmuntende service en faciliteiten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam
Hoofdkantoor The Student Hotel naar Amsterdam

Vanwege de exponentiële groei van The Student Hotel, heeft het internationale hoofdkantoor zich in januari 2020 in Amsterdam Noord gevestigd. Het culturele, eclectische en industriële bedrijventerrein in Noord sluit naadloos aan bij de kernwaarden van TSH. Het nieuwe hoofdkantoor is gev...

Amsterdam Verbouwen
De L'Europe Amsterdam brengt Amsterdamse iconen samen in 't Huys

Hotel De L'Europe Amsterdam opent in maart de deuren van 't Huys. Een vernieuwde vleugel van het hotel, met een eigen ingang aan de Nieuwe Doelenstraat, waar zowel de Amsterdammer als de hotelgast 'Original Amsterdam Luxury' vindt. 't Huys biedt onderdak aan drie Amsterdamse toon...

Awards Amsterdam
Park Inn by Radisson Amsterdam City West is hotel van het jaar

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel is verkozen tot ‘Hotel van het Jaar 2019’ in de regio Midden- en Zuid-Europa van de Radisson Hotel Group (RHG). Het designhotel behaalde op het gebied van bezettingsgraad, kwaliteit, omzet, gast-reviews, duurzaamheid en veiligheid...

Van der Valk
Van der Valk gaat hotelgasten helpen om te stoppen met roken

Waar Van der Valk Hotels de afgelopen jaren met haar Vitaal-concept al grote stappen zette in de gezondheidsmarkt, gaat ze nu ook haar gasten helpen met het stoppen met roken. In een 5-daags intern programma wordt er middels zowel groeps- als individuele coaching een extra stimulans gecreëerd o...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Hotel Den Haag
Kennisnetwerk Destinatie Nederland zet in op gastvrijheidsbeleving door samenwerking met Hotelschool The Hague

Hoe kun je als destinatiemanagement organisatie (DMO) een bijdrage leveren aan de gastvrijheidsbeleving van jouw stad of streek? Dat is de vraag die regelmatig gesteld wordt binnen Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Gastvrijheid is één van de pijlers binnen Perspectief2030, de visie o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: