PHILIPS Professional Display Solutions lanceert Netflix op MediaSuite Hotel televisies

6 februari 2020 | redactie

Philips Professional Display Solutions is trots om als eerste fabrikant aan te kondigen dat Netflix - 's werelds toonaangevende streaming-entertainmentservice -  de rechtstreekse integratie van zijn streamingdienst heeft goedgekeurd voor MediaSuite Hospitality televisies.

De toevoeging van Netflix, dat meer dan 167 miljoen betaalde abonees heeft, maakt deel uit van een vele nieuwe upgrades die dit jaar naar zowel bestaande als nieuwe MediaSuite (HFL5014/HFL6014U) hotel tv’s komen.

MediaSuite werd in 2019 geïntroduceerd en is 's werelds eerste hoteltelevisie met ingebouwde Chromecast, waarmee content - presentaties, foto's, films, muziek, etc. - met één handeling kunnen worden vertoond op de televisie.

De serie, die bestaat uit zeven modellen in twee series (HFL5014/HFL6014U), heeft de Hotel TV-markt nieuw leven ingeblazen door de geavanceerde 4K Ultra HD beeldkwaliteit te combineren met een ongeëvenaard niveau van controle en beheer. Dit, samen met o.a.  toegang tot duizenden apps via de Google Play Store, heeft MediaSuite een onmiddellijke hit gemaakt in de hotelwereld wereldwijd.

Netflix en PHILIPS MediaSuite: een sensatie!

Olaf Stoelinga, Salesmanager, verantwoordelijk voor PHILIPS Hospitality in Nederland legt uit: “Met de toevoeging van Netflix in onze MediaSuite hotel tv’s hebben we echt een unieke en ijzersterke troef in handen! Immers de hotelgast beschikt nu eindelijk over alle gemakken van thuis op z’n hotelkamer! Men kon al heel eenvoudig en veilig content van apps zoals Disney+, Amazon Prime Video, Ziggo GO, NPO Start etc. streamen naar de tv, maar nu dat we ook Netflix gecertificeerd zijn, maakt het onze hotel tv oplossing echt compleet en uniek!” 

De toegang tot de streamingdienst zal ook worden geleverd als onderdeel van een geplande firmware-update voor bestaande MediaSuite TV's (HFL5014, HFL6014U) met behulp van de nieuwste Android P-software. Dit kan eenvoudigweg worden geflasht op een USB en vervolgens op de TV of worden uitgerold over een netwerk met behulp van de PHILIPS  CMND-server. Er wordt ook een nieuwe afstandsbediening beschikbaar gesteld aan klanten, met een Netflix-knop voor directe toegang.

Gratis updates

Als onderdeel van de 'Extended Lifetime'-garantie van Philips Professional Display Solutions zullen alle updates gratis beschikbaar zijn voor zowel nieuwe als bestaande klanten van de MediaSuite lijn, wat betekent dat deze HotelTV's letterlijk zullen verbeteren met de leeftijd en zorgen voor een groter rendement op de investering.

Jeroen Verhaeghe, Product Manager, licht toe: "Het was een genoegen om met Netflix samen te werken om deze nieuwste functie voor MediaSuite te realiseren en deze aankondiging bevestigt de toewijding van Philips Professional Display Solutions om de eerste technologieën en oplossingen ter wereld in de Hotel branche  te introduceren."

Olaf Stoelinga, "De verkoop van onze MediaSuite Hotel TV's heeft de verwachtingen ruim overtroffen en is enorm populair bij veel toonaangevende hotelketens die de voordelen voor de gast ook zien, niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Het belangrijkste is dat onze relaties er zeker van zijn dat, deze update beschikbaar zal zijn voor de bestaande 6014U en 5014 modellen, evenals voor alle nieuwe MediaSuite TV's in de toekomst."

Verhaeghe gaat verder: "Ons team zal blijven werken aan nieuwe functies en voordelen voor MediaSuite als aanvulling op de vele apps die beschikbaar zijn in de Google Play Store, YouTube en Chromecast, terwijl we weten dat onze updates MediaSuite tot ver in de toekomst op het scherpst van de snede zullen houden."

Het aanbieden van de Netflix app op de MediaSuite tv in de kamer vereist een koppeling vanuit PHILIPS CMND met het Hotel PMS, op deze wijze ‘weet’ de TV wanneer een gast is ingecheckt opdat de Netflix app actief is en wanneer de gast is uitgecheckt zoadat alle informatie op de TV wordt gewist.

Bezoek Philips Professional Display Solutions op stand 10-K170 op ISE 2020 en ervaar Netflix op Philips MediaSuite TV's, evenals alle nieuwe professional display oplossingen  die op de show worden onthuld.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: