PPHE bouwt luxueus hotel in Londen

9 november 2015 |
PPHE bouwt luxueus hotel in Londen<

De Battersea Power Station Development Company (BPSDC) en art’otel® kondigen met trots aan dat zij een overeenkomst hebben gesloten voor
de ontwikkeling van een luxueus lifestyle-hotel als onderdeel van het Battersea Power Station project in Londen. Het hotel zal worden gebouwd door Battersea Power Station en beheerd door PPHE Hotel Group, de eigenaar van het art'otel merk en onder andere eigenaar van art’otel amsterdam, dat vorig jaar nog de award won voor beste hotelbar bij de Red & Grey Best Hotel Bar awards.

2019
art’otel London battersea power station zal naar verwachting in 2019 zijn eerste gasten kunnen ontvangen, in een gebouw ontworpen door Foster + Partners en nabij de monumentale voormalige kolencentrale Battersea Power Station. Het luxueuze hotel zal meer dan 160 kamers hebben met een adembenemend panorama-uitzicht over de Londense skyline. Een van de vele geweldige faciliteiten voor gasten is de prachtige daktuin, ontworpen door James Corner Field Operations, het ontwerpteam achter de New York High Line. De kers op de taart is het dakzwembad, dat samen met de bar zal uitkijken op de iconische schoorstenen. Onder de prachtige tuin komt het restaurant te liggen, dat uitkijkt over de Power Station en de Londense skyline.



Kunstgalerij en creatieve hotspot
De entree van het hotel zal tevens dienen als kunstgalerij; een multifunctionele, creatieve ruimte waar gedurende het jaar verschillende tentoonstellingen zullen worden gehouden, alsmede culturele en artistieke evenementen zullen worden georganiseerd. Hierbij is zowel aandacht voor opkomende als meer gevestigde kunstenaars. Met een loungeruimte en café er direct naast, zal deze galerij voor zowel hotelgasten als bezoekers een uitnodigende ruimte vormen om te genieten van het dynamische culturele aanbod. Zodoende zal het iconische en geliefde silhouet van Battersea Power Station op de Londense skyline een baanbrekende, creatieve en commerciële bestemming worden binnen het opkomende Nine Elms en de South Bank.

Fascinerende kunst
De hotels van art'otel, in levendige Europese wereldsteden, zijn stuk voor stuk een prachtige combinatie van uitzonderlijke architectuur en kunstzinnige interieurs. De nieuwste werken van de interessantste kunstenaars van nu, gecombineerd met inspirerende service verleend door een getalenteerd team, maakt dat art'otel haar gasten een onvergetelijke hotelervaring kan bieden. art'otel geeft hotelovernachtingen een geheel nieuwe betekenis door hun gasten volledig op te laten gaan in fascinerende kunst. Kunst staat centraal voor het merk. Welke kunstenaar het gezicht zal vormen van dit art'otel moet nog worden onthuld, maar dit wordt waarschijnlijk een bekroonde lokale of nationale kunstenaar.

Rob Tincknell, CEO van de Battersea Power Station Development Company, zei:
'We zijn ongelooflijk trots om deze belangrijke transactie aan te kondigen, en vooral met zo'n innovatief bedrijf als art'otel. We hebben een grondig selectieproces gehouden om het juiste merk te vinden, waarbij we allerlei toonaangevende hotelmerken van over de hele wereld hebben overwogen. art'otel was de overduidelijke winnaar. Een merk als dit hebben we tot nu toe nog niet in Londen gezien. Het is heel toepasselijk dat kunst aan het hart ligt van dit merk en daarmee ook aan het hart van dit hotel. Ik ben ervan overtuigd dat we samen met art'otel een prachtig hotel kunnen neerzetten dat alle verwachtingen zal overtreffen.'

Boris Ivesha, president-directeur en CEO van PPHE Hotel Group, voegde hieraan toe: 'We zijn verheugd dat we deel uit mogen maken van de toekomst van Londen. De Battersea Power Station Development zal de Londense skyline voorgoed veranderen. Er zal een nieuw centrum ontstaan voor zowel lokale bewoners als bezoekers. Wij zijn een bedrijf dat vol trots nieuwe hotels, restaurants en bars opent in nieuwe, opkomende gebieden. Het Battersea Power Station-project is hier een uitstekend voorbeeld van. De visie van art'otel sluit naadloos aan op die van de aandeelhouders van Battersea Power Station en we zien ernaar uit om de komende vier jaar met hen samen te werken aan de realisatie van dit project met als doel de toekomst van Londen voorgoed te veranderen.'

Over art'otel
art'otel is onderdeel van de PPHE Hotel Group. Het merendeel van de 38 hotels van PPHE Hotel Group worden geëxploiteerd onder twee verschillende merknamen: Park Plaza Hotels & Resorts en art'otel. art'otel london battersea power station zal naar verwachting het eerste art'otel zijn in Londen.

Amsterdam als inspiratiebron
Het ontwerp van het nieuwe hotel zal zijn inspiratie ontlenen aan het prijswinnende art'otel Amsterdam. In dit hotel, dat in 2013 openging, smelt innovatief design moeiteloos samen met stedelijke, discussie-ontlokkende kunst van Atelier van Lieshout. Het nieuwe art'otel komt in het hart van Battersea Power Station te liggen, dat een van Londens meest levendige nieuwe gemeenschappen zal vormen en tevens een echte toeristische trekpleister zal worden. Spannende nieuwe bedrijven, zowel internationale als lokale Britse, zullen zich vestigen in winkels, kantoren en restaurants, waardoor er een geweldige nieuwe gemeenschap ontstaat waar mensen met veel plezier zullen leven en werken en waar toeristen graag op bezoek komen.

Fase 3
art'otel zal een belangrijk onderdeel zijn van Fase 3: Electric Boulevard, binnen het Battersea Power Station-ontwikkelingsproject van £8 miljard. Dit is het grootste private stedelijke vernieuwingsproject van Europa en zal direct en indirect meer dan 17.000 banen creëren. Rafael Viñoly, de architect van dit project, heeft een masterplan ontworpen waarbij het project in fasen wordt opgebouwd.

Fase 3 van dit project is ontworpen door Gehry Partners en Foster + Partners. Naast het hotel zullen in deze fase ook 1,300 woonhuizen worden gebouwd, een hoofdstraat waar voetgangers langs winkels en restaurants kunnen struinen, genaamd The Electric Boulevard, een nieuw stadspark en gemeenschapscentrum, genaamd The Prospect en een nieuw metrostation, genaamd Battersea Power Station.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Charme Hotels breidt uit met Kasteel Solhof en Hotel Ter Elst in België

Charme Hotels heeft het hotel Ter Elst te Edegem en het kasteel Solhof te Aartselaar aan haar collectie mogen toevoegen. Hotel Ter Elst is gelegen aan de rand van de stad Antwerpen, heeft 53 ruime kamers, voorzien van gratis koffie en thee, airconditioning en wifi. ’s Ochtends kan de gast geni...

Hotelketens Achtergronden
Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop

De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het populaire vijfsterrenhotel lanceert deze week een eigen online shop waarin typische Pulitzer producten worden verkocht. Online Shop Het idee van de ...

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Hotel Parkview Amsterdam gesloten door burgemeester vanwege incidenten met handgranaten

Gisteren is op last van burgemeester Halsema Hotel Parkview aan de Korte Van Eeghenstraat in Amsterdam gesloten. De sluiting is voor onbepaalde tijd en op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In de nacht van 5 op 6 juli is er een explosie geweest in de Korte Van Eeghenstraat. Het...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Amsterdam Interview Longread
Afscheidsinterview Hans Vugts, Hotel Casa Amsterdam

Het begrip ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is dusdanig ingeburgerd dat de afkorting MVO telkens opduikt in allerlei marketingstrategieën. Veel bedrijven gaan kort door de bocht om zich dat predicaat toe te eigenen. Dus laten we maar eens kijken naar een hotel dat niet enkel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: